Kuinka monta ultraa teidän kaupunki/kunta tarjosi?
Eli siis moneenko maksuttomaan ultraan pääsitte raskausaikana?
Itse olen käynyt kahdesti rv12 ja rv20 ja nyt kuulin että naapurikaupunki joka on siis paljon suurempi kuin meidän kyläpahanen ei kustanna kuin yhden ultran ja sekin vasta raskausviikon 30 tietämillä?
Kommentit (18)
Nyt asun Tuuslulassa, mitenköhän monta täällä kustantaa?
taas esikoisesta, 7-vuotta sitten helsingissä, ultrailtiin muistaakseni 4 kertaa.
nyt tästä iltatähdestä kerran, rv.20. sijaintina Tukholma.
kaksi kertaa rv12 ja rakenneultra. Kaksosraskaudessa menin sekaisin laskuissa, viimeiset viikot oli kerran viikossa.
niskapoimu-ultran, keskiraskauden ultran, rakenneultran sekä synnytystapa-arvio -ultran. Eli neljä ultraa normaalissa raskaudessa.
Ensin niskapoimu ja sitten sukupuolenselvitys... Millä viikoilla noi nyt sitten ikinä olikaan.
Hämeenlinna
2, mutta tarvittaessa myös useamman.....
tarpeen ja paikkana espoo.
ekan kanssa kävin 6 kertaa
kakkosen kanssa 8 kertaa
Kävin kaikissa raskauksissa ultrassa noin 15 kertaa.
joka oli joskus viikolla 10 tai jotain, en nyt tarkkaan muista. Mutta neuvolassa oli ultra ja täti ultras jo ekalla käynnillä, ihan huvikseen.
Mutta nykyään ko. kaupungissa ei käsittääkseni ole enää ultrauslaitteita neuvoloissa vaan homma on keskittynyt yhteen paikkaan, joten ei ole enää noita ylimääräisiä "huvikseen" ultrailuita.
Kahdeksan vuotta sitten sain kolme, kun oli pientä häikkää.
Espoossa vuonna 2009 kaksi ultraa, tuskin määrää on ainakaan lisätty sen jälkeen!
Sipoossa 2 ultraa, np-ultra ja rakenneultra. Sairaalassa tehdään. Tosin meidän piti maksaa ekasta kun se tehtiin viime vuoden puolella ja toisesta ei kun tehtiin tämän vuoden puolella. Laki muuttui vuosi sitten, enää ei saa pyytää maksua. Tosin täällä ultrataan kaikilla lääkärineuvolakäynneilläkin. Neuvola ultra on kyllä aika aataminaikuinen mutta tyhjää parempi sekin ;)
Niskapoimuun en mennyt, en muista millä viikoilla nuo muut olivat. Kaksi noista oli sellaisia mitä tarjottiin vain alle 18- tai yli 40-vuotiaille, ja koska olin ekaan neuvolaan mennessä vasta 17, niin sain ne 2 ylimääräistä vaikka täytin niitä ennen sen 18v kuitenkin.
Tampere oli kyseessä.
(niskapoimu- ja rakenneultra). Itse kävin noiden lisäksi vielä neljä kertaa (kaksi keskusneuvolassa ja kaksi äitiyspolilla), mutta niistä maksoin käyntimaksun.
2. Ensimmäinen ultra ja rakenneultra.