lasten vammaistuet myönnettiin 2 ja 3,5 vuodeksi
eläköön lakiuudistus! Enää ei tarvitse tehdä hakemusta joka vuosi :D
Kommentit (15)
anna mun riemuita ja tunge peukku persiiseen.
ap
ap
miksi minä en saisi yhtälailla riemuita siitä,että lapseni ovat terveitä,eikä tarvitse hakea vammaistukea, kuin sinä siitä,että lapsesi ovat vammaisia,ja sait pitkän päätöksen vammaistuelle??
me saatiin vaan puoleks vuodeks vaikka lapsella tosi paha infektioastma.ei sit sen jälkeen enää anottu.mutta aika persiistä oli lyhyt aika.
Kyllä meillä joudutaan uusimaan joka vuosi hakemus. Hirveä papereiden täyttäminen ja terapioiden haku joka ikinen vuosi: (.
eikä sen lapsen tarvitse olla vammainen=) Pitkäaikaissairaus riittää=)
Meillä yhdellä lapsella korortettu tuki, ollaan tähän asti ainakin jouduttu hakemaan vuosittain. Pojalla halkio suulaessa. Eli en nyt sanoisi että on vammainen. kognitiivisilta taidoiltaantutkitusti ikätasoinen=)
loppui kuin seinään vaikka sairaus paheni ja se on lopun ikää. Helsingin kela on kuuluisa kielteisistä päätöksistä.
Me saatiin 4-vuotiaalle pojalle päätös korotetusta tuesta 2 vuodeksi, nyt olisi taas keväällä anomuksen teko käsillä. Tällä välin laaja-alainen lapsuusiän kehitysviive on muuttunut kehitysvammaksi...
Inhoan hakemuksen tekemistä varsinkin, kun ihmeparantumista ei ole tiedossa, vaikka kela sitä varmaan odottaa.
Että olkaa vaan ihmiset kiitollisia terveestä lapsesta, kyllä minäkin olisin mielellään ilman vammaistukea ja terveen pojan äiti
eikä ihmeitä tule ennusteen mukaan kovinkaan nopeasti tapahtumaan. Silti joka vuosi uudet hakemukset selvityksineen tehtävä.
raskasta muutenkin ja paperityöt vielä päälle.
ap
miksi minä en saisi yhtälailla riemuita siitä,että lapseni ovat terveitä,eikä tarvitse hakea vammaistukea, kuin sinä siitä,että lapsesi ovat vammaisia,ja sait pitkän päätöksen vammaistuelle??
Vammainen ei ole sairas
tavallisesti tukea saa tosiaan hakea joka ikinen vuosi. Esikoiselle olen nyt kerran tai pari saanut päätöksen kahdeksi vuodeksi. Helpotus sekin!
plus kolme muuta diagnoosia: vammaistukea saa hakea kahden eri lääkärin ja terapeutin lausunnolla joka ikinen vuosi.
Kela puoltaa tai kieltaa. Ystäväni elänyt välillä työmarkkinatuella yh:na, koska ei voi töitä tehdä. Lapsi vaativa ja ei nuku öitäkään. Ovat köyhiä, todella köyhiä. Ystävä masennuslääkityksellä, kun koettaa selvitä.
Joten....
ap
Vammainen ei ole sairas
vammainen ei varmaan ole vammainenkaan sinun mielestäsi,vaan terve... HOHHOIJJAKKAAA.
saatiin taas 2v. eteenpäin tukea. Lapsi on sitten 11v. kun haetaan uudestaan.
Saa nähdä miten käy, kun varmaan lopettavat puheterapian.
En ole ollut 10v. töissä ja meille se tuki on tärkeä ja saan myös omaishoidontukea.
Yhteensä käteen 700 euroa kuukaudessa.
Ollaan kyllä aina haettu 2v. kerrallaan ja tämä jo kolmas kerta näin.
En hevillä luovu noista rahoista, koska ei mua kukaan enään huoli töihin ja lapsen ollessa pieni en jaksannut tehdä töitä, kun lapsi vei voimat.
Ei pienenä ymmärtänyt puhetta, eikä puhunut sanaakaan.
Vielä 4v. oli tuollainen tilanne. Alkoi puhumaan 7v.
ei tarvitse hakea koko tukea!