Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten perheillä on varaa lähteä lomareissuille?

Vierailija
02.01.2011 |

Olisi niin ihana joskus säästää ja lähteä koko perheen kanssa etelän lämpöön mutta mistä ihmeestä säästää kun tilit menee aina lähes nollille ennenkun seuraava tulee.

Olemme mieheni kanssa keskituloisia ja meillä on kolme lasta.

Välillä vaan ihmetyttää, että reissaavatko muut perheet lainarahoilla vai onko oikeesti niin paljon ylimääräistä?

Nimim. haavelein siitä lottovoitosta :)

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta lyhennysvapaata asuntolainasta. Nyt kun korot on alkaalla, siitä jäi ihan kivasti käteen "ylimääräistä". Lisäksi maksettiin matka tavallaan osissa, kun lennot varattiin + maksettiin reilu puoli vuotta ennen matkaa, sitten muutama kuukausi ennen matkaa piti maksaa majoituksen varausmaksu ja loppuhinta sitten loman alkaessa. Käyttörahat meni luottokorteilla, jotka maksettiin sitten loman jälkeisessä kuussa.

Vierailija
62/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin niistä tulee jo liki 4000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puulämmitys aioa lämmitys, jolla lämmitetään koko talo yötäpäivää + käyttövedet.

Pikkasen yksikertaista väittää, että talon ympärivuotisen lämmityksen saisi puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
64/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä puut ihan ilmaiseksi "saadaan". Eli hakataan halot ihan itse metsästä. Myös kannattaa kysyä työmiehiltä, ketkä hakkaavat teille tietä, että saisiko niitä pinoja käyttää.

Ps. koivu palaa kauemmin ja antaa lämpöä pidempään..

Ja tosiaan auton käyttö maksaa maltaita, joten julkisia kannattaa käyttää. + ruokatarjouksia kannattaa seurata ;)

Vierailija
65/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento on Aeroflotin, Pekingiin on aika usein monilla lentoyhtiöillä noin 400 € tarjoksia.

Meitä on 2 aikuista ja 2 lasta lähdössä. Lennot maksaa 1500 € ja hotelli 260 €/huone/2 vk, nämä on varattu itse netistä. Yhteensä 2 vk Kiinan-matka maksaa 1760 euroa.

Syömiset ja ostokset on edullisia, matkalta ostetaan myös mm. vaatteita, jotka ovat huomattavasti edullisempia kuin Suomessa. Tässäkin siis syntyy säästöä, matkustammekin usein maihin joissa on edullinen hintataso ja samalla hankimme talvivaatteet, kengät ja muuta tarpeellista.

Tällä samalla matkan hinnalla olisimme saaneet jonkun viikon Kreikan-matkan valmismatkatoimistoista.

Saanko kysyä mikä kaupunki ja mikä hotelli? Minkä lentoyhtiön lennot on noin halpoja?

Vierailija
66/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämppiä. http://www.homeaway.com/

Meidän perhe lähtee viikoksi helmikuun lopussa yhteen tuon sivuston matkakohteeseen kyprokselle. lennot pitää varata itse mut nuo kämpät on halpoja ja todella siistejä ja isompia kun jotkut hikiset hotellihuoneistot.

Meitä tosin lähtee 3 henkeä, mutta koko homma tuli maksamaan alle tonnin. Veronpalautus rahoilla on hyvä lähteä ja säästöä on kertynyt jo aikaisemminkin. Itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla joten tuloni on n. 800 e kuukaudessa. Mies tienaa suurinpiirtein 1700 e kuukaudessa. Normaalisti jos olisin työelämässä tuloni olisivat 1400 e:n luokkaa.

Kyllä meillä silti riittää varaa sillon tällön matkustella. Säästöönkin jää rahaa, laina erä kuukausittain on noin 1000 e. Vakuutukset siihen päälle plus muut laskut. Miehen palkasta kaikkien lainojen ja laskujen jälkeen jää noiin 400 e plus sitten omat 800 e tuloni. 1200 eurolla eletään kevyesti kuukausi. 100 lapsilisää ei käytetä vaan se menee lapsen omalle tilille jonka hän saa sitten käyttää kun isommaksi kasvaa.

Vierailija
67/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsenhenkisenä uusioperheenä ja joka toinen vuosi viisihenkisenä "ydinperheenä." Ja luotolla mennään - ei tosin lomaluotolla vaan Mastercardilla, jonko korko on edullisempi.

Sitten seuraava vuosi maksellaan sitä pois ja hui sentään: ne korot myös ;-D

Vierailija
68/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varaa matkailla vaikka moneen kertaan vuodessa ja meistä vain toinen on töissä, pitää vain katsoa vähän tarkemmin mihin ne rahat oikeasti menevät.

Esim. mihin menevät lapsilisät? ap:lla kolme lasta, joten siitähän tulee jo iso summa kuussa. Keskituloiset eivät oikeasti tarvitse tuota rahaa lasten menoihin, joten sen pitäisi jäädä säästöön.

Vierailija
69/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mihin menevät lapsilisät? ap:lla kolme lasta, joten siitähän tulee jo iso summa kuussa. Keskituloiset eivät oikeasti tarvitse tuota rahaa lasten menoihin, joten sen pitäisi jäädä säästöön.

Vierailija
70/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netto yhteensä noin 4000, mutta auto ja asuntolainaan menee 1000, sähkö, vakuutukset, vesi, bensat, ruuat jne vie lopu rahat

Vierailija
71/71 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. kerran vuodessa - puolessatoista vuodessa. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Tuleva matka maksoi 2700,00 aurinkomatkoilla. Mies tienaa n. 1900 /netto/kk ja minä 1600 /netto kk. Mies on tosi säästäväinen, paitsi vanhoja autoja harrastetaan ja niihin menee rahaa. Lainaa ei ole, ok-talo jo maksettu, autolainaa ei oteta vaan käyttöautot vanhoja, itse korjataan. Myöskään mitään luottoja ja osamaksuja ei harrasteta, se säästää paljon. Itse kyllä tuhlailen lähes kaiken tilini (säästöön jää 100-300 euroa kk:ssa). Mielestämme emme joudu mistään tinkimään vaan rahaa käytetään aikas surutta ja ok-taloa remontoidaan koko ajan. Missään nimessä emme matkustaisi lainarahalla!