Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Googlen kuvahaku VOI löytää fb-profiilikuvani, joka oli vain kavereille?? Saako pois jotenkin?

Vierailija
01.01.2011 |

Järkytys oli suuri, kun entinen profiilikuvani, jossa olen lapsen kanssa, löytyy Googlen kuvahaulla nimelläni!!! Kun mulla oli kyseinen kuva fb:ssä profiilikuvana, salasin kuvan niin että satunnainen fb-surffaaja ei edes nähnyt kuvaa, vaan vain rajattu ryhmä fb-kavereitani, ja silti kuva löytyy Googlella ensimmäisenä tuloksena! Poistin kuvan nyt kokonaan fb:stä, mutta silti Google löytää sen välimuistin ja sivuhistorian yms. tyhjennyksenkin jälkeen :/ Onko mitään keinoa millä saisin kuvan näkymättömiin, sillä en halua että lapsestani on kuvia julkisessa jaossa netissä. :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ajattele, että tuo fb on täynnä reikiä. Paljon tietoa saa ihmisistä esiin, vaikka kuinka rajaisi ja salaisi.

Mä en usko, että sä saat kuvaa pois. Kannattaa miettiä etukäteen, mitä nettiin laittaa. Yleensä mitään ei saa sieltä pois :(

Vierailija
2/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei kannata laittaa mitään, sillä mielellä että näkyy vain mulle ja mun kavereille.

Eiköhän tämä oman elämän jakamisvimma ja fb mene jossain vaiheessa ohi, kun ihmiset tajuavat mihin kaikkeen oma nimi päättyy ja mitä haittoja siitä voi seurata. On eri asia olla netissä Ville Virtainen kuin Nico-Betteri Ainutlaatuinen.

Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin liittyy ryhmiin, laittaa nimensä kaiken maailman addresseihin tai kirjoittaa mielipiteensä kaikkien nähtäväksi omalla nimellään. Kuvien kanssa kannattaa olla vielä tarkempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka julkisuusasetuksissa olisi mitä kieltoja. FB vetoaa siihen, että "voi olla jäänyt jollekin muulle palvelimelle"

Vierailija
4/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ollut itsekään ajatellut, että fb:n profiilikuvat näkyisivät googlen kuvahaulla, mutta niinpä vaan omakin kuvani näkyi. Siis vain yksi, jokin aikaa sitten pitkään ollut kuva. Mitään vanhempia tai edellisen sukunimen aikaisia ei löytynyt, joten luultavasti se ajan kanssa poistuu.

Vierailija
5/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin omalla nimelläni myös niin eiköhän Googlesta löydy minunkin kuvia 2 kpl!! Toinen nykyinen profiilikuva ja toinen jossa olen lapseni kanssa.

Ja kun hakee normaalihaulla mun nimellä, tulee mun kommentti yhden ryhmän seinällä. Pakko käydä poistaa se ja toivoa, että häipyisi googlen hausta. En todellakaan halua, että joku löytää mun nimellä mitään fb:ssä sanottua.

Voi vitsi, en oo ees tajunnu et tuollaiset asiat löytyy googlen haulla.... Onneks en oo hirveesti mitään kirjoitellu ja kuvia laittanu....

Vierailija
6/6 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minunkin nykyinen profiilikuvani näemmä löytyy google kuvahaulla. No, ei se ole kauhean paha, koska sylissäni istuva lapsemme on rajattu kuvasta pois...

Pidän tylsempänä sitä, että googlesta löytyy myös pari työni puolesta lehteen antamaani vuosia ja vuosia sitten julkaistua haastattelua kuvineen, graduni ja puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni sekä kotiosoitteeni muutamiin luottamustoimiin liittyvien nettisivujen kauta. Kun googlesta et noita saa pois...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi