Olenko ihan tyhmä?
Olen 18-vuotias, minulla ei ole ammattia mutta sain koulupaikan juuri ja aloitan siellä opiskelut. Olen raskaana ja mietin olenko ihan tyhmä kun pidän lapsen? Asun mieheni kanssa ihan omassa kodissamme mutta jotenkin tuntuu että pystynkö antamaan lapselle kaikkea mitä hän vaatii? Tilanne pelottaa minua mutta haluan kumminkin pitää lapsen.. Tämä taitaa olla vain alku pelkoa?
Kommentit (9)
Sait koulupaikan, mutta miten opiskelet, jos olet raskaana?
No..ei noilla väliä ole, jos rakastatte toisianne miehesi kanssa ihan aidosti. Aborttia ei kannata tehdä ainakaan.
Mutta tee abortti. Vaikket nuori olekaan, olet juuri aloittamassa opiskelut. Haluat kai myös oman elämän etkä pelkkää lapsishowta? Sille on aikaa myöhemminkin.
Älä vaivaa itseäsi miettimällä hölmöjä. Onnea tulevalle äidille!
Tähän maailmaan. Äitiydessä on omat haasteensa mutta elämä lapsen kanssa on todella palkitsevaa ja ihanaa. Terve tuloa mammojen kerhoon!
18v, tosin toivottuna ja yksinhuoltajana. Älä nyt missään nimessä aborttia harkitse kun kerran haluat lapsen pitää. Hyvin se menee, älä stressaa etukäteen vaan ota vastaan mitä tuleman pitää:) Opiskeluja ehdit mainiosti jatkaa myöhemminkin.
Pystyn mäkin, olen 16v ja mulla on 9kk ihana pieni vauva tyttö. Et todellakaan ole tyhmä ja sulla on mieskin apunasi, mulla ei. Sitten jos tekisit abortin voisit kysellä samaa. Ei kannata pelätä liikoja ei äitiydessä ole mitään pelättävää. Mä en ainakaan usko että ennen lasta hankittu koulutus tekisi susta yhtään parempaa äitiä.
Olen 18-vuotias, minulla ei ole ammattia mutta sain koulupaikan juuri ja aloitan siellä opiskelut. Olen raskaana ja mietin olenko ihan tyhmä kun pidän lapsen? Asun mieheni kanssa ihan omassa kodissamme mutta jotenkin tuntuu että pystynkö antamaan lapselle kaikkea mitä hän vaatii? Tilanne pelottaa minua mutta haluan kumminkin pitää lapsen.. Tämä taitaa olla vain alku pelkoa?
Alkupelko on varmaan ihan oikea tulkinta.
Voitko anoa lykkäystä opintojen alkuun? Auttaisko se yhtään? Tai voitko aloittaa opinnot, synnyttää ja pitää opinnoista välivuoden? Opiskelu ja oman ammatin saaminen on kyllä monella tavalla tärkeää :)
Mitä lapsen isä on mieltä tästä kaikesta? Auttaako hän yhtään sinua pähkäilyissäsi (toivottavasti)?
Hyvin kaikki käy, usko pois. Täydellisiä äitejä ei olekaan, mutta hyviä äitejä pilvin pimein.
kuvio voi olla haastava, mutta äitiys on aina! Ja silti se on ihanaa ja palkitsevaa ja mahtavaa.
Jos haluat pitää lapsen (itsekin pitäisin tuossakin tilanteessa), selviät varmasti!
Onnea odotukseen!