Mitä ajattelet naisesta, jos aviomies jättänyt sen toisen naisen takia?
Jos on kyseessä pitkä liitto. Pidätkö naista säälittävänä luuserina, joka ei pystynyt pitämään miestään tyytyväisenä?
Kommentit (48)
ei ole vahvoja mielipiteitä. Riippuu pariskunnasta, mitä mielessä käy. Joskus pitää miestä typeränä, joskus lopputulosta täysin odotettavana jne. Esimerkiksi, jos mies on menestyvä ja vaimo "jäänyt jälkeen markkina-arvossa", niin tulee vaan mieleen, että "olishan tuo pitänyt arvata, kun nuoremmat ja nätimmät alkaa pyöriä ympärillä". En tarkoita, että hyväksyn asian, mutta se on vaan realiteetin toteaminen.
En mä automaattisesti sääli jätettyä. Noissa parisuhteissa on niin paljon kaikkea ja taustalla saattaa olla pettämistä puolin ja toisin tai väkivaltaa tai mitä vaan. Naiset saattaa harrastaa henkistä väkivaltaa, joka on ihan yhtä julmaa kuin fyysinen. En minä säälisi miestäkään, joka kerran kuussa pätki vaimonsa mustelmille ja sitten vaimo jätti vieraan miehen takia.
Minä olen koko ikäni työskennellyt miesten kanssa ja sanoisin, että 99,9 %:a ei todellakaan ota mitään puumaa jos vierellä on langanlaiha, isorintainen hyväperseinen kaunis nuori nainen.
Ei tarvitse olla nuori, laiha, tissikäs tai mitään muutakaan, kunhan antaa anaaliseksiä eikä vaadi liikoja mieheltä sängyssä (ei siis kovin seksuaalinen itse eikä osaa nauttia). Suurin osa näistä toisista naisista lienee tällaisia. B-rapun tyttöjä :D
että tuomitset toiset rakkaudettomaan liittoon. Mistä sen kenenkään liitosta tietää, miten paljon siellä sitä rakkautta on. Huonona hetkenä itse kukin ärähtää kaverilleen että hitto kun tuo ukko ottaa päähän. Tai no itse en sitä tee, mutta muutama kaverini tekee. En silti epäile heidän liittoaan rakkaudettomaksi, enempi heillä näyttää niitä hyviä hetkiä olevan.
Valotetaan nyt sitten parilla esimerkillä ihan lähipiiristä, kun tässä vänkäyksen aiheena on se, että MITEN VOIN TIETÄÄ.. Miten paljon rakkautta luulet olevan ystäväni liitossa, jossa ystäväni pettää miestään sumeilematta? Jo ennen avioliiton solmimista hypännyt vieraissa, vakihoitoja on tietääkseni tällä hetkellä kolme. Jos tämä sama ihminen sanoo minulle, että ei rakasta miestään (oli huono päivä tai ei), niin miksen uskoisi? Siltähän tuo näyttää.
Toisekseen.. Veljeni meni naimisiin vaimonsa kanssa, koska oli pakko. Suuri rakkautensa asuu naapuripaikkakunnalla, mutta veljeni nai nykyisen vaimonsa, koska lapsi oli tulossa ja koki sen velvollisuudekseen. Siinä hajosi kahden ihmisen elämä.. Rakkautta? Juuei, toivottavasti tosin myöhemmin kasvaa sellaiseksi.
Näitä tapauksia on maa pullollaan, mutta jos sanon sen ääneen, niin sitten minä olenkin se paha?
että tuomitset toiset rakkaudettomaan liittoon. Mistä sen kenenkään liitosta tietää, miten paljon siellä sitä rakkautta on. Huonona hetkenä itse kukin ärähtää kaverilleen että hitto kun tuo ukko ottaa päähän. Tai no itse en sitä tee, mutta muutama kaverini tekee. En silti epäile heidän liittoaan rakkaudettomaksi, enempi heillä näyttää niitä hyviä hetkiä olevan.
Valotetaan nyt sitten parilla esimerkillä ihan lähipiiristä, kun tässä vänkäyksen aiheena on se, että MITEN VOIN TIETÄÄ.. Miten paljon rakkautta luulet olevan ystäväni liitossa, jossa ystäväni pettää miestään sumeilematta? Jo ennen avioliiton solmimista hypännyt vieraissa, vakihoitoja on tietääkseni tällä hetkellä kolme. Jos tämä sama ihminen sanoo minulle, että ei rakasta miestään (oli huono päivä tai ei), niin miksen uskoisi? Siltähän tuo näyttää. Toisekseen.. Veljeni meni naimisiin vaimonsa kanssa, koska oli pakko. Suuri rakkautensa asuu naapuripaikkakunnalla, mutta veljeni nai nykyisen vaimonsa, koska lapsi oli tulossa ja koki sen velvollisuudekseen. Siinä hajosi kahden ihmisen elämä.. Rakkautta? Juuei, toivottavasti tosin myöhemmin kasvaa sellaiseksi. Näitä tapauksia on maa pullollaan, mutta jos sanon sen ääneen, niin sitten minä olenkin se paha?
sitten suhteeseenkaan ruveta. Sanotaan sitten niin, ettei kukaan fiksu ja normaali ihminen, jonka kanssa kannattaa olla yhdessä, mene naimisiin kuin rakkaudesta. Eikä kenenkään ole 'pakko' mennä naimisiin lapsen takia, jos ei jotain rakasta, kuka sitä käskee harrastamaan seksiä ihmisen kanssa, jota ei rakasta? Minä olen sitä mieltä, että jos joku sanoo, että ei ole vaimoonsa ollut alunperin rakastunut, kun on naimisiin mennyt, joko valehtelee, tai on sen verran surkea tyyppi, ettei kannata olla tekemisissä.
Sanotaan sitten niin, ettei kukaan fiksu ja normaali ihminen, jonka kanssa kannattaa olla yhdessä, mene naimisiin kuin rakkaudesta. Eikä kenenkään ole 'pakko' mennä naimisiin lapsen takia, jos ei jotain rakasta, kuka sitä käskee harrastamaan seksiä ihmisen kanssa, jota ei rakasta? Minä olen sitä mieltä, että jos joku sanoo, että ei ole vaimoonsa ollut alunperin rakastunut, kun on naimisiin mennyt, joko valehtelee, tai on sen verran surkea tyyppi, ettei kannata olla tekemisissä.
Mistähän löytäisin samanlaisen kuplan, jossa elää.. Ei elämä noin mustavalkoista ole ;) Mutta juu, olen samaa mieltä siinä, että ei ole oman elämänsä kannalta fiksua mennä naimisiin sekundasyistä. En kuitenkaan tuomitse ketään surkeaksi tyypiksi tuollaisen valinnan perusteella, saati että tuomitsisin veljeäni valehtelijaksi tai en olisi hänen kanssaan tekemisissä.
Niin sitä ex:kin kuin uuttakin. Niinhän ajateltiin -40-50-luvulla ja ajatellaan nytkin av:lla. Eli ex on luuseri joka ei pysty pitämään miestään tyytyväisenä ja uusi on viekotellut miehen. Eihän mies ole asiaan mitenkään syypää.
eivät koskaan ole kovin yksiselitteisiä, eivätkä ne koskaan ole yksin kenenkään syytä, tosin pettämään lähtijä tekee päätöksensä itse miten toimii mutta taustalla on aina varmasti jotain ...
En koe että minun pitäisi ketään arvioida tai kenestäkään ajatella sen kummemmin mitään. Kiven heittäjiä varmaan löytyy aina, mutta minusta ei ole siihen. Sellaiseet arvostelkoot toisia jotka ovat itsse täydellisiä jokasuhteessa.
Jos on kyseessä pitkä liitto. Pidätkö naista säälittävänä luuserina, joka ei pystynyt pitämään miestään tyytyväisenä?
Se mies ei ole pystynyt pysymään uskollisena itse nuoruudessa valitsemalleen naiselle vaan on heikko luuseri.
Naista ehkä vähän säälin.
Valotetaan nyt sitten parilla esimerkillä ihan lähipiiristä, kun tässä vänkäyksen aiheena on se, että MITEN VOIN TIETÄÄ.. Miten paljon rakkautta luulet olevan ystäväni liitossa, jossa ystäväni pettää miestään sumeilematta? Jo ennen avioliiton solmimista hypännyt vieraissa, vakihoitoja on tietääkseni tällä hetkellä kolme. Jos tämä sama ihminen sanoo minulle, että ei rakasta miestään (oli huono päivä tai ei), niin miksen uskoisi? Siltähän tuo näyttää.
Toisekseen.. Veljeni meni naimisiin vaimonsa kanssa, koska oli pakko. Suuri rakkautensa asuu naapuripaikkakunnalla, mutta veljeni nai nykyisen vaimonsa, koska lapsi oli tulossa ja koki sen velvollisuudekseen. Siinä hajosi kahden ihmisen elämä.. Rakkautta? Juuei, toivottavasti tosin myöhemmin kasvaa sellaiseksi.
Näitä tapauksia on maa pullollaan, mutta jos sanon sen ääneen, niin sitten minä olenkin se paha?
Eikö mieleesi tullut keskustella tuon ensimmäisen tapauksen kanssa siitä, miksi ystäväsi tuhlaa vuosia miehen kanssa jota ei rakasta? Miksi ihmeessä menee hänen kanssaan naimisiin? Jos kerran muita miehiä löytyy liiankin kanssa niin mikä on se asia joka saa hänet jäämään ja tuhlaamaan elämänsä? Miksei suoraan ja suosiolla olisi sen miehen kanssa jota rakastaa?
Ja veljesi... Millä vuosisadalla hän elää? Lapsi ei ole mikään "pakko" avioliitolle. Jokainen voi toki väittää mitä tahtoo, mutta tämä on totuus 2000-luvun Suomessa. Kenen kahden ihmisen elämään viittaat, kun puhut elämän hajoamisesta? Jos kuviossa on ainakin neljä ihmistä (mies, vaimo, Suuri Rakkaus ja vauva), niin miten vain kahden tunteilla on väliä ja kuka ne elämät sitten hajotti? Ilmeisesti sinusta vaimo ja vauva hajottivat veljesi ja hänen suuren rakkautensa elämät ja kohtalon? Lisäksi kiinnostaisi tietää, miksi ensinnäkin veljesi alunperin ylipäätään harrasti seksiä jonkun naisen kanssa, jos kerran hänellä oli suuri rakkaus naapurikunnassa??? Miksei veljesi mennyt heti naimisiin hänen kanssaan? Saanko arvata, heidän suuri rakkautensa on täysin mielikuvituksen varassa ja oikeasti he eivät ole arkea jakaneet päivääkään..?
Tottakai mistä tahansa suhteesta saadaan sekä maailman mullistava rakkaustarina että helvetin kirous miehelle/vaimolle, kun vaan kuvaillaan sopivilla sanoilla sopivasta näkövinkkelistä. Tosiasia kuitenkin on, että monet sekoittavat rakastamisen ja rakastumisen ja vertaavat niitä keskenään ja sekoittavat ne sujuvasti oikeaan elämään ja sössivät sekä oman että läheistensä elämän.
Mistä mahtaisi johtua se, että usein pettämisestä alkaneet suhteet ajautuvat kriisiin viimeistään parin vuoden päästä yhteiselämän alkamisesta (siis siitä pari vuotta kun on erottu alkuperäisistä puolisoista ja viimein saatu se tosirakkaus itselle)? Monet parisuhdeasiantuntijat sanovat, että tämä johtuu siitä, että silloin ymmärretään ettei vika ollutkaan alkuperäisessä parisuhteessa vaan omassa päässä ja mielikuvituksessa ja siinä että alettiin verrata rakastumisen huumaa siihen alkuperäiseen rakkauteen. Kriisi on valmis kun vihdoin ymmärretään mitä itsellä oli ja minkä takia heitti sen kaiken pois. Toki toisenlaisiakin tarinoita on, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että eräiden tutkimusten mukaan 95% pettämisestä alkaneista suhteista on juuri näitä joita kuvasin!
