Totta vai kiusantekoa?
Sain sähköpostiini viestin anonyymista osoitteesta, jossa kerrotaan mieheni pettäneen minua jo pidemmän aikaa. Viestissä sanotaan vain "yleensä en puutu ystävien tai tuttavien asioihin mutta sulla on oikeus tietää että ukkos on pettänut sua jo pidemmän aikaa"
Viesti on tullut hotmail.fi osoitteesta eikä lähettäjän nimeä tietenkään mistään saa selville. Vai saako? Kirjoitustyyli on tuollainen "pissis" -tyyli, eli varmaankin aika nuori henkilö kyseessä. Vastasin heti viestiin ja kyselin lisää. En ole kuitenkaan saanut kysymyksiini mitään vastausta. Sähköpostiosoitteeni löytää helposti netistä esimerkiksi erään järjestön sivuilta ja ystäväni/tuttavani saavat sen selville myös Facebookista. Sattumanvaraisesti sitä on kuitenkin melko vaikea arvata. Lähettäjä siis todennäköisesti tuntee mut.
Vaikea tuollaiseen syytökseen on silti uskoa jos ei muuta tietoa anneta kuin vaan epämääräinen "ukkos pettää sua" -kommentti. Jos joku haluaa mulle oikeasti jotain kertoa niin eikö olisi helpompi samantien kertoa joitain faktoja asiasta eikä vaan vihjailla? Pikemminkin tämä tuntuu ja kuulostaa kiusanteolta, jolla halutaan aiheuttaa minulle mielipahaa ja kitkaa mun ja miehen välille. Mutta mitä järkeä siinäkään on? Saako joku tyydytystä itselleen toisten kiusaamisesta? Vai onko takana sittenkin totuus mutta kirjoittajalta meni pupu pöksyyn ja hän tulikin katumapäälle kertomisen suhteen?
Luotan mieheeni täysin mutta en ole niin sinsilmäinen, että en voisi ajatella hänen koskaan pettävän. Käytännössä tämä olisi silti erittäin hankalaa, ainut aika kun hän voisi sen tehdä on työaika. Muuten hän on käytännössä aina kotona, ei ole erityisiä harrastuksia, ei käy työmatkoilla eikä juuri missään muutenkaan.
Ja silti asia vaivaa. Ajattelin ottaa asian puheeksi mieheni kanssa, mutta haluan ensin selvittää asian juurta jaksaen itselleni, ja odotella kenties vielä vastausta lähettämiini kysymyksiin.
Antaakaas nyt jotain kommentteja suuntaan tai toiseen?
Kommentit (14)
mutta ihmettelen edelleen tuota epämääräistä "ukkos pettää sua" -kommenttia. Ajatteleeko kirjoittaja mun ottavan asian todesta pelkästään tuon perusteella? En todellakaan ota. Jos asia on totta ja kirjoittaja haluaisi sen mulle kertoa pitäisi hänellä olla jotain faktaa ja todistetta väitteidensä tueksi. Nyt en tiedä tunteeko hän edes miestäni vai onko sähkpostiosoitteeni vain poimittu sattumalta jostain ja kiusallaan lähetetty tuo viesti. Tällaisenaan esitettynä, asia aiheuttaa vain hieman mielipahaa minulle ja kenties kitkaa miehen ja mun välille, ei muuta. Kirjoittaja ei siis hyödy siitä mitään. Ainut hyöty mitä voisin ajatella tästä kenellekään koituvan olisi jos viesti on lähetetty vain kiusallaan. Kiusantekijä voisi sitten nauraa partaansa mun lähettämille kysymyksille ja kuvitella miten mä nyt otan eron mun miehestä :)
Kirjoittajalle itselleen tästä sen sijaan koituu harmia, jos kyseessä on henkilö, jolla on mieheni kanssa suhde. Voisin kuvitella että mieheni tästä "paljastuksesta" suuttuisi kovastikin, aion hänelle kuitenkin jossain vaiheessa viestistä kertoa.
Sen kyllä ymmärrän hyvin, että tällainen viesti laitetaan nimettömänä, olis se sitten totta tai tarua.
