Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka juhlivat ja lomailevat välillä ilman lapsia

Vierailija
29.12.2010 |

(kohtuuden rajoissa tietenkin) ja kokevat silti olevansa ihan hyviä vanhempia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että se ei riko lapsia.

Olen kotiäiti ja muutoin 24/7 lasten kanssa.

Vierailija
2/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme aikaa toisillemme myös ilman lapsia. Juhlinnan tai loman jälkeen jaksaa taas ihmeesti sitä arkea lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lomailisit ja juhlisit ihan hyvillä mielin ilman lapsia?

ap

Vierailija
4/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi juhlia ja lomailla ilman lapsia ja olla samalla hyvä vanhempi. Se on SYNTIÄ, ITSEKÄSTÄ, VÄÄRIN ja lapsi traumatisoituu ja kuolee pois ennen kuin aikuisikään ehtii. Ja siis isähän on who cares, hän saa kyllä harrastaa, lomailla ja käydä välillä kapakissakin - mutta jos sinä äitinä poistut metriä kauemmaksi lasta ennen kuin hän täyttää 30v, olet huono äiti ja se totuus ei pala helvetin tulessakaan.

Tuossapa nuo av-mammojen mielipiteet tiivistettynä.

Vierailija
5/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
6/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi juhlia ja lomailla ilman lapsia ja olla samalla hyvä vanhempi. Se on SYNTIÄ, ITSEKÄSTÄ, VÄÄRIN ja lapsi traumatisoituu ja kuolee pois ennen kuin aikuisikään ehtii. Ja siis isähän on who cares, hän saa kyllä harrastaa, lomailla ja käydä välillä kapakissakin - mutta jos sinä äitinä poistut metriä kauemmaksi lasta ennen kuin hän täyttää 30v, olet huono äiti ja se totuus ei pala helvetin tulessakaan.

Tuossapa nuo av-mammojen mielipiteet tiivistettynä.

Vierailija
7/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas tulkitsen niin, että yleinen mielipide täällä on, että jos et koko ajan ole viettämättä parisuhdeaikaa miehesi kanssa, mies takuulla lähtee tai pettää. Siitäkin huolimatta, että hänkin voisi sen lapsenvahdin jostain onkia.

Vierailija
8/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ainoa! vai oletko jossain nähnyt muita juhlivia vanhempia? kyllä se niin on että kun lapset on tehty niin juhlitaan enää vain hop lopissa ja koko perheen kanssa tietty!

Vierailija
9/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meidän ystäväporukassa lähes kaikki tekevät samaa. Eli vaikka viikonloppureissuja, yhden yön hotellimatkoja omassa kaupungissa hemmotellen tai sitten "vapaailtoja" esim ravintolaan, teatteriin, ystävien kanssa aikuisten iltoja viettämään. Suurimmalla osalla lapset on tällöin mummojen/vaarien/vanhempien siskojen hoidossa mutta joillain käy myös MLL.

Itse emme vielä ole olleet kahdestaan kokonaista yötä poissa (lapsi on vuoden) mutta kahdenkeskistä aikaa vietämme 1-2 kertaa viikossa esim hiihtäen, leffassa tai konsertissa. Ja suunnitelmissa on eka kahdenkeskinen viikonloppureissu tammi-helmikuussa. Lapsi viihtyy kyllä mummolassa niin hyvin että ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä.

Vierailija
10/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään miehen kanssa 24h risteilyllä, hotellissa tai jotain vastaavaa omaa lomaa. Yhden illan menoja (teatteri, ulkonasyönti) on useammin. Lapset tykkäävät, kun heillä on kivat hoitajat ja vanhemmat tykkäävät, kun saavat kahdenkeskistä aikaa. Rakkaus pysyy yllä ihanasti

Vierailija
11/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko maksatte hoitajille ja mitä kautta olette heidät löytäneet?

Vierailija
12/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan ilmaiseksi "ruokapalkalla" :-) Joskus harvoin mummokin auttaa.

Vierailija
13/13 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko maksatte hoitajille ja mitä kautta olette heidät löytäneet?

lapsenvahteina toimii minun siskoni sekä miehen sisko. Miehen sisko ei koskaan ota mitään palkkaa. Yleensä hän on se, joka kyselee lapsia yökylään.

Omalle siskolleni maksamme silloin tällöin. Yleensä hänkään ei huoli mitään palkkaa, mutta jos tiedän, että hänen rahatilanteensa on heikko, maksamme yleensä parikymppiä yhdestä yöstä (ja tämä on siis summa jota siskoni yleensä itse ehdottaa, mielelläni voisin maksaa enemmänkin).