Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli tuosta 9-vuotiaan Tiimarireissusta

Vierailija
30.12.2010 |

mieleen: meidän ekaluokkalaiset ovat kävelleet koululta harrastukseen kaupungin keskustaan (n 2km) ja ostaneet matkalla kaupasta itselleen välipalankin. Hui kauhistus... Lisättäköön että ovat tehneet tämän täysin vapaaehtoisesti, saattaja tai kyyti olisi ollut kyllä tarjolla. Mietin vaan että millaisessa pussissa tuon ketjun ap lastaan kasvattaa jos miettii, voiko YHDEKSÄNVUOTIAS mennä Tiimariin jne kun äiti ilmeisesti vielä ovelta ovelle vie????

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästäisi lastani Helsingissä kaupungin keskustaan kävellen parin kilometrin matkaa, Tampereella tai Turussa ehkä nippa nappa.

Mutta totta, kyllä lasta täytyisi jo nuorempana alkaa kouluttamaan siihen että myös yksin täytyy pärjätä ja osata kulkea ja toimia oikein. Ihan siis lapsen omankin turvallisuuden takia.

Oma lapseni kävi yhdeksänvuotiaana ensimmäistä kertaa yksin ravintolassa syömässä... Eikä siis missään mäkkärissä vaan kunnon ravintolassa. Hyvin osasi hoitaa homman ja ihme kumma hyvin vielä palveltiinkin =). Toki kokemusta hänellä oli samasta ravintolasta jo aikuisten kanssa aikaisemminkin, joten tiesi hyvin miten pitää toimia.

Vierailija
2/5 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 10vee tytär jonka äiti oli vielä viime vuonna mukana virpomassa, kun ei uskalla lastaan yksin päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lensin yksin toiselle puolelle maailmaa 10-vuotiaana, ja moni kavereista on tehnyt samoin jo paljon nuorempina.

Vierailija
4/5 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kasvata lastani pussissa :). Kyllä hän tässä kodin lähellä saa mennä yksin/kavereiden kanssa luistelemaan ilman minua. Myös halutessaan saa kipaista kaupasta hakemaan vaikka herkkuja ja jälleen ilman minua :DD.

Olen itse ollut pelokas lapsi. Pelkäsin yksinoloa ja pimeää ja kaikkea. Kyllä lapseni jää kotiin yksin, kun menen kuntosalille jne. Mutta en siis pakota häntä olemaan yksin, hän ehtii olemaan yksin vielä paljon isompanakin :)

Vierailija
5/5 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 9-vuotiaasta asti matkustanut yksin hämeenlinnasta helsinkiin tanssitunnille. Ensin junalla ja sit tarikalla. Hyvin näytti pärjäävän. Nyt oli 11 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme