Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista elämää ja mitä kaikkea on oikeasti KÖYHÄLLÄ perheellä Suomessa?

Vierailija
01.01.2011 |

Eli tarkoitan perhettä joka lasketaan suomessa köyhäksi, mitä kaikkea on, minkä hintaisia tavaroita,asuminen, perheenjäsenet, palkat, työtunnit jne.??

Uskon oman perheeni olevan OIKEASTI köyhä suomessa, mutta en ole varma...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin köyhä?

Mä olen 2 alaikäisen ja 1 täysi-ikäisen yksinhuoltaja, mutta en tiedä olevani köyhä.

Vierailija
2/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sossun asiakkaaksi pääsee niin sossu ei todellakaan osta asiakkailleen tavaraa mistään kirpparilta vaan ihan tuliterää tavaraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yksinhuoltajuus tarkoita, että on köyhä!! ;D

Onhan niitä varakkaitakin yh mammoja/isejä.

Se vain on se yleinen ajatus...

Mut anyways...

Niin... mitä on köyhyys?!...

Suomessa köyhä on sellainen joka tienaa rahaa alle 1500€ kuussa. Näin muistan lukeneeni joskus jostain...

Ja mä siis olen köyhä... plus mä olen kyl yh, yhden lapsen äiti.

Vierailija
4/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on 3 alaikäisen lapsen yh.

En itse tiedä ketkä lasketaan Suomessa köyhiksi siksi kysynkin...

Vierailija
5/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yhden yh, palkka on käteen 995 kuussa, vuokra nousee 700 euroon, asumistukea saan 180 euroa, minimielarin 133 euroa ja lapsilisän yh-korotuksella 146 euroa.

Ei meiltä silti mitään puutu, kun ei ole autoa, eikä tarvita mitään merkkivaatteita, ulkomaanmatkoja jne.

Taulutelkkaria ei ole, mutta nekin halpenee, että osamaksulla ostettaneen, kun perinteinen kohta leviää?

Vierailija
6/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistäs oot niin kuullu että sossu ostaa uutta asiakkaille?! :D

Näin ei kyllä todellakaan ole.

En ole koskaan saanut mitään uutta vaan nimenomaan kirpparilta on eka haettu, jos ei siellä ole niin sit jostain muualta, mikä olis halpaa... ihan viimisenä vasta... mut siis sossuhan ei osta...

Vierailija
7/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha auto ja vuokralla asutaan.

Lapsi saa kyllä uusia ja ihan muodikkaitakin vaatteita, sekä harrastaa jääkiekkoa, johon rahat sitten menevätkin.

Itselle en kyllä mitään henno ostaa koskaan. Lehtiä ei tilata ja matkalla käydään kerran vuodessa. Ruoka on edullista, itse valmistettua. Kahvilla tai ravintoloissa ei käydä. Saati, että hennoisin lähteä baareihin kulkemaan:D

Vierailija
8/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen tekijän summa siis.

Palkkatulot voivat olla kohtalaiset mutta toisella perheellä kaks lasta ja hyvä elintaso, toisella kuusi lasta ja tosi tiukkaa.

Vierailija
9/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistäs oot niin kuullu että sossu ostaa uutta asiakkaille?! :D

Näin ei kyllä todellakaan ole.

En ole koskaan saanut mitään uutta vaan nimenomaan kirpparilta on eka haettu, jos ei siellä ole niin sit jostain muualta, mikä olis halpaa... ihan viimisenä vasta... mut siis sossuhan ei osta...

Luuletko että sossun tädeillä on aikaa koluta kirppareita kun tarvit vaikka lastenvaunuja, ei todellakaan

Vierailija
10/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Suomessa on todella paljon köyhiä.

Esim. siivoojat ansaitsevat alle tuon, samoin perhepäivähoitajat ja monet muut.

