Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako soviteltua päivärahaa, jos

Vierailija
02.01.2011 |

irtisanoutuu kokoaikaisesta työstä osa-aikatyön vuoksi? Jos työtunteja tulee viikossa vaikka noin 10. Saako siis mitään karenssintapaista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoudut kokoaikatyöstä ja vaihdat noin pieneen tuntimäärään. Karenssin jälkeen saatat saada soviteltua päivärahaa.

Vierailija
2/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse jättänyt kokoaikatyön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa karenssinkaan jälkeen

Tosin kärsin ekana monen kuukauden karenssin.

Vierailija
4/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikatyön ollessani työnhakijana. Sitten olisi saanut, jos työaikaa olisi lyhennetty minusta riippumattomista syistä.

Vierailija
5/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikatyön ollessani työnhakijana. Sitten olisi saanut, jos työaikaa olisi lyhennetty minusta riippumattomista syistä.

osa-aikatyön vapaaehtoisesti vai ei. Vaan VIIKKOTUNTIMÄÄRÄ ratkaisee saako soviteltua vai ei.

Itse olen parasta aikaa osa-aikatyöllä ja itse vapaahetoisesti hain ko työpaikkaa. Ja saan soviteltua päivärahaa, teen viikossa 25h.

Vierailija
6/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan osa-aikatyön.

Vierailija
7/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Teet osa-aikaista työtä. *Oikeutta ei kuitenkaan ole, jos osa-aikaisuus perustuu Sinun aloitteestasi tapahtuneeseen työajan lyhentämiseen.*

2. Päivittäistä tai viikoittaista työaikaasi on lyhennetty lomautuksen johdosta. Samoin jos työntekosi on estynyt sellaisen työtaistelutoimenpiteen takia, jolla ei ole riippuvuussuhdetta Sinun työehtoihisi tai työoloihisi.

3. Olet vastaanottanut enintään kaksi viikkoa kestävän kokoaikatyön.

4. Sinulla on tuloa yritystoiminnasta tai omasta työstä.

Vierailija
8/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kuin taivas, että en saanut soviteltua ottaessani

Viikkotuntimäärät tai tulot, (yöttömyyspäivaraha jota olisit saanut jos olisit kokonaan työtön) josta osa-aikapäiväraha olisi soviteltu/laskettu. ELI suomeksi; sait niin hyvää palkkaa vaikka teit osa-aikaa että et enää saanut sovitelua päivärahaa.

Vierailija
9/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä, vaan nimenomaan hakee ja haluaa tehdä vain osa-aikatyötä, niin silloin ei ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan, ei edes soviteltuun. Soviteltua saa siis vain silloin, kun osa-aikatyöstä on sovittu työnantajan aloitteesta (=työnantajalla ei ole muuta tarjolla). Tätä asiaa joskus työkkäristä ikäänkuin ohimennen tiedustellaan ja ikävä yllätys odottaa, kun menet selittämään, että tekisin mielelläni vain osa-aikatyötä.

Vierailija
10/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soviteltua.

Vierailija
11/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä palkkaa edes kysytty, vaan sanottiin suoraan etten saa

Vierailija
12/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä, vaan nimenomaan hakee ja haluaa tehdä vain osa-aikatyötä, niin silloin ei ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan, ei edes soviteltuun.

Kokoaika- että osa-aikatyö. Sitten hain ja pääsin työpaikkaan, jossa teen osa-aikaa (25h/vko) ja todellakin saan ja olen saanut joka kuukausi soviteltua päivärahaa. Joka kuukausi lähetän lapun työttömyyskassaa ja palkkatodistuksen..

Vierailija
13/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä, vaan nimenomaan hakee ja haluaa tehdä vain osa-aikatyötä, niin silloin ei ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan, ei edes soviteltuun. Soviteltua saa siis vain silloin, kun osa-aikatyöstä on sovittu työnantajan aloitteesta (=työnantajalla ei ole muuta tarjolla). Tätä asiaa joskus työkkäristä ikäänkuin ohimennen tiedustellaan ja ikävä yllätys odottaa, kun menet selittämään, että tekisin mielelläni vain osa-aikatyötä.

Kassaneitinä omasta hakemisesta ja saano soviteltua..

Vierailija
14/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansiopäivärahaa voidaan maksaa henkilölle;

* joka on osa-aikatyötä tekevä, ei kuitenkaan, jos osa-aikaistaminen perustuu työntekijän aloitteeseen

Vierailija
15/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työnhakijana ja siis velvollinen vastaanottamaan kokoaikatyötä. Jos työvoimatoimisto olisi osoittanut minulle osa-aikatyön, olisin kai saanut soviteltua päivärahaa. Mutta kun itse hain ja otin vastaan osa-aikatyön, en saanut.

Vierailija
16/16 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos olet hakijana ja saat osa-aikatyötä, voit hakea soviteltua. Jos sinulle tarjotaan kokoaikatyötä ja ilmoitat, että tekisit mieluummin osa-aikatyötä, katsotaan, ettet alun alkaenkaan ollut kokoaikatyön hakija ja oikeutesi työttömyysetuuteen lakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän