Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2300€/kk mielestäsi tosi surkea palkka?

Vierailija
27.12.2010 |

Vai ihan ok?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka on vajaa 2300 e/kk kokopäivätyöstä.

Vierailija
42/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tienannut yli 1300e/kk ja tuohan riittäis vaikka mihin... minkälainen työ on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttona pienehkö, ainakin jos lapsia on useampia, nettona ok.

Vierailija
44/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jees, nyt saan 1800-2000e. laskujen jälkeen jää parhaimpina kuukausina 1700e tuhlattavaksi itseeni.

Vierailija
45/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nim. 1800e brutto 5v. opinnoilla

Vierailija
46/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää ei oikeastaan tarvitse. Ainakaan jos on parisuhteessa, jossa kummatkin käy töissä.

Se on sitten eri asia, kuinka paljon tuosta palkasta jää säästöön...

Vierailija
47/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen suurperheen aiti ja viimeiset 15 vuotta olen ollut aitiyslomalla tai kodinhoitotuella koko ajan tulot ovat ;lleet alle 500 euroa kuukaudessa ja siit' huolimatta on tultu toimeen lakatkaa ruikuttamasta

Vierailija
48/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani on tuon verran. Se on mun työstä ihan OK. Mieheni palkka on kolminkertainen ja se on hänen työstään OK.

Vierailija
49/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi näiden bruttoilijoiden ja nettoilijoiden kanssa... Jos on edes pari vuotta käynyt itse oikeasti töissä, luulisi olevan aika lailla itsestään selvää että Suomessa palkat on tapana ilmoittaa bruttona. Niin palkkavertailuissa kuin palkkapyynnöissäkin. Toki tämä voi hämärtyä, jos vain kotisohvalla makaa ja työkokemus on luokkaa TET-harjoittelu peruskouluaikoina.

Vierailija
50/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä kolme työtä(ilta/yö töitä) ja kotihoidon tuki. Käteen jää about 1000-1400€/kk

Ärsyttävää!

Vierailija
51/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät saa palkkaa ja kotona olevat tukia. Tottakai palkkatulot on enemmän kuin yhteiskunnan tuet. Minusta tässä ketjussa on ollut ihan asiallista palkkakeskustelua eikä ruikutusta juuri lainkaan.

Vierailija
52/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasia ne ovat, oli millä naisvalta-alalla tahansa. Johtajat saavat enemmän, mutta se ei varmaan yllätä. Palkka on alle keskiansion reilusti, mutta keskiansioon otetaan huomioon ne aivan älyttömän kovatkin tulot. Joten. Se on sellasta perussettiä.

Vierailija
53/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ikälisä vielä saamatta (10v palveluksen jälkeen), sitten olenkin urani huipulla...

Vierailija
54/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen keskipalkka on 2 940 euroa – enemmistö jää sen alle

21.8.2009 11:52 | Päivitetty: 21.8.2009 14:13 | Kommentit 291

A A

Helsingin Sanomat

Palkansaajat ansaitsivat huhti–kesäkuussa keskimäärin 2 940 euroa kuukaudessa, kertoo Tilastokeskus.

Keskipalkassa ovat mukana tulospalkkiot mutta eivät esimerkiksi ylityökorvaukset.

Miehet ansaitsivat keskimäärin 3 240 ja naiset 2 640 euroa kuukaudessa.

Palkansaajien säännölliset ansiot nousivat huhti–kesäkuussa 5,1 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Valtiolla palkat nousivat 6,5, yksityisellä alalla 5,5 ja kunnilla 3,2 prosenttia.

Enemmistö suomalaisista jää kuitenkin keskipalkan alle, sillä keskipalkkaa nostavat suurituloisten ansiot.

Kun kaikkian palkansaajien ansiot pannaan riviin, keskimmäinen palkka – eli mediaani – on suuruudeltaan noin 300 euroa pienempi kuin ns. keskipalkka.

Vierailija
55/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi näiden bruttoilijoiden ja nettoilijoiden kanssa... Jos on edes pari vuotta käynyt itse oikeasti töissä, luulisi olevan aika lailla itsestään selvää että Suomessa palkat on tapana ilmoittaa bruttona. Niin palkkavertailuissa kuin palkkapyynnöissäkin. Toki tämä voi hämärtyä, jos vain kotisohvalla makaa ja työkokemus on luokkaa TET-harjoittelu peruskouluaikoina.

Jos kysytään onko 2300€/kk hyvä palkka kyllä minunkin ensimmäinen ajatus on brutto vai netto? Mitään tilastoa tai työpaikkaa tässä kaiketi ei olla tekemässä tai hakemassa.

Vai etkö tiedä niiden eroa? Ja vastaus ap kysymykseen nettona olisi ihan kohtuullinen palkka, bruttona pieni.

Vierailija
56/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä ala on.

Alle keskitasopalkan, tuolla pärjää jos ei perheen ainut työssäkävijä ja perhe on pieni.

Ei sillä hirveästi ostella taloja tai sijoiteta.

Vierailija
57/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tosi surkea.

Vierailija
58/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen suurperheen aiti ja viimeiset 15 vuotta olen ollut aitiyslomalla tai kodinhoitotuella koko ajan tulot ovat ;lleet alle 500 euroa kuukaudessa ja siit' huolimatta on tultu toimeen lakatkaa ruikuttamasta

Suurperheen äitiys on sun oma valinta ja jos ehdoin tahdoin sen valitsit palkkatyön tilalle, niin turha valittaa. Kukaan ei sitäpaitsi estä sua menemästä töihin.

Vierailija
59/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kahta työtä ja käytännössä tämä tarkoittaa vuorokaudesta noin 16-18h. Palkkaa saan yhteensä näistä kahdesta työstä (bruttona) 8000e/kk.

Vierailija
60/88 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö tiedä niiden eroa?

En tietenkään. Sehän opetettiinkin vasta joskus peruskoulun viidennellä luokalla. Googlestakaan en osaa kysyä... Mutta nyt mä hei keksin! Taidankin kysyä av-palstalta otsikolla Tietääks joku.

500 euroa tukea, brutto vai netto? Suomalaisten keskipalkka, brutto vai netto? Mediaanitulo, brutto vai netto? Ihanko oikeasti olen ainoa, jota hieman ärsyttää tämä brutto vai netto -jankutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi