Äitini tuo joka kerta omat eväät kun tulee hoitamaan lastani.
Kyse ei ole siitä, etteikö täällä olisi ruokaa tai ruokatarpeita. Olen vain niin laiska yh, että usein mulla on purkkiruokaa tarjolla (vaikka kaapista löytyisi vihanneksia, jauhelihaa yms).
Äitini on sanonut mulle, että hän ei moisia lapselle syötä ja kantaa aina itsevalmistamiaan herkkuja lapselle (lapsi on 10 kk). Toisaalta ihan hienoa, toisaalta ottaa päähän >:(
Toinen asia, mikä suututtaa vaikkei kai pitäisi, on se, että äitini siivoaa täällä kotonani. Kerran pesi jopa lattiat, mutta yleensä tyytyy laittelemaan pyykkejä ja puunaamaan pöydät ja hoitamaan tiskin (ja sitten saakin metsästää astioita ties mistä...)!
Tulkaapas nyt sanomaan mulle, että olen kiittämätön, toisilla ei ole apua minkäänlaista!!
(Ja kolmas asia, mikä suorastaan raivostuttaa tällä hetkellä, on tuo lapsi: ei suostu nukkumaan!! Nukahdettuaan havahtuu kohta ja jos en ole vieressä, alkaa parkumaan. Voi perkele että kiehuttaa!!! Haluaisin minäkin se puoli tuntia tätä saatanan omaa aikaa!!!)
Kommentit (19)
ettei siivoaisi... Sanoin siitä lattianpesusta, että en pidä siitä, että täällä muut siivoa, niin sillä venyi naama ja tuumasi "no, minä sitten lahden tästä kotiin itkemään"... Ei saatana mikä marttyyri!!!
Mulla on just samalainen äiti. Touhuaa täällä kokoajan ja tekee aika saman tyyppisiä asioita (ei kyllä tuo ruokaa), mikä olis ihanaa, jos ei siinä sivussa tulis aimo annos syyllistämistä. Menee myös kyselemättä laatikoille yms, mikä voi olla vähän noloa.
Olen todennut, et auta kun kestää, kun ei lapsenvahteja jonoksi asti meillä ole ja haluan kuitkin päästä käymään lääkärissä tms yksin päiväsaikaan. Ehkä sitten kun lapsi on isompi harkitsen hoitjan palkaamista, mutta nyt en vieraalle kyllä jättäisi.
ettei siivoaisi... Sanoin siitä lattianpesusta, että en pidä siitä, että täällä muut siivoa, niin sillä venyi naama ja tuumasi "no, minä sitten lahden tästä kotiin itkemään"... Ei saatana mikä marttyyri!!!
Mun äiti kans sano, et ei voi olla meillä, jos ei siivoa, kun ottaa kuulemman henkeen... Ja siivoan itse kyllä useamman kerran viikossa.
ja sulla ei ole omaa aikaa? Siis muka koskaan edes sitä puolta tuntia?
Mun oma-aika oli vuosia työssäoloaika, joten tiedän, mutta tuokin vaihe menee ohi, lapsi kasvaa!
Ja kyllä, kiittämätön olet. Lienet yh?
lapset jo kouluikäisiä niin ettei lapsenhoitoapua liiemmin tarvitse, joskus kyllä sitäkin kun lapsi sairastaa ja itsellä töissä kamala kiire.
Ei minua haittaa yhtään, että äitini siivoaa, ei se kyllä tarpeellista olisi kun meillä käy siivoojakin. Eikä me mitään kamalia sotapyttyjä edes olla.
Sä varmaan koet äitisi siivoamisen ja ruokien mukanatuomisen itsesi arvosteluna? Koita ottaa se vain äitisi tapana tarjota apua, koska hän pitää sinusta ja lapsestasi.
Ja vaikka tämä ei nyt lohdutukaan, niin on silti tosiasia: toi lapsen huono nukkuminen on vain taas yksi välivaihe ja menee kyllä ohi. Sen jälkeen kaikki tuntuu kyllä paremmalta. Tsemppiä!
Mun oma-aika oli vuosia työssäoloaika, joten tiedän, mutta tuokin vaihe menee ohi, lapsi kasvaa!
no ei varmaan iltasin ole omaa aikaa kun lapsi ei nuku. vaikka äiti hoitaiskin,tuskin ap ottaa äitiään sinne hoitamaan lasta arki-iltana kun haluaa istua koneella vähän aikaa.vaan kun esim lähtee hoitamaan tärkeitä asioita. ja ei ole kiittämättömyyttä,se on saatanan ärsyttävää kun isoäidit tulee hössäämään ja antamaan kommentteja ym.minä annoin aikoinani kun esikoisen sain niin kaksi vaihtoehtoa,mun kaapeille ei mennä kun oltas kotonaan ja mun tavaroita ei siirrellä eikä saa siivota,jos ei kelpaa ei tartte tulla.ja joo kyl kelpas,vielkin vääntöö välil mut ei kyllä sen jälkeen oo kappeille menty tonkimaan,toki hakemaan kuppia,lautasta tai jtn mut ei kattelee et mitäs tytär tänään perheelleen kokkaa ym..
