Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko ja mitä liikuntaa kaltaiseni läskiläjän tulisi harrastaa liikuntaa päivittäin? ov.

Vierailija
17.11.2010 |

Eli kuudessa vuodessa olen lihonut yli 30kiloa (nyt 167/98) ja nyt tuli mitta täyteen kun kook 46 housut soi päällä..läski läski..niin ällö olo!

Olen nyt keventänyt ruokavaliotani ja päivittäinen syömiseni on jotakuinkin tämmöinen:

*täysjyvä/ruisleipää pari palaa Oivariini sipaisulla ja Oltermanni siivulla + paprika ja kurkku

*Iso lasi Pepsi Maxia

*Kuppikeitto + raejuusto

*Tonnikalaa ja pakastevihanneksia(tai Juurespihvi ja riisiä)

Paljon vettä ja hedelmiä laidasta laitaan.

MUTTA sitten se liikunta..lasten kanssa kaupassa käyntiin se on jäänyt ja nyt meinaan kaivaa huomenna varastosta kuntopyörän käyttöön jolla sitten aloitan kevyesti sillä kunto on olematon.

Mitä muuta?

Voi hyvä luoja kun saisin nyt sen kunnon inspiraation ja saisin näitä kiloja pois, itkettää niin että olen antanut itseni näin levitä, turhia tekosyitä olen yrittänyt itselleni selitellä: kolme raskautta ja odotusta, e-pillerit etc,mutta kyllä se vika on vain ja ainoastaa omassa laiskuudessa ja herkkujen naamariin vetämisessä.

Jos edes hiukan kevyempi olisi ensi kesänä, ei tarvitsisi olla taas se suurin valkoinen valas rannalla :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet vain loukka itseäsi. Ylipaino kuormittaa niveliä, ja ei ole kiva jäädä potemaan, kun on saanut juuri kuntokuurin alkuun.

Varmaan se kuntopyörä onkin hyvä, sillä saa kätevästi aerobista liikuntaa kotonakin. Nivelille hellä laji on vesijuoksu. Se on tehokasta, jos sitä tekee oikein, ei siin ui, vaan juoksee mahdollisimman hitaasti. On uintikin tietenkin hyvä! Kuntosali on yksi, jos sua kiinnostaa. Suosittelen myös ohjattuja jumppia, ainakin mä tykkään! Itse harrastan joogaa, astangajoogaa ja pilatesta.

Vierailija
2/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ihan liian vähän. Jos energiaa tulee liian vähän, elimistö menee säästöliekille ja alkaa säästelemään myös energian kulutusta. Käy tutustumassa kiloklubi.fi. Se on ilmainen palvelu ja niillä ohjeilla oppii sen kuuluisan elämäntaparemontin joka voi olla pysyvä. Nykyisen kaltaista ruokavaliota et voi pidemmän päälle harrastaa. Ja muista että ruokavaliolla tehdään ne muutokset ja liikunta vaan tukee sitä.

Tsemppiä! Älä ole liian ankara itsellesi. Se mikä on hitaasti tullut, myös lähtee hitaasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorru en kyl vastannut ollenkaan sun kysymykseen. Mut siis tolla energiamäärällä et kyl jaksa liikuntaa harrastaa. Lihaskuntoliikkeet esim kuntosalilla tai kotona on hyviä, koska lihakset saavat perusaineenvaihduntaa paremmaksi. Lihaksikkaampi ihminen kuluttaa levossakin enemmän energiaa.

Ja siellä kiloklubissa ohjataan syömisen lisäksi myös liikkumaan oikein ja monipuolisesti oman kuntotason mukaan.

Vierailija
4/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotus sulle on, että teet lukujärjestyksen, minne kirjoitat itsellesi viikkorymin liikunnan osalta. Esim. ma klo 18 jumppa ja to klo 18 tunnin sauvakävely, su klo 9 pyöräily.

Suosittelen myös vesijumppaa, hydrospinnigiä yms vesiliikuntaa, uintia.

Ruokailu sun kannattaa tehdä mahdollisimman säännölliseksi myös. Esim. 7.30 aamupala kahvi ja jogurttia, 11 lounas (kevyt) 14 kahvi+marjoja tai maustamaton jogurtti, 17 päivällinen 19.30 iltapala (kevyt).

Pyri eroon limsoista, myös light-juomista. Ne säilyttävät sinulla makean himon mistä laihduttajan kannattaa päästä eroon. Taistele makeaa vastaan kaksi viikkoa sissinä, sitten et enää kaipaa kuin raikasta vettä janoon.

Tsemppiä ja iloista mieltä! Muista, sokeri ja hiilarit väsyttää! Niillä tod.näk. läski on kerääntynyt. Hiilarit muuttuu elimistössä niin helposti rasvaksi.

Vierailija
5/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua 7 senttiä lyhyempi ja tällä hetkellä painan 69 kiloa.

Erotuksena että minulla 4 alle kouluikästä lasta.

En aio olla ensi keväänä valas rannalla!

Tee laihtuminen OMASSA tahdissa ja nauti olostasi. Olen itse painanut odotusajalla 100 kiloa joten juu, kokemusta on raahata extrapainoa.. :(

Minun vinkki taas on että jos haluat lähteä juoksemaan: mene!

Hae kaupasta hyvät lenkkarit ja menet. Ota joku semmonen lenkki jonka jaksat kävellä tunnissa, otat uoksuaskelia sen minkä jaksat.

Paskat väliä mikä silloin tuntuu hyvältä.

Itse muistutan jumpassa ja juoksulenkillä että kohta loppuu, viimenen biisi ja olen kotona makaamassa sohvalla ja loppu painetaan kunnolla.

Et todellakaan ole riskissä saada jotain luunmurtumia ja muuta hölönpölöä!!!

Ainoa mitä voi tulla on pirunmoinen inspiraatio ja yliampuminen. Lataat täysillä lenkille ja jaksat ehkä jouluun, sitten tulee viikon tauko kun on jouluviikko ja vuoden vaihteessa ikävää aloittaa kun meni jo reisille.

Minä tein niin joskus että raa`asti kirjoitat seinäkalenteriin LENKKI kun olet käynyt lenkillä ja otat tavoitteeksi että joka viikko menet 2 kertaa lenkille. ÄLÄ JÄTA VIIKONLOPPUUN MOLEMPIA!

Tiedän itsestäni että vituttaa jos viikon löhöää ja sitten lenkkiä on la ja su, sataa vettä, tuulee, nenäkin on jäässä..

Sitten kun jaksat juosta sen matkan jonka kävelet tunnissa niin pidennät vaikka matkaa. Juokse intervalleja?

Toi sun ruokavalio on aika ikävä. Ei mitään valmissoppia! Leipä siihen sopan rinnalle, ei siis yhden aterian pääosa.

Enempi heviä, maitotuotteita: rahkaa, smoothiee, jogurttia (tee vaikka itse ja mausta myslillä, pähkinällä, hunajalla..)

Mene jo tänään kaivamaan se pyörä esiin! Älä jätä huomiselle ja tänään jo aloitat liikkumaan.

Älä jätä huomiselle asioita joita voit tehdä tänään!

Tee pieniä rajanrikkomis palkintoja! Osta uudet kuteet lenkille/salille, menet syömään ravintolaan.