40-vuotisjuhlien buffet-pöydän tarjottavat, miltä kuulostaa?
Juhlissa vaan kavereita, ei lapsia eikä vanhuksia.
Couscous-salaatti
Falafel-pyörykät
Lammaspyörykät/vartaat
Hummus
Viininlehtikääryleet
Fetapinaattipiiraat
Oliiveja
Caesar-salaatti
Ilmakuivattua kinkkua ja melonia
(+ jotain leipää)
Juomaksi kuoharia/sampanjaa
Jälkkäriksi joku ihana kakku, esim. mustaherukka-suklaakakku
Kaikki itse tehtyä, paitsi kakun saatan hakea Kakkugalleriasta..
Kommentit (41)
Kinkut ja melonit vois jättää pois mutta caesar-salaatin varmaan jätän koska se on lempparini :)
Ainoo mitä pystyis syömään olis noi melonit, oisko nekään siivuina tarjoittuina, tuskin?
Olin av:n tuntien jo ketjua avatessani varma, että pääosassa olisi paprika-kurkku-kinkku-voileipäkakku..! :D
Mutta lisäisin tuohon ehkä vielä jotakin hyvin raikasta, koska kaikki muu on runsasta/rasvaista/mausteista. Helpolla, temaattisesti sopivalla ja esteettisesti kivalla pääsisi laittamalla tarjolle vaikkapa runsaasti kahdenvärisiä viinirypäleitä? On nimittäin melkoinen homma noissakin.
couscous-salaattia (ja toivoisin sekä rukoilisin, että se on hyvää), leipää ja melonia.
Kaipaisin jotain tuoretta, edes niitä viinirypäleitä jos ei ihan jotain tuoresalaattia. Ja jotain vaihtoehtoa lampaalle.
ennakkoluulottomasti mutta ruoalla ei leikita. AV laki. Piste.
Ei paljon mitään syömistä mikä uppois muhun.
Ei paljon mitään syömistä mikä uppois muhun.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että millainen menu olisi sun mieleen?
Ei ap.
"Yäk", "so last season" (voiko tosiaan vain muodissa olevia ruokia syödä?), "mulle ei kelpais kuin meloni".
Hävettää, että tällaisia kommentteja tulee "aikuisten" naisten suusta.
laita kaikki vaan oman mielesi mukaan, ainut joka muhun ei uppois olis toi mustaherukka-jälkkärikakku, mutta se on vaan mun asennevamma marjakakkuja kohtaan =)
mitään syömistä, caesarsalaatti ja leipä ainoat.
"Yäk", "so last season" (voiko tosiaan vain muodissa olevia ruokia syödä?), "mulle ei kelpais kuin meloni". Hävettää, että tällaisia kommentteja tulee "aikuisten" naisten suusta.
ei kaikki voi kaikesta pitää!!
ja tässähän kysyttiin mielipidettä!
minä ainakin haluaisin jotain lämmintä, vai onko synttärit kesällä/keväällä?
vaikka olen kasvissyöjä. Hassu yhdistelmä, cross kitchen kaiketi parhaimmillaan.
mitään syömistä, caesarsalaatti ja leipä ainoat.
Vaikkakin vähän haastavalta suomalaiselle tavismasulle (hummus on ainakin minulle aivan killeri...)! Ehkä vielä lisäisin vihersalaatin tai tomaattisalaatin, riippuen siitä kuinka mausteinen (tyjy kastike?) cesar-salaatti on. Eli jotain suht neutraalia ja raikasta/kevyttä vielä kaipaisin.
Varo myös ettei couscous-salaatista ja falafeleistä tule kuivia!
Olisin todella ilahtunut jos itse saisin moisen buffetin eteeni missä tahansa pippaloissa!
Onnea matkaan!
mutta jätä kinkut ja caesarsalaatti pois ja pysy tuolla kreikkalinjalla.
"Yäk", "so last season" (voiko tosiaan vain muodissa olevia ruokia syödä?), "mulle ei kelpais kuin meloni". Hävettää, että tällaisia kommentteja tulee "aikuisten" naisten suusta.
ei kaikki voi kaikesta pitää!!
ja tässähän kysyttiin mielipidettä!
Jep, mielipidettä kysyttiin. Listassa on varsin paljon ruokia, ja vaikken itsekään söisi niistä kaikkia, niin takuulla löytäisin jotain hyvää, saisin mahani täyteen ja olisin tyytyväinen. Useimmat yökkäilijät eivät mitenkään perustelleet, miksi (paitsi, että pinaatti-feta on "so lasta season") eivät söisi pöydästä mitään, joten anteeksi, mutta minun mielipiteeni on se, että tuollainen nirsoilu aikuisella ihmisellä herättää lähinnä myötähäpeää.
Minäkin ehkä vaihtaisin ilmakuivatun kinkun ja melonit esim. tsatsikiin. Melonin vois vaikka jättääkin sellaiseksi raikkaaksi osa-alueeksi.
Cesar salaatti on sellainen yleensä aika varma juttu, jota melkein kaikki aikuiset ihmiset syövät, eli ehkä se on hyvä pitää varsinkin kun on ilmeisesti sun lemppari. Silloin myös ilmeisesti osaat tehdä hyvän kastikkeen? Olen kade :)
Ihania juhlia. Itselläkin 40. vuosi lähtee käyntiin :)
Kiitoksia kaikista mielenkiintoisista kommenteista :)
Joku kaipasi vihersalaattia tai muuta simppeliä salaattia. Mietin että caesar-kastikkeen voisi laittaa erikseen kulhoon, samoin kuin parmesanlastut, krutongit ja kanapalat, niitä voisi sitten ottaa sen verran kuin haluaa, jos haluaa. Ja toki, on hyvä kastike tiedossa ;-)
Couscous-salaatista olisi tarkoitus tehdä oikein raikas, paljon tuoreita yrttejä.
Kyllä ajattelin että lammasvartaat/pyörykät ja falafelit vois tarjota vähän lämpiminä.
Hyviä ehdotuksia tuli, kiitokset!
Mielestäni tuollainen välimerellinen menu on ihan ok, vaikka kaikki ei ole just 100% kreikkalaista. Kova työ jos kaiken teet itse!!