Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TÄI-ongelma, apua!!

Vierailija
02.01.2011 |

Meillä on siis täitä. Todettiin vajaa viikko sitten. Kauhea rumba sen jälkeen ja jatkuu vaan. Tietäiskö nyt joku, miten toimia...tytöllä löytyi kolme elävää täitä vielä TÄNÄÄN, vaikka pestiin viikko sitten täishampoolla, ollaan kammattau joka päivä ainakin kaksi kertaa ja nypitty kaikki saivareet pois...pojille leikattiin siilit ja ne on puhtaat. Itselläni pää kutiaa, vaan mitään ei löydy (miehen mukaan)...kaikki siis pestiin shampoilla päät ja itsekin olen kammannut päivittäin täikammalla...

Pesty on liinavaatteet, pakastettu ja saunotettu tyynyt, pipot jne.

Mielestäni olen tehnyt voitavani ja silti eläviä täitä löytyy edelleen!! Miten on mahdollista????

Olen vaihtanut tytön lakanat ja tyynyliinan joka päivä, yhden yön makasi jopa etikkaliuos päässä.

Mitä teen väärin?? Tänään pestiin siis tukka toistamiseen. Onkohan täit vastustuskykyisiä tuolle shampoolle (NIX?) Kokeilisinko jotain muuta??

Ja pitääkö nuo vuodevaatteet vaihtaa KAIKILTA perheenjäseniltä nyt joka ilta vaiko vaan tytöltä, jolla täitä edelleen?

kiitos tuhannesti, jos joku osaa vastata....

t.epätoivoinen

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei meillä Pestiin kaikkien hiukset 2.8.13 ku huomasin tyttörellä täitä,Shampoo oli nimeltään NIX ja VIeläkin löydän lapsiltani noita inhottavia öttiäisiä.NY olis 9.8.13 tehtävä se uusinta pesu.Olen pessy peti vaatteet päivittäin tyyny liinat vaihtanu....ja viel niitä löytyy.Mikä on menny vikaan.vaik oon pakastanut tavaraa.

Vierailija
22/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei meillä Pestiin kaikkien hiukset 2.8.13 ku huomasin tyttörellä täitä,Shampoo oli nimeltään NIX ja VIeläkin löydän lapsiltani noita inhottavia öttiäisiä.NY olis 9.8.13 tehtävä se uusinta pesu.Olen pessy peti vaatteet päivittäin tyyny liinat vaihtanu....ja viel niitä löytyy.Mikä on menny vikaan.vaik oon pakastanut tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/47 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2011 klo 17:41"]

olla vastustuskykysisiä nixille. kokeile sellaista joka tukehduttaa täit. plus lapsesi on voinut saada uudellen tartunnan päiväkodista/koulusta tai kotoa.
muista että sitä shampoota täytyy olla tarpeeksi. 1 pullo ei riitä kuin yhdelle pitkähiuksisille.

[/quote]

Hedrin on sen tehokkaan aineen nimi.

Vierailija
30/47 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vielä löytyvät täit isoja vai sellaisia pienen pieniä, juuri kuoriutuneita? Shampoothan eivät tuhoa kaikkia munia, joten uusia pieniä voi löytyä käsittelyn jälkeenkin, sitä mukaa kun kuoriutuvat. Tarkoitus on sitten kammata ne pois ja tehdä vielä uusintakäsittely shampoolla, ennen kuin ehtivät täysikasvuisiksi ja munimaan lisää hankaluuksia... Kahdessa viikossa kaikkien munien pitäisi kuoriutua. Jos käsittelyn jälkeen löytyy isoja täitä, niin sitten hoito on epäonnnistunut tai täitä tarttuu jostain takaisin. Kaverilta, tai auton istuimesta, piposta tai jostain.

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:02"]

[/quote]

Vierailija
31/47 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2011 klo 16:41"]

Meidän koko perheellä oli täitä ja minulla ne olivat erityisen sitkeitä häviämään. Kolmen kuukauden taistelun jälkeen sain lääkäriltä ivermektiini-lääkkeen reseptin (Stromectol) ja se lopulta nujersi ötökät. Minulla täitä löytyi myös muualta kuin hiuksista, joten se teki niiden tappamisen mahdottomaksi "normaaleilla" myrkyillä. Vaikka joka paikassa sanotaan, että täit pystyvät elämään vain hiuksissa, niin se ei pidä paikkaansa. Poikkeuksiakin voi olla.