En ala selostamaan yksityiskohtia tuon enempää, koska ne eivät tänne kuulu. Mielestäni kerroin jo vähintäänkin tarpeeksi.
En ole ystäväni saati veljeni vartija. Asioista voi keskustella, mutta en minä ketään ala painostamaan, molemmilla oli syynsä toimia kuten toimivat. Miksi kieltäydyt uskomasta, että naimisiin mennään monista eri syistä? Myös minun mielestäni ainoa oikea syy mennä naimisiin on rakkaus, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö muunlaisiakin liittoja olisi. Rakastuminen ja rakastaminenkin ovat mielestäni eri asioita, siitäkin olemme yhtä mieltä. Minusta on myös typerää seurustella tavan vuoksi, ihmisen pitäisi uskaltaa olla myös yksin.
En usko kohtaloon, ja tiedät varmaan, että seksiä harrastetaan muistakin syistä kuin rakkaudesta..
terveisin sen 5%:n edustaja
kenestäkään osapuolesta. Ulkopuolisena ei voi tietää taustoja.
Tuttavapiirissä on muutama tällainen tapaus, ja niissä vaikutti siltä, että nainen uppoutui äitiyteen ja lasten kanssa olemiseen ja mies koki jäävänsä syrjään ja ratkaisi sitten tilanteen sivusuhteella. Mutta tokihan tämäkin on vain sitä miltä se ulospäin näytti. Totuutta on paha mennä julistamaan kun ei tiedä.
totean, että saattaa esim. olla, että vaimo on kaikkea muuta kuin frigidi, niin miestä kiinnostaa niin kinkyt jutut (ei tosiaan puhuta mistään anaaliseksistä), ja tarve perversion toteuttamiseen on niin suuri, että etsii kumppanin joka sen hyväksyy.
Esim. transvestiitti, vaikea fetisismi, homoseksuaaliset taipumukset joita on päästävä toteuttamaan.
"Huono seksielämä" voi tosiaan tarkoittaa jollekulle iehelle ettei pääse miesprostituoituihin tai vaimo ei anna naida tupladildolla miehen ollessa pukeutuneena korkkareihin, verkkosukkiin ja pvc-pukuun.
mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että eräiden tutkimusten mukaan 95% pettämisestä alkaneista suhteista on juuri näitä joita kuvasin!
Annatko linkkejä? Onko ihan peräti Iltalehden sivuille? Tuollaiset tutkimukset ja niiden luotettavuus ovat muuten erittäin hataralla pohjalla, koska ne perustuvat täysin ihmisten omaan kertomaan. Pettämisestä alkaneita suhteita kun ei tilastoida minnekään. Eivätkä ne joiden suhde kestää, välttämättä mainosta miten se alkoi, joten epäilen vahvasti tilastotietosi luotettavuutta.
Ihme ajatuskulku. Minun ajattelussani se mies on kylläkin tarinan luuseri.
syypäänä. Minä, kun en voi tietää mikä heidän suhteensa tila on oikeasti ollut. Heissä molemmissa on varmasti ollut omat vikansa.
mutta naisesta en ajattele mitään ihmeempiä. Sen teidän 16 vuoden avioliiton kokemuksella, että suhteeseen tulee niitä tylsempiä hetkiä, jos joku haluaa lähteä, ei sitä pidätellä voi.
lähti pettämään ja oli 2 kk poissa johtui siitä, että miehen sisko, joka oli meidän onnesta kateellinen, valehteli miehelleni, veljelleen, että olin pettänyt häntä, vaikka sitä en tehnyt, vaan hän petti omaa miestään.
En tiedä, miksi mies usko häntä, koska mitään aihetta ei ollut. Heillä oli perhe-elämä ollut ihan kamalaa, jospa oli jotain traumoja.
Palattiin yhteen kuitenkin.
Olen samaa mieltä,että onneks pääsi eroon luuserista.Toisen naisen takia jättäminen.Enempi arvostelisin sitä toista naista,kohta sekin jättää miehen, kun uutuuden viehätys loppuu.Lapset ym, kärsii ja tulee ilkeitä puheita,mutta nykypäivänä tosi yleistä.tuiki tavallista.