Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v lapsi ja usein päänsärkyjä!!!

Vierailija
01.01.2011 |

Eli mun poikani, 5 vuotias, on alkanut viimeisten parin viikon (ehkä pidempäänkin) valittelemaan päänsärkyjä. Lähes päivittäin.

Vielä en ole mitenkään puuttunut asiaan, mutta ensiviikolla olevalla neuvolakäynnillä ajattelin asiasta mainita, ellei aiemmin tule tarvetta.

Lapsi siis usein sanoo että päätä särkee, kun pyydän kuvailemaan kipua ei hän osaa sanoa kun että särkee eikä näyttää missä kohtaa kipu tuntuu.

Kun kysyn haluaako hän lääkettä, hän ei halua vaikka tietää että lääkkeestä saa apua kipuun..

hmm.. mistähän voisi johtua, huolestuttaa :(

Olen kyllä miettinyt tv:n katselut, nukkuuko riittävästi, syökö riittävästi, juoko riittävästi, ulkoilut ym. mutta kaiken uskoisin olevan kunnossa ja riittävää..

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mun poikani, 5 vuotias, on alkanut viimeisten parin viikon (ehkä pidempäänkin) valittelemaan päänsärkyjä. Lähes päivittäin.

Vielä en ole mitenkään puuttunut asiaan, mutta ensiviikolla olevalla neuvolakäynnillä ajattelin asiasta mainita, ellei aiemmin tule tarvetta.

Lapsi siis usein sanoo että päätä särkee, kun pyydän kuvailemaan kipua ei hän osaa sanoa kun että särkee eikä näyttää missä kohtaa kipu tuntuu.

Kun kysyn haluaako hän lääkettä, hän ei halua vaikka tietää että lääkkeestä saa apua kipuun..

hmm.. mistähän voisi johtua, huolestuttaa :(

Olen kyllä miettinyt tv:n katselut, nukkuuko riittävästi, syökö riittävästi, juoko riittävästi, ulkoilut ym. mutta kaiken uskoisin olevan kunnossa ja riittävää..

Minulla puhkesi viisivuotiaana migreeni. Lisääntyvä auringonvalo laukaisee sen joka vuosi eli aurinkolasien hankintaan ja aika kunnon neurologilta että lapsi saa kunnon lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme