Masennuslääkkeitä syövät: masentaako sinua uusi tutkimus, joka mukaan
Kommentit (6)
mutta ei tuo mikään yllätys ollut. Voitaisiin tutkia myös sellainen asia, että miten paljon diabetesta esiintyy masentuneilla ihmisillä versus terveet ihmiset. ja siinä masentuneiden ryhmässä voisi käyttää vaikka niitä masentuneita, jotka eivät lääkkeitä käytä. Veikkaan, että masentuneilla on enemmän diabetesta, koska syövät pahaan oloonsa.
Ajattelen myös että tuo alkuperäinen tutkimus, josta tässä puhuttiin, on vähän huono siksi että kun siinä sanottiin että lääkkeitä käyttämättämillä on vähemmän diabetesta kuin lääkkeitä käyttäneillä. Kuitenkin yleensä ne pahemmassa jamassa olevat päätyy jossain vaiheessa lääkkeiden käyttäjiksi koska ilman eivät jaksa/pärjää/tule toimeen. Ja sitten kun ovat huonommassa jamassa muutenkin, niin todennäköisesti se, että ovat masennuksen suhteen huonommassa jamassa, johtaa siihen että syövät epäterveellisemmin. Tämä ei välttämättä millään tavoin johdu masennuslääkkeistä, mutta masennuslääkkeetkin tottaki voivat lisätä ruokahalua ja on mahdollista että jokun fysiologinen yhteyskin diabetekseen voi olla. Tässä asiassa on siin niin monia erilaisia aspekteja, että en ole varma, onko niitä kaikkia pystytty ottamaan huomioon tuossa tutkimuksessa.
Itse olen ylipainoinen ja masentunut ja ehkä siis tuleva diabeetikkokin. Masennuslääkkeitä en syytä. Ennemmin syytän huonoja geenejä. Elämä on.
en mä jaksa kiinnostua uusista tutkimuksista
masennussairaudestasi?
Olisin mielummin diabeetikko kuin masentunut.
Tuntemani diabeetikot elävät hyvää, täysipainoista, antoisaa elämää. Me masentuneet emme aina.
ja jos näin on, tutkimus on verrattavissa siihen "jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia" -läppään.