Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeeko/pukiko teidän lapset itse 3-vuotiaana?

Vierailija
01.01.2011 |

Sillä tavalla esim. tarhasta lähtiessä että riitti että heitit haalarin lattialle ja pipot tumput kaulaliinat villasukat viereen, ja lapsi itse laittoi vaatteet päälleen, kaikki niin kuin pitääkin.

Muistan kun lapsen tarhakaverin äiti ihmetteli kuinka lapseni laittoi kaiken itse kun itse joutui taistelemaan poikansa kanssa vaatteista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa takin vetoketjua kiinnitettyä yhteen eikä haalarissa punttilenkkejä vedettyä kenkien päälle, myöskään hanskat eivät ole koskaan kunnolla käsissä hänen jäljitä.

Apua tarvitaan ja ihmettelen, jos oma kolmivuotiaasi selviää em. jutuista.

Vierailija
2/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittää mun mielestä tosi yksinkertaisistakin vaatteista ettei muka oikeasti osaa pukea, vaikka muuten ei ole mitään motorisia häiriöitä (ainakaan huomattu). Ei vaikuta myöskään yhtään siltä että vain vedättäisi. Ikää vajaat kolme.

Tyttökin tosin lopetti itse pukemisen tilapäisesti uhmaikänsä ajaksi, mutta se oli pelkkää kiukuttelua... Onneksi se on ohi, puuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaan uhmaikäisen päällä saan istua, suostutella,pakottaa yms.jos yleensäkään vaatteet saan päälle alta tunnin.Nyt onneksi vähän helpottanut ja vetää sentään haalariin itse lahkeet sitään=olen onnellinen tästä.

Vierailija
4/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaan uhmaikäisen päällä saan istua, suostutella,pakottaa yms.jos yleensäkään vaatteet saan päälle alta tunnin.Nyt onneksi vähän helpottanut ja vetää sentään haalariin itse lahkeet sitään=olen onnellinen tästä.

Meillä 3v poika kuulemma tarhan mukaan osaa pukea täysin itse, vetää ne lenkit myös kenkien alta..vähän olen epäillyt mutta mutta pakkohan se on uskoa.

Kotona osaa nyt laittaa villasukat, fleecehousut sekä paidan päälle, pukea haalarin ( vetää vetoketjun ylös ), laitaa kypärämyssyn päähän. Muuten minä laitan napit kiinni puvusta, autan laittamaan kädet pukuun, kengät, vedän lenkit paikoilleen, laitan hanskat ja pipon.

Vierailija
5/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen pojista osasi pukea jo 2,5 vuotiaana sukista lähtien kaikki. Haalarit ja hanskat mukaanlukien. Toinen taas ei eskari-ikäisenäkään pue millään... osaa varmasti, mutta jatkuvaa taistelua on uloslähdöt niin kotoa, kylästä, kerhosta kuin eskaristakin.

En siis ihmettele enää kumpaakaan!

Vierailija
6/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuopus 4v. autetaan usein haalarin kumilenksujen kanssa ja rukkaset laitetaan kunnolla käteen.

Vierailija
7/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin tappelee vastaan minkä jaksaa. Eikä muuten pue 4-vuotias kaverikaan.

Vierailija
8/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaat pukevat kyllä itse. Useimmiten kyllä lähinnä silloin, kun vanhemmat eivät ole paikalla:D

Vierailija
9/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei milllään ilveelläkään saa muuta kuin haalarit päälle ja halua ei ole pätkääkään. Tyttö laittaa sukat, housut, paidat, pipon, haalarit ja villapuvun itse ja harmittaa häntä kovasti kun sukkahousuja ja hanskoja ei vielä itse päälle saa.

Vierailija
10/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukemista pitää myös opettaa. Äidillekin :-) Kaksvuotisneuvolassa nla-täti (sijainen) vinkkasi, ensin menee toinen jalka tunneliin ja hurrauksia, taputuksia ja sitten toinen. Leikillisesti.

Kun on pienempiä sisaruksia puettavana, niin aina se pienin on puettu ja muut pukevat itse.

Kolmivuotias osaa pukea sen mukaan, mistä tulee tänään.