Millaista elämää ja mitä kaikkea on oikeasti KÖYHÄLLÄ perheellä Suomessa?
Eli tarkoitan perhettä joka lasketaan suomessa köyhäksi, mitä kaikkea on, minkä hintaisia tavaroita,asuminen, perheenjäsenet, palkat, työtunnit jne.??
Uskon oman perheeni olevan OIKEASTI köyhä suomessa, mutta en ole varma...
Kommentit (44)
9v poika ja 3 v tyttö. Itse olen opiskelija ja mieheni työtön. Sossu laskee meidän tuloihin(miehen työttömyysturva, lapsilisät, opintotuki ja asumistuki) myös opintolainan 300 e, jota en kuitenkaan nosta. Ja kuitenkin pärjätään!
Olen ihmetellyt kun ennen Joulua sai lukea tältä että joillakin ei ole rahaa lasten lahjoihin, kun on köyhää. Meidän isompi lapsi sai kaikki haluamansa lahjat, jotka tulivat maksamaan yhteensä 200e, toisin maalivahdin kypärän ostin käytettynä, mutta se oli uudenveroinen. Ja niin! Poikamme harrastaa judoa ja jääkiekkoa, sossu maksaa vain judosta aiheuttavat kulut.
Vuoden aikana pystyy ostamaan alesta ja säästää rahat. Myös teen pimeetä työtä aina, jos tarjotaan.
ollaan pienituloisia, köyhäksi en kuitenkaan miellä.Ei ole tod varaa matkoihin, lapset joskus ihmettelee tätä , samoin ei ollut varaa mihinkään ilotulitusjuttuihin tosin miellän ne turhiksi muutenkin. Ruoassa pihistellään.
Vaatteita ei olis ollut varaa ostaa ellen olisi sattunut saamaan tiliä hm:n jne....kirpparille ei ole aikaa eikä sieltä löydykään kaikille kolmelle lapselle, nuorimmalle ehkä löytyis vielä tarpeeksi hyväkuntoista.
Seiskaluokkalainen on jo yli puoli vuotta odotellut että meillä joskus olisi varaa ostaa hänelle hänen tarvitsemansa silmälasit.
niin joo, varmasti tämä johtuu vain meidän tyhmyydestä rahankäytössä. Mutta silti en usko että Suomessa juuri kukaan joutuu tuon vähemmällä selviämään kuukauden juoksevista menoista. Siis 7 henkiöä ja 2 autoa...
Lasit maksaa n. 40 euroa.
Olen 2 lapsen yh, kotihoidontuella, sossusta saa mitä jää erotukseen.. ikinä en ole tuntenu et olisin köyhä .. saan ostettuu lapsille ja itelleni vaatteet h&m ja en laske mitä ruokaan menee, ei nyt mitään kalliita herkkuja toki syödä, perus kotiruokaa. mut kyllä mulle jää rahaa harrastaa jne.