Täytyy muistaa olla kiitollinen elintasostaan, meillä on sentään katto pään päällä ja ruokaakin joka päivä.

t. ei sittenkään köyhä yh

Vierailija
11/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan voi antaa esim. 150 euroa lasten tavaroiden hankintaan. Ei sillä uusia ostella, mutta eipä se tarkoitus olekaan:D

Vierailija
12/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eiks myös sillä että paljon joutuu tekemään töitä pärjätäkseen ja elättääkseen perheensä pitäis olla jotain väliä..

Kun on joitain jotka väittää olevansa köyhiä vaikka saa kaiken tekemättä mitään sossuilta, niin eiks työtunneillakin ole väliä,, paljon te teette töitä viikossa ja paljon on lomia ja vapaita yms. olisiko sill väliä köyhyyden mittaamiseen, kun jotkut oikeasti tekevät töitä ja paljon eivätkä van ruikuta sossulta apua??

Vierailija
13/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki 640

elarit 420

lapsilisä 490

vanh.pvä 550(kohta muuttuu kotihoidontueksi,nettomäärä lieenee about sama

yhteesä 2200 e

-vuokra 900

-netti+puhelin+tvlupa 100e

-ruoka 400-500e

-muut laskut 50-500e

Vierailija
14/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinhän tää meidän valtio laskee jos KÄTEEN jää VEROEN jälkeen alle 1300e olet köyhä.. meillä mies tienaa 1500e käteen ja kotona oon muksun kanssa ja saan kotihoidontuen ja lapsilisän. asumislisää ei saada kelan pojat mittasi ja asunto on 3neliötä liian iso..uitenkin mellä on pelit ja vehkeet niinkun muillakin ja voin kertoa ettei KUKAANtiedä meidän rahaasioista !!

Vierailija
15/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai keskituloista parempituloinen...

Kuussa jää käteen netto n. 2200 ja siitä maksetaan vuokra 1250 eur, ruoka n.400, päivähoitomaksu 200+, sähkö ja muut juoksevat kulut. Joka kuussa tulee miinusta.

Vierailija
16/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan voi antaa esim. 150 euroa lasten tavaroiden hankintaan. Ei sillä uusia ostella, mutta eipä se tarkoitus olekaan:D

Yksikään köyhä ei elä ilman lastenrattaita tässä maassa. Jos käytettyjä ei ole ostetaan uudet

Vierailija
17/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuassa on pihistettävä. Lääkkeitä ei raski ostaa tai ei voi mennä hammaslääkäriin. Asuminen vie suurimman osan tuloista ja muuhun ei jääkään mitään.

Lapsilla ei ole harrastuksia ja lomalle ei pääse koskaan. Elämä on huolta ja kituuttamista. Moni käy leipäjonossa.

Kaverisynttäreille ei voi viedä lastaan, koska ei ole rahaa lahjaan.

Vierailija
18/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai keskituloista parempituloinen... Kuussa jää käteen netto n. 2200 ja siitä maksetaan vuokra 1250 eur, ruoka n.400, päivähoitomaksu 200+, sähkö ja muut juoksevat kulut. Joka kuussa tulee miinusta.

Et ole todellakaan mikään köyhä. Voit jopa säästää rahaa halutessasi jos katsot edes hiukan miten kulutat rahasi. Eikö sinulla ole ollenkaan säästöjä ? Outoa...

Vierailija
19/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kylläkään ikinä ostanut minulle yhtään mitään tavaraa. Mitä tavaraa sieltä muka saa?

Jos sossun asiakkaaksi pääsee niin sossu ei todellakaan osta asiakkailleen tavaraa mistään kirpparilta vaan ihan tuliterää tavaraa

Vierailija
20/44 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai keskituloista parempituloinen... Kuussa jää käteen netto n. 2200 ja siitä maksetaan vuokra 1250 eur, ruoka n.400, päivähoitomaksu 200+, sähkö ja muut juoksevat kulut. Joka kuussa tulee miinusta.

köyhiä ollaan....

Köyhä on ihan oikeasti sellainen, joka ei saa siihen ruokaansakaan rahaa riittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi