G: joulu- uudenvuoden KIRJASI /lukemisesi?
- luin Marta Tikkasen Vuosisadan rakkaustarinaa- aika rajua narsistin/ alkoholistin vaimon kertomaa
- ja Oprahin elämänkerta seuraavana vuorossa
- mites muut- mitä KIRJAA olette lukeneet/ lukemassa?
Kommentit (35)
Mikko Rimmisen Nenäpäivä, Margaret Atwoodin Herran tarhurit ja vielä keskeneräinen John Irvingin Viimeinen yö Twisted Riverillä. Suositeltavia kaikki, valitsen tarkkaan joulukirjat.
Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa
Jälkimmäisessä noin 400 sivua, meni alle vuorokaudessa. Oli tosi hyvä kirja.
Oli tosi hyvä mun mielestä. Nyt luen Susanna Alakosken uusinta Håpas du trifs i fängelset. Jokisen uusin Koskis-dekkari on odottamassa.
Oli tosi hyvä kirja synkästä aiheesta.
Nyt menossa Mikko Rimmisen Nenäpäivä.
Upeaa tekstiä, varmasti Finlandian ansainnut kirja ja kirjailija.
Täällä Pohjantähden alla.. ja seuraavana vuorossa Tuntematon Sotilas. ja molemmat on luettu jo useempaan kertaan.
Leena Lehtolaisen uusin ja Agatha Christien joulukokoelma. Yöpöydällä odottaa vielä uusi P.D. James ja myös uusi Jennifer Weinerin kirja. Lomaakin on vielä viikko jäljellä :-)
Margaret Atwoodin Herran tarhurit, kuten joku muukin ketjuun kirjoittanut. MIelettömän hyvä!
Sen jälkeen luin Roslundin & Hellströmin dekkarin Tyttö katujen alta sekä Järvisen ja Pietilän esseekokoelman Vapaa nainen törmää todellisuuteen.
Nyt meneillään on hollantilaisen Kluunin Kun vaimo kävi lääkärissä.
Joulu on ihanaa aikaa... Olisipa lomaa!
Ilkka Raitasuon ja Terhi Siltalan Kellokosken prinsessa, hotkaisin iltapäivässä.
Richard Dawkinsin Jumalharha, hyvä mutta vaatii sulattelua.
Leena Parkkisen Sinun jälkeesi.
ja Juha Itkosen Kohti. Eilen aloitin Itkosen Anna minun rakastaa enemmän
meni kolme kirjaa: Valkoinen Masai, Muistatko minut? ja Sisarukset. Kaikki oli tosi hyviä. Valkoinen masai kertoo hollantilaisesta naisesta, joka muuttaa masain vaimoksi Afrikkaa. Muistatko minut on saman kirjoittajan kuin Himoshoppaaja-kirjat (en muista kirjailijan nimeä) ja kertoo naisesta joka herää muistinsa menettäneenä, muistista kadonnut vain viimeiset kolme vuotta jolloin hän on elänyt kovaa bisnes-elämää ja loisteliasta muutenkin. Sisarukset on Danielle Steelin kirja joka kertoo neljän sisarulsen elämästä sen jälkeen kun järkyttävä onnettomuus muutti elämää.
Viisasteleva sydän, Catharine Cooksonin: Naisten talo, Suomen Jääkiekkoliiton? (ei tekijää): Juniorit jäällä,
Ja teinivuosien suosikki kirjani Tuija Lehtiseltä: Siivet varpaiden välissä, ja Enkelin kuvia hiekassa.
Vaihtelua dekkareiden väliin:)
riikka pulkkisen: totta ja eve hietamiehen - yösyöttö.. molemmat oli loistavia:)
luin justiinsa Puhdistuksen toiseen kertaan ja nyt luen semmoista Graal-myytistä kertovaa kirjaa, jonka sain lahjaksi.
Eli Nooan kompassi (Anne Tyler) sekä Minne tytöt kadonneet (Maria Kallio dekkari).
Lisäksi luin tyttären joululahjakirjoista yhden (Nälkäpelin kolmannen osan, en nyt muista sen nimeä :)...) sekä pojan joululahjakirjan, eli uusimman Ilkka Remeksen.
Siihen päälle pari vanhaa kirjaa, eli chick littiä: Size 14 is not fat either sekä Size doesn't matter.
Siis Tuijaa tullut luettua koko välipäivät. Joululahjaksi tuli uusin Kolme miestä netistä, ja kun sen olin saanut luettua, niin piti heti kipaista kirjastoon hakemaan kokoelma jossa oli Kulkurilinnut, Mies vailla sydäntä sekä Viiden tähden tuhkimo. Kaikki kolme kirjaa olen lukenut varmaan kaksikymmentä kertaa, mutta eikös kertaus ole opintojen äiti ;)
Olen ollut tosi laiska lukemaan viime aikoina ja keskittynytkin enemmän tietokirjoihin.