Kuinka monella täällä on Kalevalakorun LAPSIKORU?Missä käytätte?
Montako kiveä ja minkä väristä olette saaneet :) ? Tykkäättekö käyttää vai jäikö pölyttymään kaappiin?
Kommentit (60)
Kertoi erään kultakaupan myyjä. Ja tämä siis on korun suunnittelijan ajatus. Omasta mielestäni näyttää hölmöltä useamman tynnyrin kanssa.
Itselläni on hopeinen tynnyri vaijeriketjussa ja siinä yksi punainen kivi. Jos tulee toinen lapsi, kivi tulee samaan tynnyriin. Koru on ihana ja on nytkin kaulassani.
Voisiko joku selittää tuon tynnyrihomman?Miksi joku pitäisi montaa tynnyriä, kun kivet tulee yhteen?? Mikä siinä on ideana?
eli jokaista lasta kohti yksi tynnyri
on hopeisena siinä paksussa ketjussa yksi tynnyri jossa yksi punainen ja yksi sininen kivi. Halusin vain yhden tynnyrin koska on mielestäni kauniimpi niin, tyttären synnyttyä lisättiin punainen kivi sinisen kaveriksi. Mieheni osti korun oma-aloitteisesti esikoisen synnyttyä. Pidän korusta vaikka en käytäkään jatkuvasti, en edes viikoittain. Minulla on paljon koruja ja vaihtelen päivittäin. Lapsiin liittyvissä juhlissa käytän lapsikorua aina.
ai siihen saa 4 kiveä, mä oon luullu, että vain 3
Mulla on kultaisessa verkkoketjussa yksi tynnyri ja siinä kaksi punaista ja kaksi sinistä kiveä. En halunnut montaa tynnyriä, kun ovat aika jykeviä. Käytän juhlissa, en raaski arkena pitää.
mäkin voisin ottaa sellaisen kolmella punaisella ja yhdellä sinisellä.
Joo siihen saa itseasiassa max. 5 kiveä yhteen tynnyriin. Näin sanottiin Kalevala korulta kun laitatin neljännen kiven.
Mutta musta kuulostaa paremmalta että tynnyreitä on vain 1, joihin voi lisätä erivärisiä kiviä, kuin että ketjussa roikkuisi 5 tynnyriä.
Miulla yksi kuttainen tynnyri punaisella kivellä!! Pidän sitä lähes koko ajan kaulassa! Sain sen Rakkaaltani ensimmäisenä äitienpäivänä lahjaksi!!!!
joo
ai siihen saa 4 kiveä, mä oon luullu, että vain 3Mulla on kultaisessa verkkoketjussa yksi tynnyri ja siinä kaksi punaista ja kaksi sinistä kiveä. En halunnut montaa tynnyriä, kun ovat aika jykeviä. Käytän juhlissa, en raaski arkena pitää.
mäkin voisin ottaa sellaisen kolmella punaisella ja yhdellä sinisellä.Joo siihen saa itseasiassa max. 5 kiveä yhteen tynnyriin. Näin sanottiin Kalevala korulta kun laitatin neljännen kiven.
Kertoi erään kultakaupan myyjä. Ja tämä siis on korun suunnittelijan ajatus. Omasta mielestäni näyttää hölmöltä useamman tynnyrin kanssa.
Itselläni on hopeinen tynnyri vaijeriketjussa ja siinä yksi punainen kivi. Jos tulee toinen lapsi, kivi tulee samaan tynnyriin. Koru on ihana ja on nytkin kaulassani.
se kuuden äiti, jolla kuusi tynnyriä
hopeinen tynnyri jossa 5 kiveä, ja ketju? sellaisen haluisin!
Mutta musta kuulostaa paremmalta että tynnyreitä on vain 1, joihin voi lisätä erivärisiä kiviä, kuin että ketjussa roikkuisi 5 tynnyriä.
antaa tynnyrit lapsilleni, kun ovat aikuisia.
terv. 3 tynnyriä punaisella kivellä
olisin itsekin tykännyt vain yhdestä tynnyristä tarvittavilla kivillä, mutta mies nyt sit päätti myyjän suosituksesta ostaa toiselle (ja kolmannellekin) lapselle omat korut. Myyjä oli sanonut, että korua voi käyttää joko niin, että yhteen koruun lisää kiviä TAI sitten siitä voi tehdä kullekin lapselle perintökorun eli lapsi voi siihen liittää sitten oman lapsensa kiven aikanaan..
Ei ole yhtä ainoaa tapaa, minusta koru on kaunis oli niitä tynnyreitä yksi tai viisi.
2 tynnyriä, joissa sininen kivi edustaa poikia
Aiomme hankkia koruja lisää 3kpl, joihin vaikka vihreät kivet edustamaan vanhempia poikia edellisestä liitosta.
Yhteensä siis 5kpl. Yhden kiven voisi lisätä kullekin, kun tulevat vaikka täysi-ikäisiksi.
Nyt en käytä, mutta voisin pitää arkikoruna kun siinä on kaikki lapset.
Siis kultainen verkkoketju ja kolme kultaista tynnyriä. Kaksi punaista kiveä ja yksi sininen kivi. Olen käyttänyt joka päivä yli seitsemän vuoden ajan yötä päivää ja aion käyttää jatkossakin. Juhliin vaihdan yleensä toisen korun. Kallis, mutta ikuinen ja korvaamattoman arvokas!
Käytän korua aina.
Minun toivomuksena oli vain yksi tynnyri (mies kysyi toisen synnyttyä, että miten haluan tehdä).
Ja mulla naurauttaa ne, joilla on kultaiset tynnyrit rivissä, itsellä tulee mieleen vaan että siinä sitä leuhkitaan kalliilla tynnyreillä.. =D Tämänhän on siis vaan mun omassa päässä, tästä ei tarvi kenenkään suuttua.
Mun mielestä tosi ruma koru enkä ottaisi vaikka ilmaiseksi annettaisi. Tulee heti semmonen täti-fiilis kun jollakin sellanen kaulassa on.
3 tynnyriä, 2punasta ja 1 sininen. Käytän joka päivä :) Mulla se siihin kuuluva ketju. Tykkään korusta tosi paljon.
mutta mulle ei sovi hopea ja tuo kultainen on hiukan kallis varsinkin, jos on useampi lapsi.
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat/1629/KIVI