ja sulla ei ole omaa aikaa? Siis muka koskaan edes sitä puolta tuntia? Mun oma-aika oli vuosia työssäoloaika, joten tiedän, mutta tuokin vaihe menee ohi, lapsi kasvaa! Ja kyllä, kiittämätön olet. Lienet yh?
no ei varmaan iltasin ole omaa aikaa kun lapsi ei nuku. vaikka äiti hoitaiskin,tuskin ap ottaa äitiään sinne hoitamaan lasta arki-iltana kun haluaa istua koneella vähän aikaa.vaan kun esim lähtee hoitamaan tärkeitä asioita. ja ei ole kiittämättömyyttä,se on saatanan ärsyttävää kun isoäidit tulee hössäämään ja antamaan kommentteja ym.minä annoin aikoinani kun esikoisen sain niin kaksi vaihtoehtoa,mun kaapeille ei mennä kun oltas kotonaan ja mun tavaroita ei siirrellä eikä saa siivota,jos ei kelpaa ei tartte tulla.ja joo kyl kelpas,vielkin vääntöö välil mut ei kyllä sen jälkeen oo kappeille menty tonkimaan,toki hakemaan kuppia,lautasta tai jtn mut ei kattelee et mitäs tytär tänään perheelleen kokkaa ym..
pitäiskö pyytää parempaa apua sitten, skele :)
ja se lapsiko valvoo koko illan ja varmaan yön, onpas tyhmä kakru... ilkee äidilleen, joka jättää mummon hoiviin, se kostaa vaan, tosikkoja, kiittämättömiä ja itsekkäitä, siitä lähdetään :DD
Kyllä, olet lapsellinen ja kiittämätön, ap.
Olisin ikionnellinen jos joku tulisi meille, katsoisi lasten perään , laittaisi ruokaa - edes lapsille - ja siivoaisi siinä sivussa.
Minulla ei ole omia vanhempia, en voi siis valittaa että äitini ei auta, kun ei ole äitiä. Anoppi on. Isovanhemmat ovat muutaman kerran meillä lapsenlikkana olleet, ja ovat tuoneet omat ruuat mukanaan. Syy ei ole se, etteikö meillä olisi ruokaa kaapissa. Syy omiin ruokiin on se, että minulla ei ole rahaa ostaa niin pieniä kummallisia hienouksia, mitä nämä vakavaraiset, hyvätuloiset (nyt eläkeläiset) ovat tottuneet ruokalauteselleen sipertämään. Meillä on siis liian vaatimaton ruokakaappi.
Kun he ensimmäisen kerran tulivat oman ruokakassinsa kanssa, totesin että aha, ja seuraavalla kerralla jääkaappi huusi tyhjyyttään. No, he eivät meille rippeitä jätä, vievät omat mukanaan.
Nuorimman lapsen jälkeen olin todella kipeä ja väsynyt, myös henkisellä tasolla uupunut. Yhden kerran pyysimme appivanhempia avuksi. Ja se ei kyllä lähelläkään apua ollut! Kuvitelma, että he hoitaisivat huushollin ja lapset ja minä vain saisin maata ja levätä, oli todellakin typerä kuvitelma. Toiste ei tarvinnut tulla.
Minulla on siis pienet lapset, ja aikuiset lapset myös. Mummo en vielä ole, vaikka lasten ja oman iän puolesta voisin olla.
Voin kuvitella, miten nyt täysi-ikäinen, aikuinen tyttäreni sitten kun lapsia saa, täällä tai jollain muulla palstalla tulevaisuudessa valittaa ettei äiti auta tarpeeksi tai ettei auta ollenkaan, eikä tule hoitamaan, siivoamaan, ruokkimaan, ostamaan. Eikä huomioi ollenkaan sitä, että olen itsekin pienituloisena yksin huushollaamassa pieniä lapsiani, isossa talossa, vailla minkäänlaista apua. Hänen mielestään kun hän mielellään auttaisi minua, mutta kun en huoli: toisin vain lapset hänelle hoitoon ja sitten hakisin myös, ja sen ajan voisin kotona levätä tai siivota tai mitä tahansa.
siis: tyttärellä ei ole omaa autoa, hän asuu aika pienessä asunnossa 1 tunnin ajomatkan päässä, eli minun pitäisi ajaa yhteensä 4 tuntia saadakseni viettää hetken omaa aikaa, siivota tms. Ja minä olen sitten kiittämätön ja valitan turhasta, hän on tarjonnut apua mutta kun ei kelpaa niin ei sitten. Arkisin matkat tehdään ajallisesti sen jälkeen kun isompi lapsista on tullut koulusta kotiin, hyvä olisi syödä välipala ennen lähtöä vaikka läksyt jätettäisikin isosiskon luona tehtäväksi joten aika kiireeksi tulee se iltapäivän vapaahetki.. töitten jälkeen ei kannata, sillä lasten pitäisi mennä johonkin järkevään aikaan nukkumaankin, minun myös. Viikonloppuisin toki joo, jos arvon neiti ei ole bilettämässä tai itse töissä....
Eli joillakin on lastenhoito ja siivousapua, ja silti valitetaan. Voi helkutti mitä marisijoita !!
toi oiski ihanaa,jos joku auttas arjen pyörityksessä!
Semmonen liika nöyristely ja LIIKA oma-aloitteinen auttaminen on ärsyttävää. Ja jos se mua ärsyttää mun omassa kodissani, niin voi voi. Mummi saa hoitaa ja leikkiä lapsen kanssa niin paljon kuin sielu sietää, mutta kodinhoitajaa en tartte. Tänään pyyteli anteeksi ja pahoitteli, kun oli kiireessä joutunut jättämään pari kattilaa likaiseksi (voi perkele!!!)
ap, jonka lapsi nukahti kahden tunnin huudon jälkeen.
joks pärjää ilman muiden apua, paitsi silloin kuin tarvitsee ja pyytää apua, tarjota ei saa apua, tai ainakaan sitä ei saa antaa pyytämättä.
ja sulla ei ole omaa aikaa? Siis muka koskaan edes sitä puolta tuntia? Mun oma-aika oli vuosia työssäoloaika, joten tiedän, mutta tuokin vaihe menee ohi, lapsi kasvaa! Ja kyllä, kiittämätön olet. Lienet yh?
Semmonen liika nöyristely ja LIIKA oma-aloitteinen auttaminen on ärsyttävää. Ja jos se mua ärsyttää mun omassa kodissani, niin voi voi. Mummi saa hoitaa ja leikkiä lapsen kanssa niin paljon kuin sielu sietää, mutta kodinhoitajaa en tartte. Tänään pyyteli anteeksi ja pahoitteli, kun oli kiireessä joutunut jättämään pari kattilaa likaiseksi (voi perkele!!!) ap, jonka lapsi nukahti kahden tunnin huudon jälkeen.
ja yleensä osaan lukea, sorry :)
nythän sulla jo on omaa aikaa, kun se tenavas nukkuu, eikä tarvii siivotakaan :D
please, hommaa palkattuhoitaja!
olen tarvinnut paljon omaa tilaa ja olen ehkä jopa sisäänpäinkääntynyt. Se vaan tuntuu kuin yksityisyyttäni loukattaisiin kun täällä huusholleeraa joku muu kuin minä. Hullua, joo.
Ja jos siitä voisi edes sanoa sille muorille, mutta kun ei! On meidät niin hyvin syyllistämällä kasvatettu, olipa asia mikä hyvänsä, äitin mieltä ei saa pahoittaa. Varmaan tää kuvio tympii tässä kaikista eniten enkä sen vuoksi kauheasti edes äitiäni haluaisi nähdä.
Tai jos se ees kysyisi etukäteen, että voiko laitella paikkoja, niin se olisi ok!
No, onneksi lapsi menee päivähoitoon alkuvuodesta. *synkkänä*
Tosin äiti olisi tapansa mukaan uhrautunut ja kuulemma niin mielellään hoitanut lasta kokopäiväisesti (ja sitten suureen ääneen vakuutellut, että eihän hänellä mitään menoja ole ja että hän ehtii myöhemminkin käymään oman äitinsä haudalla ja tapaamassa poikaysäväänsä jne jne). Ja oishan se halunnut lapsen ihan kokonaankin itselleen (siis adoptoida) kun muutin pois hänen naapuristaan...
Kyllä, olet lapsellinen ja kiittämätön, ap.
Olisin ikionnellinen jos joku tulisi meille, katsoisi lasten perään , laittaisi ruokaa - edes lapsille - ja siivoaisi siinä sivussa.
Minulla ei ole omia vanhempia, en voi siis valittaa että äitini ei auta, kun ei ole äitiä. Anoppi on. Isovanhemmat ovat muutaman kerran meillä lapsenlikkana olleet, ja ovat tuoneet omat ruuat mukanaan. Syy ei ole se, etteikö meillä olisi ruokaa kaapissa. Syy omiin ruokiin on se, että minulla ei ole rahaa ostaa niin pieniä kummallisia hienouksia, mitä nämä vakavaraiset, hyvätuloiset (nyt eläkeläiset) ovat tottuneet ruokalauteselleen sipertämään. Meillä on siis liian vaatimaton ruokakaappi.
Kun he ensimmäisen kerran tulivat oman ruokakassinsa kanssa, totesin että aha, ja seuraavalla kerralla jääkaappi huusi tyhjyyttään. No, he eivät meille rippeitä jätä, vievät omat mukanaan.Nuorimman lapsen jälkeen olin todella kipeä ja väsynyt, myös henkisellä tasolla uupunut. Yhden kerran pyysimme appivanhempia avuksi. Ja se ei kyllä lähelläkään apua ollut! Kuvitelma, että he hoitaisivat huushollin ja lapset ja minä vain saisin maata ja levätä, oli todellakin typerä kuvitelma. Toiste ei tarvinnut tulla.
Minulla on siis pienet lapset, ja aikuiset lapset myös. Mummo en vielä ole, vaikka lasten ja oman iän puolesta voisin olla.
Voin kuvitella, miten nyt täysi-ikäinen, aikuinen tyttäreni sitten kun lapsia saa, täällä tai jollain muulla palstalla tulevaisuudessa valittaa ettei äiti auta tarpeeksi tai ettei auta ollenkaan, eikä tule hoitamaan, siivoamaan, ruokkimaan, ostamaan. Eikä huomioi ollenkaan sitä, että olen itsekin pienituloisena yksin huushollaamassa pieniä lapsiani, isossa talossa, vailla minkäänlaista apua. Hänen mielestään kun hän mielellään auttaisi minua, mutta kun en huoli: toisin vain lapset hänelle hoitoon ja sitten hakisin myös, ja sen ajan voisin kotona levätä tai siivota tai mitä tahansa.
siis: tyttärellä ei ole omaa autoa, hän asuu aika pienessä asunnossa 1 tunnin ajomatkan päässä, eli minun pitäisi ajaa yhteensä 4 tuntia saadakseni viettää hetken omaa aikaa, siivota tms. Ja minä olen sitten kiittämätön ja valitan turhasta, hän on tarjonnut apua mutta kun ei kelpaa niin ei sitten. Arkisin matkat tehdään ajallisesti sen jälkeen kun isompi lapsista on tullut koulusta kotiin, hyvä olisi syödä välipala ennen lähtöä vaikka läksyt jätettäisikin isosiskon luona tehtäväksi joten aika kiireeksi tulee se iltapäivän vapaahetki.. töitten jälkeen ei kannata, sillä lasten pitäisi mennä johonkin järkevään aikaan nukkumaankin, minun myös. Viikonloppuisin toki joo, jos arvon neiti ei ole bilettämässä tai itse töissä....Eli joillakin on lastenhoito ja siivousapua, ja silti valitetaan. Voi helkutti mitä marisijoita !!
mitäs meet just ennen vaihdevuosia tekee kersoja vielä,oma vika jos oot väsyny ja kipee.ei mummoja oo tarkotettu synnyttää:D:D ei marisijoita vaan ahkeria jotka tekevät oman kodin eteen itse niinkun asioiden kuuluu ollakkin!!
Olin vain tyytyväinen :) Hän oli muutenkin mukava tyyppi!
En minäkään tykkäisi jos joku oma-aloitteisesti siivoaa mun kotonani, aukoisi kaappeja yms. Sitten eri asia jos itse apua pyydän! Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Näin se vaan on.
Jotkut auttavat auttamisen halusta jolloin apu onkin kiva ottaa vastaan. Toiset tekee sen arvostellakseen ja osoittaakseen olevansa itse kaikessa kaikin tavoin parempia. Ymmärrän sinua ap. On kai mahdotonta ymmärtää jos ei itse omista samanlaista äitiä. Kun se tarjottu apu ei ole vilpitöntä vaan vittuilua.
Kaiken huippu on se että äiti sai aikoinaan samaa kohtelua omalta äidiltään, joka kylään tullessaan oli ekana tonkimassa kaappeja ja rätti kädessä. Nyt tekee samaa minulle, mistä niin itse kärsi. Eikä ymmärrä millään miksi en kaipaa moraalisaarnaa valinnoistani, mm. siitä miksi en moppaa kahta kertaa peräkkäin eri vesillä ja mopeilla..
Täälläkin tuodaan lihat mukana ja syötetään mummolassa tonneittain lihaa, koska olen itse kasvissyöjä.. "kun ei se muuten lihaa koskaan sais". Saa kyllä, mutta eipä auta vaikka mitä sanoisi. Kun kerran mielestään teemme väärin, niin hän tulee sitten ja tekee itse.
Siitäkö pitäisi sitten olla kiitollinen..
tuollaisesta äidistä! Kyllä lapsenkin on hyvä saada joskus jotain itsetehtyä ruokaa.