AP
ja sitten voi kirjoitella kaikenlaista lystiä, oli se sitten totta tai ei.
Eli jättäisin tuon viestin omaan arvoonsa, todennäköisesti sen takana on vain joku, joka haluaa pitää lystiä. Minulle on tullut mm. tieto siitä, että olen voittanut jossain kilpailussa auton tai että poliisi on nähnyt minun kolaroivan parkkipaikalla ja otti yhteyttä sähköpostilla. Hauskoja, mutta harmittomia, ei kannata vastata.
pettämisen, niin käytte yhdessä tekemässä rikosilmoituksen. =) Kyllä se siitä selviää.
viesti on tyyliin "ukkos on pettänyt sua jo pidemmän aikaa"
Joku haluaa tehdä sinulle kiusaa. Mahdollisesti se on joku, joka on kateellinen sinulle tai perheellesi. Tai joku jolle miehesi on antanut pakit.
Toki kaikki miehet voivat pettää, eipä sillä. Mutta yleensä siitä tietää kaikki muut paitsi pettäjän puoliso. Joten kannattaisi ehkä kysyä ystäviltä ja ystävättäriltä jotenkin varovaisesti ovatko kuulleet mitään. Tai vaikka suoraan. Usko vaan, kaikki muut tietää aina ensin, eivätkä uskalla kertoa. Vain Todellinen Ystävä kertoo, mutta joutuu yleensä viestintuojana "ammutuksi" eli syytetyksi koko asiasta. Tietty tässä voisi olla niin että joku ystävistäsi haluaa kertoa asian sinulle näin. Pissistyyli voisi olla henkilöllisyyden peittelyä.
Mutta eiköhän kyseessä ole kateellinen panettelija.
olin nimittäin itsekin 25-vuotiaana toinen nainen.
1. joku teidän yhteinen tuttunne on nähnyt, kuullut, tietää jotain ja haluaa varoittaa. Ei kuitenkaan halua tahria näppejään jutussa.
2. Ukkos on pyörinyt toisen naisen kanssa kauemminkin, mutta viime aikoina ruvennut mamoilemaan ja kieltäytymään kutsuista. Naista on alkanut korpeamaan asia ja haluaa sinun tietävän miehestäsi. Ties vaikka saisi miehen lopulta itselleen. Mun teki mieli niin monta kertaa aikoinaan sanoa vaimolle, että näin se nyt vaan on, että meillä on ollut jo pitkään suhde.
3. Tai sitten olet suututtanut jonkun puolitutun sekopään, joka kostaa jotain tajuamatta seurauksia.
anna mun nauraa! Näinä surkeiden resurssien aikana. Lähettäjä ei selviä ikinä...
En syyttääkseni tosiaankaan, vaan tyyliin "kaikkia kaheleita sitä onkin".
Ainoastaan siinä tapauksessa, että mies alkaisi käyttäytyä oudosti, niin olisi syytä olla viestistä millään tavalla huolissaan.
pissis-tyyliin? Tuliko vaistomaisesti joku tuttu mieleen? Minusta tuo kuulostaa ennenkaikkea kiusaamiseslta, etenkin jos miehesi on noinkin kotonaviihtyvää sorttia.
Näyttäisin ehdottomasti viestin miehelle. Katso miten reagoi ja voitte sitten yhdessä miettiä asiaa.
Yhdelle hyvälle ystävlleni soitti kerran nainen, joka kertoi hänellä ja ystäväni miehellä olleen suhteen pari vuotta. Tämä asia piti paikkansa. Rakastajatar suivaantui, kun mies dumppasi tämän ja oli ottanut uuden rakastajattaren. Se avioliitto loppui siihen.
työpaikalla? Minun mieheni petti työaikana koska on sen verran ylempi toimihenkilö ettei työaikaa tai kellokorttia ole... En olisi ikinä voinut uskoa, minäkään.
Tutki luottokorttilaskut. Puhelimesta soitetut. Jos on paljon soittoja jollekin tietylle kaverille, niin naisen puhelinnumero on tallennettu tälle salanimelle.
