hei laskettelua harrastavat!
Kuinka kauan lapsi pärjää yksillä suksilla, voiko samoihin suksiin hankkia isommat monot? Voiko suksia&monoja kierrättää sisaruksilla, toinen mallia kukkakeppi ja toinen riski jötikkä?
Kommentit (3)
monon numeron) ja säätää painon mukaan.
Alkuun kannattaa ostaa mahdollisimman lyhyet suket. Enimmäkseen suosittelevat 10cm lyhyemmät kuin laskia, mutta mielestäni voi ottaa alkuun jopa 20cm lyhyemmät. Mitä lyhyemmät sen helpompi laskea. Samat sukset menee useamman vuoden. Uudet monot vaan ja siteet säädetään niille sopiviksi. Sen voi tehdä itse tai laskettulukekuksissa tekevät jopa ilmaiseksi.
Siteen säädetään lapsen painon mukaan, joten ei haittaa vaikka lapset eri mallisia. Suksia ja monoja voi kierrättää sisaruksilla tai myydä eteenpäin.
vanhempani ostivat mulle kun olin 10vuotias lasketteluvälineet, samoilla välineillä laskin vielä 19vuotiaanakin. Pituutta tuona aikana kasvoin hieman mutta monon koko pysyi samana 37:na. Tykkäsin ja tykkään edelleen näin aikuisena laskea hieman lyhyemmillä suksilla. Samoihin suksiin pystyy kyllä laittamaan eri monot koska monon mukaanhan se side säädetään.