Totaalisen helvetillinen ilta ja yö takana :((
3-luokkalainen aloitti oksentamisen klo13 ja lopetti sen klo17, minä aloitin oksentamisen klo19 ja laatta lensi 1-2x/tunnissa aamuyö 04 saakka. lidäkdi tipuloin muutaman kerran.
Klo04 en ole oksentanut mutta nyt taas tuntuu siltä että kohta lentää.
Olen oksentanut ja ripuloinut itseni täysin tyhjäksi, hillitön jano mutta en saa mitään alas, yön aikana kittasin väkisin pommacia mutta ei sitä mennyt kuin 1kpl 3dl lasi.
Nälkäkin on mutta turha luulo kun en nestettäkään saa alas.
Helvetti jos alkaa taas laattaaminen..
Kommentit (21)
piti olla että lisäksi ripuloin.
Ripuloin muuten aamullakin.
Pitää mennä kohta pitkälleen, en jaksa näköjään edes istua:(
ap
johtuen tosta oksentamisesta, ja ripulista, eli neste vajaus ja suolojen vajaus. Pelkkä limu ei pysy sisälle, tarvitset myös suoloja jostain. Kokeile jos vaan mahdollista puolet limua ja puolet vichhyä tai sit perinteisempi mehua laimennettuna vedellä ja siiden suolaa vähän mukaan. Varmasti olo vähän helpottaa. Tai josjoku pääsee apteekkiin niin osmosalia tai floridralia niin on oikeassa suhteessa suolat ja sokerit. t. farmaseutti ja sh
Osmosalia en saa oksentamatta alas:(
ap
mutta jos sulla on sitä osmosalia, sekoita se mehuun ja juo ihan pieni määrä vaikka ruokalusikallinen keralla, niin ne suolat pääsee imeytymään ja olo helpottaa.
mies tuo mustikkasoppaa ja Gefilus-juomia kaupasta pian.
En kyllä muista milloin olisin viimeksi ollut näin reporanka ja voimaton, johtuukohan tämä jalkojen kipuilu, kova vihlominen, nestehukasta? tod inhottavaa sekin:((
ap
lääkäriltä saaduilla neuvoilla; jos ei muuta sopivaa suolaa sisältävää ole, niin juo lihalientä.
Ei maistu niin hyvältä, mutta tehoaa kyllä kohtuullisen nopeasti.
onko sulla kotona suppoja, särkylääkettä siis? Mä laitoin viimeksi vatsataudin yhteydessä lapseni parasetamol-suppoja itselleni, ja johan auttoi siihen järkyttävään kokovartalolihassärkyyn.
Suosittelen. Suun kautta en olisi pystynyt särkylääkkeitä saamaan pysymään sisällä.
Mene sohvalle makaamaan ja laita kepeää tuttu hömppää katseltavaa dvd-laitteeseen pyörimään.
Jaksuja!
lihakset voi käydä kramppaamaan nestevajeen vuoksi.Suoloja siis tarvii saada.
sh2
selviää tuosta, mutta diabeetikkolapseni kohdalla on jo henki kyseessä ja sairaalareissu tarpeen.
Jos vielä itse kipeänä ja lapsen sokereita täytyy tarkkailla, niin aika lujilla ollaan.
suppoja pahoinvointia varten. Ei yrjötä ja pystyy syömään.
mut kaiken tuon jälkeen jaksat kuitenkii av:lla olla??
Että kannattaa syödä sipsejä, kun mikään ei pysy sisällä. Suola tekee hyvää.
Osmosalia en saa oksentamatta alas:( ap
maistuu paremmalle kuin osmosal.
Gefilus-mehut on myös hyviä.
Oksennustautia tuntuu olevan nyt paljon liikkeellä. Meillä vietettiin joulu oksennellen. Aina kun yksi lopetti oksentelun niin seuraava aloitti..
Myötätunnon haku? Kuules,ap, on ihmisiä, joilla on vakavia sairauksia, pysyviä sellaisia. Hoitavat lapsensa siinä ohessa, sinnittelevät. Ja ovat kiitollisia joka päivästä, jonka saavat elää.
Samoin meillä, joilla on pitkäaikaissairaita lapsia, joitten elämä saattaa loppua minä päivänä tahansa, kun lääketieteen keinot eivät auta.
Sinulla muutaman tunnin tauti, joka tehnyt elämästäsi helvetin. Niinpä niin.
Tiedän kyllä, mitä käyt läpi. Vuosi sitten tammikuun lopulla alkoi oksentaminen rv 40+2. Oksensin yhden illan ja yön ja edes tilkka vettä ei pysynyt sisällä. Ennen oksentamista alkoi aina valtava vatsakipu (noin 30 min. ennen oksentamista), joten mies sitten joka oksukerta jankkasi, että onko supistuksia, oletko varma, ettei ole supistuksia... Olin kyllä tosi voimaton, en pystynyt edes itse oksentamaan vaan huusin ja mies työnsi pääni vadin päälle. Ihana mies!. Yksi päivä meni sitten toipumiseen ja siihen, että aloitin taas hiljalleen jotain syödä. Ei kyllä ollut yhtään voimia tallella. Niin, ja sitä seuraavana päivänä alkoi sitten synnytys...
Itsekin niitä pari vuotta sitten kesäoksutaudun yhteydessä kokeilin laittaa itselleni ja pysyivät sisällä ja auttoivat kipuun. Tosin meillä oli ibuprofeenisuppoja. Oksu lensi vähän väliä.
ja koski joka paikkaan niin kokeilin suppoja.
Vinkki: laita suuhusi ihan suolaa jos ei mikää ruokaruoka pysy siällä!
Ja paljon toipumista! Ap:lle ja kaikille muille kulkutautien kanssa kamppaileville, niin isoille kuin pienillekin.
onko sulla kotona suppoja, särkylääkettä siis? Mä laitoin viimeksi vatsataudin yhteydessä lapseni parasetamol-suppoja itselleni, ja johan auttoi siihen järkyttävään kokovartalolihassärkyyn. Suosittelen. Suun kautta en olisi pystynyt särkylääkkeitä saamaan pysymään sisällä. Mene sohvalle makaamaan ja laita kepeää tuttu hömppää katseltavaa dvd-laitteeseen pyörimään. Jaksuja!
En ole klo 04 jälk oksentanut, mutta ripuli jatkuu näköjään yhä.
Join mustikkakeittoa pari dl ja 1h sen jäkeen kutsui pytty.
No, jos jotakin hyvää niin mieluummin ripuloin kuin oksennan, tosin voinnin kohenemisen kannalta lopputulos on yhtä-noh hanurista ;D
Sain tuossa onneksi nukuttua parisen tuntia, se jo teki eetvarttia.
ap
Pikaista toipumista!