Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaippa-gallup

19.10.2005 |

Hei !

Gallupin aiheena tänään vaipat!

Eli aiotko kestoilla vai käytää kertiksiä? Jos kestoja, niin mitä on hankittuna, tai oletko kestoillut aiemmin, millä vaipoilla?

Jos aiot käyttää yksinomaan kertakäyttövaippoja, niin mitä merkkiä, ja miksi?

Kommentteja mukaan!

Utelias Heffaklumpen

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siis ajatelu ainankin kokeilla kestoja ja uskotaan kyllä ettei se ole ylitsepääsemätöntä !!!!!

oon jo alkanut ommella kestoja ja valmiina käyttäjää odottelee 5 sisätäyttövaippaa ja 5 PUL-kuorista täyttövaippaa. Kankaita on odottamassa myös, joten saan talven aikana varmaan valmiiksi tarvittavan määrän vaippoja.

Valmiina ajattelin ostaa/tilata aluksi nauhavaippoja ja harsoja sekä villahousuja muutamat. Villahousut kuulostaa vaan oman villa allergian takia " hirveiltä" kun en itse pysty kunnolla edes villaan koskemaan, mutta ovat kuulemma vauvalla ihanteelliset ja jos vauva ei ole allerginen niin eihän siinä mitään ongelmaa ole :)

Meillä kestoilu päätös sai alkunsa ekologisesta ajattelusta ei niinkään rahasta, vaikka onhan kaikki säästö hyväksi !!!!!

Vierailija
22/28 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei viitseliäisyys riitä kestoiluun, joten kertakäyttövaipat käytössä yksivuotiaalla ja varmasti seuraavallakin. Pihinä olen kokeillut kaikki mahdolliset merkit, jos noille hyväksi todetuille mutta hintaville (Pampers, Libero) löytyisi vaihtoehto. S-kaupan x-troja käytettiin paljon, mutta harmittaa kun vasta nyt löysin Lidlin vaipat, jotka tuntuu todella olevan noiden merkkituotteiden veroisia. Näitä meille ei enää osteta: Pirkka (muuten minun kirjoissani loistomerkki, mutta vaippa ei oikein istunut meidän pojalle), Daily, Euroshopper, Muumi, Spar (kokeiltu uudet ja vanhat, uudet ensi tuntumalta hyvän oloisia mutta lahkeesta falskasivat kuitenkin... kyllästyin kun meni kahtena peräkkäisenä päivänä pojan ja omat vaatteet vaihtoon). Ja nyt myös x-tra, joka kohtasi voittajansa. Tulikohan siinä kaikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippoja tulen käyttämään tällä toisella lapsella. Esikoinen oli täyskestoilija ja vaippoja on mulla " kaapit väärällään" ja varmasti siis riittävät. Olen kokeillut useimpia ostomerkkejä, mutta paras on itse Tots Botsista mukailtu vaippa ja hahtuvavillavaippahousut. Totsbots on varsin siro malli, mutta istuu hyvin ja hahtuvat pitävät " pommin varmasti" . Mulle on tärkeää, että vaipan vuotamista ei tarvitse pelätä. Mm. siksi, että nukumme perhepedissä ja sängyn kastumista seuraa aika iso operaatio... Kestovaippojen ohella on tarkoitus myös " harrastaa" VVV:tä, mikä pienentää pyykkivuortakin.

Mun ekologinen omatunto ei anna käyttää kertiksiä ja mulle autottomana yh:na on helpointa että minimoi kaupasta raahattavan tavaran määrän ja toisaalta roskiskeikat.

Käytännössä toimin kestojen kanssa niin, että mulla on muovinen ilmava pyykkikori, jonka reunalle laitan vaipan vaihdon jälkeen ja tipautan niitä pohjalle kun reuna täyttyy. Näin ne eivät ehdi alkaa haista kun kuivuvat korin reunalla. Parin päivän välein tarvitsee täyttää kone vaipoilla ja ripustaa pyykit. Mulla on lähinnä ohuita systeemeitä (täyttövaippoja ja harsoja), jotka kuivuvat yön yli . Vaatepyykkiä pesen myös parin päivän välein ja liinavaatteita kaksi koneellista kahden viikon välein. Mulla on sellainen kolmekerroksinen kuivausteline, johon mahtuu 2-3 koneellista. Meitä on siis minä ja pian kaksi lasta.

Vierailija
24/28 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Maisa2:

En taida jaksaa kestoja, mutta ihailen niitä jotka viitsivät. Minua etoo nuo ulosteet niin paljon etten voi käsittää miten niitä voi pestä ym...

Nuhakin pistää kyökkimään ;-)

Pesukone pesee ainakin meillä. :) Muakin etoo ulosteet ja mulle on helpointa kun pääsee niistä eroon nopsaan. Pissavaipat kuivahtaa korin reunalla nopeasti ja kakat huuhtastaan pönttöön pois nenän ulottuvilta. Vierailijoilta joskus " muistoksi" jääneitä kertiksiä en kestä haistella roskiksessani lainkaan.

Vierailija
25/28 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestot ja kertikset ainakin näin aluksi sulassa sovussa.

Kestoissa mulla on käytössä harsot, villavaippahousut ja parit eri kuorivaihtoehdot sekä lisäimuja vinot pinot...

Kertiksistä huomasin että meitin neiti (8vrk) pissii kaikki vaattetki märäksi jos sillä on liberot!! Ohivuodot on ihan hirveet...

Waimo72 & peikkotyttö 8vrk

Vierailija
26/28 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että voimat riittää pelaamaan kahden vaippailijan kestovaipoilla. Ja merkki on ainakin esikoisella 1v7kk ehdottomasti pampers; ainoa merkki joka selviytyi kunnialla taannoisesta ripulista

Vierailija
27/28 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten esikoisellakin. Pian on siis meillä kaksi kestovaippailijaa ja minä vaan odotan innoissani, täyttyy pesukone nopeammin :) Esikoisella oli käytössä vauva-aikana Bumpyjä ja niihin erilaisia täytteitä, siis muotiinommeltuja ja harsoja, samaan malliin meinaan mennä tämän kakkosenkin kanssa. Sitten isompana siirrytään Fuzzeihin ja Wonderooseihin. Reissussa Liberot.

Vierailija
28/28 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokeillu kestiksiäkin, mutta näin monen ja iho-ongelmaisten lasten kanssa jäi kokeilut lyhyeen.

Ihan pikkuselle vauvalle oon käyttäny liberoita, kun ne istuu hyvin, on keskihintasia ja ei aiheuta mitään iho-oireita. Pikkusen isommalle, siis n puolivuotiaasta lähtien oon siirtyny muumivaippoihin. Ne on edullisia, pitäviä, kestäviä ja mukavan olosia liikkumista aloittelevan ja liikkuvan lapsen päällä.

Pamperseista en oo koskaan tykänny. Aiheuttaa ainakin meijän muksuilla ihottumaa, on jäykkiä ja markkinoitten kalleimpia. Muumeja saa meijän lähikaupassa 2,5 kertasen määrän pamperseihin verrattuna!

Äippe ja 3vesseliä