Miten luon sellaisen taulukon jonka saa aakkosjärjestykseen
minkä tahansa sarakkeen mukaan niin että rivit kuitenkin säilyvät yhtenäisinä, ts. koko taulukko järjestyy uudestaan kun valitaan tietyn sarakkeen mukainen aakkostus?
Open officella sarake kyllä menee aakkosjärjestykseen, mutta jättää rivit entiselleen, ts. ne eivät enää seuraa.
Ajattelin taulukoittaa mun kirjahyllyn ja taulukkoa olisi mukava tutkia kirjoittajan/kirjan nimen/ulkoasun/kirjastoluokan mukaan. Eli nuo olisivat ne sarakkeet.
Kommentit (19)
eli jos aakkostan kirjan nimen mukaan, kirjoittajat jäävät vanhaan järjestykseen ja tiedot menee riveittäin sekaisin. Open Officen laskentataulukko kyseessä. ap
vai koko hoidon kaikkine sarakkeineen?
eli jos aakkostan kirjan nimen mukaan, kirjoittajat jäävät vanhaan järjestykseen ja tiedot menee riveittäin sekaisin. Open Officen laskentataulukko kyseessä. ap
Siis teethän niin, että maalaat sen alueen, minkä haluat järjestelyyn mukaan (eli kaikki sarakkeet ja rivit), sitten valitset data / sort / sort by (haluamasi sarake) ???
kun valitsen sarakkeen ja se mustuu ja sitten klikaan sitä merkkiä jossa a-z ja nuoli ylöspäin, toisessa alas? Vai miten teet tuon? ap
Siis teethän niin, että maalaat sen alueen, minkä haluat järjestelyyn mukaan (eli kaikki sarakkeet ja rivit), sitten valitset data / sort / sort by (haluamasi sarake) ???
Mulla on suomenkielinen? Entä pystynkö laittamaan sarakkeille nimet, juurikin nuo kirjan nimi jne? ap
vai koko hoidon kaikkine sarakkeineen?
ja sitten klikannut tuota a-z alas/ylöspäin. Jos mustaan koko taulukon, mitään ei tapahdu tuosta a-z painikkeesta. ap
kun valitsen sarakkeen ja se mustuu ja sitten klikaan sitä merkkiä jossa a-z ja nuoli ylöspäin, toisessa alas? Vai miten teet tuon? ap
Ei kun sun pitää valita kaikki ne sarakkeet, jotka haluat mukaan. Sitten vasta valikosta valitset sen, minkä sarakkeen mukaan uusi järjestys tehdään. Maalatun alueen sarakkeet pysyvät riveittäin samoilla kohdillaan.
Ei kun sun pitää valita kaikki ne sarakkeet, jotka haluat mukaan. Sitten vasta valikosta valitset sen, minkä sarakkeen mukaan uusi järjestys tehdään. Maalatun alueen sarakkeet pysyvät riveittäin samoilla kohdillaan.
Siis mistä löydän sen mistä valitaan minkä sarakkeen mukaan uusi järjestys tehdään? ap
mikä se oikea kohta on. Englanninkielisessä kolmas valikko oikealta "data" ja sen alla kolmas kohta "sort".
mikä se oikea kohta on. Englanninkielisessä kolmas valikko oikealta "data" ja sen alla kolmas kohta "sort".
näytä ja sen kolmas kohta työkalurivit, josta löytyy siis ne mitä voi laittaa ylhäälle työkalupalkkiin. ap
Siis mistä löydän sen mistä valitaan minkä sarakkeen mukaan uusi järjestys tehdään? ap
Englanninkielisessä tämä valitaan valikosta, siis data/sort ja sen jälkeen avautuu valikko, josta valitaan sarake.
näytä ja sen kolmas kohta työkalurivit, josta löytyy siis ne mitä voi laittaa ylhäälle työkalupalkkiin. ap
Jos käyt kaikki yläreunan valikot läpi, löytyykö mitään järjestykseen tai järjestelyyn viittaavaa?
ja sarakeotsikot saa mukaan kun ruksaa Asetukset - välilehdeltä, että sisältää sarakeotsikkoja
mutta siinä on jotain tuo eteenpäin sun muita kohtia eivätkä ole muutenkaan valittavissa ainakaan kun koko asiakirja on mustattu. ap
meillä on eri versiot, mulla on OO Calc 3.0.1. Siellä ei ole tuota järjestele -toimintoa ollenkaan missään valikossa.
meillä on eri versiot, mulla on OO Calc 3.0.1. Siellä ei ole tuota järjestele -toimintoa ollenkaan missään valikossa.
Ettei kyseessä olisi format-valikon arrange-toiminto, joka on ihan eri juttu kuin tämä tässä kaivattu?
Nämä suomennokset ovat joskus tosi kummallisia. Itse käytän vain englanninkielisiä ohjelmia juuri siksi, koska olen kaikki termit aikaan oppinut englanniksi. Muuten olen kyllä fennomaani! ;-)
Järjestelyhän tehdään niille soluille, jotka on valittuna (tummenettuna). Ja silloinhan saa valita, minkä sarakkeen mukaan järjestely tehdään ja muu osa rivistä seuraa mukana.
Eli kuvailetko ongelmasi hieman tarkemmin?