Miksi mennä lähärikouluun?
Miksi ei suoraan sairaanhoitajaksi tai jopa terkkariksi?? Toki vaikeampi päästä, mutta kuka oikeasti haluaa olla vain lähäri?
Kommentit (9)
Lähihoitajan työ on hyvin ihmisläheistä ja siinä pääsee usein luomaan pitkiäkin asiakassuhteita. Työ voi olla haasteellista mutta myös todella palkitsevaa.
Miksi lähihoitajia aina vähätellään? Eikö ihmiset oikeasti tiedä mitä kaikkea lähihoitajat tekevät ja osaavat? Itse en sanoisi että "vain lähihoitaja"...
ei päässyt osastonsihteeriksi, luin lisäksi lähäritutkinnon asiakaspalvelusta
töihin päiväkotiin hoitamaan lapsia?
Ei ne sinne sairaanhoitajia palkkaa!
Eikä pelkästään lastentarhanopettajiakaan.
Ja syy on ihan vaan se, että koin ruohonjuuritasolla auttamisen tärkeäksi. Siitä saa itselleenkin niin paljon, kun auttaa muita. Oppii elämästä paljon.
Olen uskossa, ehkä siksikin. Materialistinen kuiva elämä ei ollut minua varten.
Ei ole siis kyse siitä, etten olisi päässyt muualle, vaan en halunnut.
Voi jumalauta, kyllä te vaan olette ilkeitä. Taitaa olla taas ihan pikkulasten äidit paikalla?
Meillä on teini joka on lukiossa ei siitä sen enempää. Mutta tuttavapiirissä on myös nuoria jotka halusivat ammattikouluun ja ei ole nykyään mikään itsestäänselvyys että sinne tai niihin sisälle pääsee. Onneksi vain yksi jäi ilman opiskelupaikkaa!
Syksyllä jo koulujen alettua sekin poika soitteli kaikki koulut läpi jos olisi edes jonkun paikan saanut, ei onnistanut. Työpaikkaa ei ole. Onko se hyvä asia teistä vähättelijöistä?
Jos ei halua tehdä töitä yksin tai olla ketään parempi?
Jos haluaa tehdä pyyteetöntä työtä sydämestään, eikä välitä MUIDEN ulkopuolisten arvostuksesta?
merkonomi ja nyt opiskelen lähäriksi ja ihan siitä syystä, että toivon pääseväni päiväkotiin töihin. Sairaanhoitajaksi taas en ikinä haluaisi, hoidon ja huolenpidon jakso oli mulle painajaista, en mm. halua pistää ihmisiä.
Mutta silti sairaanhoitajan työ kiinnostaa. Yksi reitti sairaanhoitajaksi on käydä ensin lähihoitajakoulutus ja sitten siitä sairaanhoitajaksi, niin teki mun serkku.