[/quote]

Keskustelusta on jo aikaa. Itsellä kutina alkoi kämmenistä, mahasta,selästä jaloista ja varpaidenväleistä yms. missä karvoja ei kummemmin ole. Stten kutina levisi hiuspohjaan, häpykarvoihin vaikka ajelin joka päivä pois,ei kutina helpottanut, sekä kainalokarvoihin ja korviin? täitä ne oli... jaa ei leviä. eikä ollut satiasia..?

Vierailija
32/47 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tämä on vanha keskustelupaltsta, mutta en löydä uudempaa missä keskustellaan täistä. Olisiko joku kiltti, ja laittaisi kuvan täistä, ei sellaista mikroskooppista mikä löytyy googlesta vaan ihmisen itse ottama, ei tarvitse olla hyvä,suuntaa antava? tai jos joku voisi guuglettaa sellaisen, olen niin ötökkäkammoinen ja tarvitsisi varmistaa että noi päässä olevat ovat täitä.. t.epätoivoinen

Vierailija
33/47 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöläisentiellä 9, 27 myös havaittu Tapulikaupungissa täiongelma.

Vierailija
34/47 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. vaikeasti pestävä sohva jätetään 2 vrk:si "syrjään"?

Vielä kysymys.. pesettekö/saunotatteko myös patjat, vai riittääkö lakanoiden/pussilakanoiden ja tyynyn pesu? Kokemuksia?

Vierailija
35/47 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kuivaan tukkaan niin, että hiukset kauttaaltaan märät (siitä aineesta), annetaan vaikuttaa 30 min- > kammataan -> annetaan vaikuttaa vielä vähintään 8 tuntia (käytännössä helpointa antaa olla yön yli) Aamulla pestään normaalisti normaalilla shampoolla pois. Tukehduttaa täit eikä sisällä hyönteismyrkkyä. Lapset nukkuivat huppuhatut päässä, ei ollut edes sotkuista =D

Vierailija
36/47 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoivat sen nopean shampoon, eikä hoito onnistunut. Mietin tässä, kun oma lapsi sai kutsun erääseen tilaisuuteen (siis perheeltä, jossa hoito ei onnistunut), että uskallanko päästää mukaan, kun kyyti olisi heidän autollaan?

Juu minuakin naurattaa, mutta voivatko nuo saivareet elää siinä autonistuimessa (kohdassa, johon pää saattaa koskettaa)?

Vierailija
37/47 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kuinka nopeasti Stromectol alkoi vaikuttamaan ja tehoaako se täin muniin ja saivareisiin? Saitko kuurin 8 tablettia kerta-annoksella ja toinen annos 7 päivän kuluttua jälleen? Miten huomasit täiden häviämisen ja alkoiko lääke vaikuttamaan ensimmäisellä hoitokerralla tai vasta toisella?

Vierailija
38/47 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linicin on hyvä (ellei paras) täishampoo. Meillä pestiin kaikkien päät sillä, ja täit lähtivät nuorimmilta lapsilta heti ekalla pesulla. Vanhin lapsista tarvitsi kolme pesukertaa vajaan viikon välein, mutta sitten täit hävisivät häneltäkin. Hänellä on todella tuuheat hiukset, joten täikammalla kampaaminen oli hankalaa. Vanhimmalla oli myös eniten täitä, sillä hän oli ilmeisesti tuonut täit meidän perheeseen.

Vierailija
39/47 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linicin ihan paras, se tukahduttaa täIt. Nix tms kaikkein huonoin,

Vierailija
40/47 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailen lapsen päätä silloun tällöin varmuuden vuoksi sillä olemme uusioperhe.

Isommalla joka etänä käy joka toinen viikko pessyt päänsä jo kolmekertaa uudella Linicin shamppoolla. Kun tuli kotiimme löysin päästä vielä 10 elävää täitä. Nyda- Pesu ja tarkastus kuolleita paljon ei eläviä vrk:n jälkeen. Vastuu taas omalle äidille?

Haastavaa kun koteja on kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi