Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis olenko mä ymmärtänyt jotain väärin kihloihin menemisestä?

Vierailija
31.12.2010 |

Kaveri kertoi, että aikovat mennä kihloihin nyt lauantaina, 1.1.11. Mä kun luulin, että kihloihin mennään silloin kun toinen kosii tai naimisiin menosta yhdessä sovitaan... "Valitsivat" kuulemma kyseisen päivän, koska "se on helpo muistaa"?!

Onko siis ihan tapana, että kihlapäivänkin voi itse päättää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sovittiin

Vierailija
2/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että milloin kihloihin saa mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastihan kihloissa ollaan, kun on päätetty naimisiin menosta. Mutta.. kyllähän kihlajaispäivä nykyään päätetään, saadaan ne sormukset sille päivälle jolloin juhlitaan. Outoa on silti, mennä kihloihin ilman ajatustakaan myöhemmästä naimisiinmenosta. Sitäkin tapahtuu...

Vierailija
4/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vanhaan se oli laissa määritelty sopimus naimisiinmenosta ja kihlauksen purkamisesta ilman hyvää syytä saattoi saada jopa korvauksia (morsiamen sukulaiset olivat hankkineet tulevia häitä varten kalliita juhlapukuja, kun sulhanen purki kihlauksen, hän joutui maksamaan sukulaisille korvauksia. Hyväksi syyksi ei riittänyt, ettei enää rakasta).

Nykyään kihlauksesta voivat asianomaiset sopia keskenään eikä sen tarvitse merkitä lupausta naimisiin menosta, jos he eivät niin ajattele, eikä päivämäärälläkään ole väliä, ottaa voi kihlajaispäiväksi vaikka 20.11.2011, jos niin haluaa.

Vierailija
5/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"väärin" niin silti mä koen ettei se kihlaus ollut mitään leikkiä vaan ihan vakava askel kohti avioliittoa. Naimisiin mentiin n. 3v. kihlauksesta.

Vierailija
6/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se nyt kovin kummallista ole vaikka kihlausta suunniteltaisiinkin etukäteen. Pitäisin tosi epätodennäköisenä että esim. Victoria ja Daniel olisivat olleet kihlajaispäivänään yllättyneitä että toinen kosi ja toinen suostui. Eiköhän sekin ollut puhuttu etukäteen.

Väliäkö sillä. Jos joku haluaa kihlautua uudenvuodenrakettien paukkeessa eikä malta kuitenkaan pitää mölyjä mahassaan etukäteen, niin se ei ole keltään pois.

Vierailija
7/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun synttäripäivänä, sen kun mies muistaa :)

Kai moni menee tapaamispäivä määränä? Itse en kyllä edes muista sitä.

Vierailija
8/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi haluaa vain brassailla päivällä, oikeasti ovat siis jo kihloissa.

Vierailija
9/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi haluaa vain brassailla päivällä, oikeasti ovat siis jo kihloissa.

Ei ne sormukset sitä kihlausta tee, vaan se yhteinen sopimus ja lupaus. Ei sormuksia edes tarvita kihlautumiseen.

Vierailija
10/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin cool olla kihloissa, ilman edes tarkoitusta avioitua. Pitää olla sormus jota voi kavereille esitellä. Ennen se tosiaan tarkouitti sitä, että kosinta on kihlaus, ja se oli hyvin vakavaa ja sitovaa.

nykyään tänään ollaan kihloissa ja hups, huomenna ei ollakaan kun tuli riitaa.

Vierailija
11/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloihin ei "mennä" kihloissa ollaan kun ollaan sanottu "mennään naimisiin"

Vierailija
12/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jotkut haluaisivat lykätä "virallisen kihlautumispäivänsä" jollekin näyttävämmälle päivämäärälle kuin se jolloin oikeasti valittiin olla loppuelämä yhdessä.

Omaa lehmää ei ole ojassa, meidän päivä on niinkin arkinen kuin 9.1. Ja kyllä se välillä on unohtunutkin näiden yhdeksän vuoden aikana!

Vierailija
13/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen ollaan yhdessä ja se kihlasormus jossa on siis "väärä" päivämäärä on sormessa. Ollut jo vuosia ja tarkoituksena on että se siinä pysyykin loppuelämän.

Ei kaikki mene kihloihin vain ollakseen cool :)

Vierailija
14/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlapäivä on joko se päivä, jolloin naimisiinmenosta sovitaan tai sitten se päivä, jolloin vaihdetaan sormukset.

Me sovimme naimisiinmenosta 22.6., mutta sormukset vaihdoimme vasta joskus heinäkuussa. Niissä on kuitenkin päivämääränä tuo 22.6., koska silloin menimme "henkisesti" kihloihin.

Kaikilla ei kuitenkaan ole tällaista yhtä tiettyä päivää, jolloin asia olisi päätetty. Monet saattavat puhua naimisiinmenosta useaan otteeseen. On täysin ymmärrettävää, että silloin on helpompi nimetä kihlautumispäiväksi se päivä, jolloin sormukset annetaan.

Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
15/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlapäivä on joko se päivä, jolloin naimisiinmenosta sovitaan tai sitten se päivä, jolloin vaihdetaan sormukset.

Me sovimme naimisiinmenosta 22.6., mutta sormukset vaihdoimme vasta joskus heinäkuussa. Niissä on kuitenkin päivämääränä tuo 22.6., koska silloin menimme "henkisesti" kihloihin.

Kaikilla ei kuitenkaan ole tällaista yhtä tiettyä päivää, jolloin asia olisi päätetty. Monet saattavat puhua naimisiinmenosta useaan otteeseen. On täysin ymmärrettävää, että silloin on helpompi nimetä kihlautumispäiväksi se päivä, jolloin sormukset annetaan.

vaikka moni haluaa näin ajatella juuri tuon päivämäärän takia. Kuten joku jo mainitsikin, kihlautumiseen ei tarvita niitä rinkuloita.

Vierailija
16/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin on esimerkiksi suurperhe, jota ei enää mielletä tarkoittamaan perhettä, jossa asuu useampi sukupolvi

Vierailija
17/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka moni haluaa näin ajatella juuri tuon päivämäärän takia. Kuten joku jo mainitsikin, kihlautumiseen ei tarvita niitä rinkuloita.

että jollakulla on sun mielestä "väärä" kihlapäivä siinä mahdollisessa rinkulassa? Mä en oikein ymmärrä miksi jonkun toisen kihlapäivä on näin merkittävä asia? Jos joku on onnellinen siitä että kihlautuu 1.1.11 niin olkoot. Onnea heille ja toivottavasti kihlaus kestää :)

Vierailija
18/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten silloin voi yllättää sormuksen kanssa? Kertokaa mulle oi viisammat!

T. wannabe-AV-äijä

Vierailija
19/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

romanttista, että mieheni kosi minua yllättäen. Ja se oli tosiaan yllätys, emme olleet mikään aviopari, tai muutenkaan kauhean pitkään seurustelleita. Mutta yhdessä sitten tapsuttelimme ravintolasta sormuskauppaan.

Vierailija
20/23 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

romanttista, että mieheni kosi minua yllättäen. Ja se oli tosiaan yllätys, emme olleet mikään aviopari, tai muutenkaan kauhean pitkään seurustelleita. Mutta yhdessä sitten tapsuttelimme ravintolasta sormuskauppaan.

piti kirjoittaa, että avopari.