Onko muilla näin "pinnallisista syistä" kriteerejä työpaikan suhteen?
Itse haluan siistiä toimistotyötä muunmuassa siitä syystä, että tahdon pukeutua bisnestyylisesti ja siististi muodikkaaseen jakkupukuun, korkeisiin klassisiin korkokenkiin yms. :D
Toivon totisesti, että saan alaani vastaavaa työtä. Typerää jos "joudun" johonkin muuhun työhön, joudun pukemaan päälleni jotain kaameita työnantajan määräämiä muodottomia työvaatteita/kaapuja tai sitten esim. rennommat vaatteet jos työn tekeminen ei onnistu korkokengissä ja jakkupuvussa.
Kommentit (8)
mutta voin rehellisesti myöntää että olen tyytyväinen kun töihin voi pukeutua naisellisesti :)
ja luojan kiitos toimistolle voi mennä vaikka ihan seinästä repäistynä.
Sitten kun mennään asiakkaisiin/reissataan muihin Euroopan toimistoihin niin toki pannaan ns. ykköset päälle ja tuolloin onkin ihan kiva vähän "panostaa" ja laittaa korkkarit jalkaan ja laatumerkit päälle. Mutta että joka päivä - no f***ing way...
Olisi ihan kamalaa joutua tsekkaamaan joka ilta vaatteet yms. itselleen valmiiksi ja herätä aikaisemmin itseään tälläämään - mulle riittää toi muksujen vaaterumba.
Muistelen välillä kaiholla opiskeluaikojani kun olin kaupassa töissä ja siellä oli työvaatteet - ai sitä ihanuuta kun ei tarvinnut arpoa, mitä pistää päälle... ;)
muuten olis aina hirvee stressi mitä pistäis töihin päälle. Mut voin lähteä töihin kiireessä aamulla tuulihousuissa ja ryppyisessä paidassa ja vaihtaa töissä siistit, puhtaat vaatteet päälle.
mutta mulle sopii ihan hyvin se että oman alan töissä saa pukeutua siististi mutta melko rennosti, millekään jakkupuku-korkkarilinjalle ole pakko mennä ellei halua, farkuissakin voi mennä töihin.
pitää olla kauluspaita edellisenä iltana silitettynä yms., ja usein toivon että minulla olisi käytössä jotkut työvaatteet. Ärsyttää nähdä vaivaa joka päivä ja tulee se kalliiksikin (esim. suorat housut kuluvat tosi nopeasti). Nyt äitiyslomalla pääsee ihanan halvalla kun ei tarvitse olla siistejä vaatteita ja kampaajallakin voi käydä paljon harvemmin kuin aiemmin.
jos töissä täytyisi pitää korkokenkiä. Ei jalat kestäis.
hae ihmeessä työtä jossa saat olla oma itsesi. Pinnallisempiakin on, kuten esim. työsuhdeauto, -känny, -läppäri tms.
Sähän oot vaatimaton ja vaadit ainoastaan omia vaatteita.
ja ei munkaan jalat kestä korkeissa koroissa kävelemistä, mutta toimistotöissähän saa istua suurimman osan ajasta :D
(ja siis, pakko lisätä, tämä syy EI ole ainoa eikä tärkein syy työlle minkä haluan, mutta yksi niistä kuitenkin!)
ap