Yksi vaihtoehto on myös tämä:
Sulje omasta puhelimestasi virrat ja piilota se vaatekaappiin tms. Pyydä sitten miehen puhelinta lainaksi yllättäen lähtiessäsi kauppaan tms, käytä perusteena vaikka että pakko soittaa äidillesi tms, etkä löydä omaa puhelintasi.. Jos ei suostu lainaamaan tai alkaa näplätä puhelinta paniikissa, niin oletettavasti jotain on vialla.
Tuollaiset viestit voivat olla myös kiusantekoa, mutta mistäpä noita varmaksi tietää.
Hyviä kommentteja täynnä asiaa! Kiitos niistä!
7: Todellakin sähköpostin selvittäminen on liian helppoa. Googlasin nimittäin itseni heti viestin saatuani.
9: Mä mietin myös sitä, että jos joku mun kaveri haluaa paljastaa asian jäämättä itse kertomisesta "kiinni". Mun kaverit kyllä tuntee mut sen verran hyvin, että tajuaa ettei tommonen pelkkä heitto todista yhtään mitään. Olettaisin kaveriltani saavani vähän tarkempia tietoja. Enkä oikein tiedä kuka kavereista olisi voinut saada jotain selville. "Pyörivät" aika eri piireissä, ei yhteisiä kavereita eikä harrastuksia tms. Sattumaltahan voi nähdä jotain mutta että olisi tietoa pitemmästä suhteesta, se on vaikea uskoa.
10: sun vaihtoehdot 1 ja 2 on mahdollisia, olisin todella sinisilmäinen ja tyhmä jos en osaisi ottaa niitä huomioon. Jos mieheni olis luvannut esimerkiksi moneen kertaan jättää mut jonkun toisen vuoksi, olisi tuon toisen helppo kuvitella, että viestin lähettämisestä on jotain hyötyä. Tosin siitä on hyötyä vain jos todellakin kertoo mulle ihan kaiken. Nythän mulle ei ole varsinaisesti kerrottu mitään. Ja kirjoittaja on myös itse sen verran "unelmissa", että ei myöskään ymmärrä/tajua, että mies saattaa suuttua kertomisesta.
13: tuo pissistyyli tuo mieleeni kyllä yhden hyvänpäiväntutun facebookissa. En vain yhtään tajua mitä pahaa olisin hänelle tehnyt tai mistä hän voisi olla kateellinen minulle. Hän on kyllä vähän "outo", joten mistäs sitä ikinä tietää :)
14: mieheni on myöskin ylempi toimihenkilö eikä hänellä ole kellokorttia, menemisiä ja tulemisia ei siis varsinaisesti vahdi kukaan. Hän on kuitenkin asiakkaan tiloissa töissä, joten kovin montaa tuntia on mahdotonta "varastaa". Joko oma pomo ihmettelee miksi ei tule laskutettavia tunteja tai asiakkaan puolen pomo ihmettelee miksi tulee isoja laskuja vaikka tyyppi ei ole paikalla.
Mieheni ei vahdi puhelintaan eikä tietokonettaan. Pääsen niitä halutessani tutkimaan. En ole ihan varma haluanko vajota niin alas tällaisen asian takia. Ehkä puhelinta voisi vähän vilkaista jossain vaiheessa :). Muutenkin hän käyttäytyy aivan tavallisesti, ei mitään uutta eikä poikkeavaa. Tosin jos tilanne on kestänyt jo kauan, olisi ne merkit tietenkin pitänyt huomata jo aiemmin.
Aion kertoa viestistä ja näyttää sen myös miehelleni. Mutta en ihan vielä, pakko tätä on sulatella hetki ihan itsekseen. Luultavasti miehen reaktiosta ei voi päätellä mitään. Jos mies näyttäis mulle tollasen viestin, menisin aivan lukkoon ja paniikkiin vaikkei siinä olisi yhtään totuutta mukana.
av
että viestin kirjoittaja on se, jonka kanssa miehesi on pettänyt.
Nyt heidän suhde ehkä katkennut, ja siksi haluaa sulle kertoa, tai jostain muusta syystä.