Voiko silmätulehdus parantua itsestään??
Eilen totesin että 2 vuotiaalla rähmi toinen silmä ja illalla punotti, ei käyty lääkärissä. Meinattiin että tänään mennää kun ei kummiskaan mitään akuuttia ole.
Herättyämme silmä on kunnossa ei rähmänen eikä punoita, parantunutko???
Kommentit (4)
tosin mulla ei juurikaan kehitä sitä rähmää, vain punoitusta ja hiekantunnetta. Tulehdus kuitenkin on ollut selvästi esim. samaan aikaan kuin lapsillakin. Lapsille olen aina tipat hakenut, mutta voi sitä muutaman päivän katsoa, jos ei kovin pahalta näytä.
Mäkin huomasin tänään vauvalla tulehduksen. Katson nyt viikonlopun yli, maanantaina sitten lääkäriin, jos ei parane. Tuskin se päivystysasia on.
Meillä esikoiselle tuli pahan näköinen silmätulehdus kesällä joka hoidettiin lääkkeillä ja parani. Pöpö tarttui kuitenkin kuopukseen, jolla silmä punotti hieman ja rähmi, mutta ei mennyt kovin pahaksi ja parani muutamassa päivässä itsestään.
Kai se vähän riippuu siitä, kuinka pahaksi tauti menee.
Virus paranee itsestään, bakteerin aih. tulehdus ei. Bakteeritulehduksessa juurikin silmä rähmii, virustulehduksessa taas ei.
että se on melko harvinaista, että siitä itsekseen paranee. Mulla on siis itselläni silmätulehdus, joka alkoi maanantaina. Soitin työterveyteen, kun arvelin, että voisivat antaa puhelimitse reseptin, mutta sepä ei käynyt, vaan olisivat halunneet mut paikan päälle. Ajattelin sitten katoa pari päivää, mihin suuntaan kehittyy, mutta torstaina oli pakko luovuttaa ja hakea lääkäriltä resepti. Mullakin oli siinä välissä joku päivä, kun luulin jo olevani voiton puolella, mutta aina se vain tuli takaisin...