Miten kertoa miehelle...
Niin, olen siis raskaana, tein ennen joulua testin ja olen miehelle kertomista lykännyt koska tiedän että hänen mielestään meidän lapsilukumme on täysi eikä hän halua enään yhtään lasta.
Pelottaa kertoa, ja tuntuu ettei sopivaa hetkeä löydy kun hän on koko ajan pahalla päällä vilkkaiden lastemme takia joita on kaksi. Miten siis kertoa?
Kommentit (21)
Muistatko kun panit ilman kondomia? No niin siinä sitten kävi, että siittiösi olivat eläviä, vilkkaita pikku vesseleitä ja yksi , ainakin yksi, niistä sitten kohtasi munasolun ja päätti jatkaa sukuasi. Aika yllärin sait aikaiseksi vai mitä?
Jos kumi voit kai sanoa, että se on pettänyt?
Eikä se silloin ole vain sinusta kiinni. Samoin, jos mitään ehkäisyä ei ollut käytössä.
Ikäväähän se on jos asioista ei keskustella yhdessä. Vahinkoja toki voi sattua, mutta silloinkin niistä keskustellaan yhdessä ja tehdään päätökset asioiden suhteen yhdessä.
Tuntuu, että sinulle asia on ihan toivottukin uutinen. Olet ehkä kotiäiti ja miehesi ainoa tienaava perheessä?
ymmärrä miestäsi.ainahan ku yhtyy,on mahdollisiis saada lapsi. ei kolme lasta ole edes paha rasti!
t.neljän lapsen äiti
varmaan toimisi, että alkaa valitella vatsaansa, käy lääkärissä, väittää että lääkäri epäilee jotain vakavaa sairautta, mies on paniikissa kaksi viikkoa, ja sitten yhtäkkiä "paljastuu" että nainen oli vain raskaana. Tää on kyllä aika moraalitonta ja mitä jos mies paniikissaan hyppääkin sillalta alas, se olisi sääli.
Muistatko kun panit ilman kondomia? No niin siinä sitten kävi, että siittiösi olivat eläviä, vilkkaita pikku vesseleitä ja yksi , ainakin yksi, niistä sitten kohtasi munasolun ja päätti jatkaa sukuasi. Aika yllärin sait aikaiseksi vai mitä?
Pelkään siis itse joutuvani tuohon tilanteeseen myös, koska meillä on sama juttu - kaksi lasta, joiden vuoksi mies tuntuu olevan jatkuvasti pahalla päällä kotona ollessaan, ja mies on ilmoittanut lapsiluvun olevan täynnä, eikä siitä keskustella. Olen yrittänyt kysyä, että mitä sitten, jos vahinko käy, koska en haluaisi tehdä aborttia. Mies vain toteaa, ettei hän halua enempää lapsia, eikä suostu asiasta keskustelemaan yhtään.
Meillä on ehkäisy käytössä, minulla siis hormonikierukka, joten tuota tilannetta ei pitäisi tulla. Mutta voihan se pettää, ja pelkään sitä aivan älyttömästi. Kierukka on ollut puolitoista vuotta, ja vähintään kerran kuukaudessa poden kuviteltuja raskausoireita, kunnes teen raskaustestin työpaikan vessassa. Joka kerta se on negatiivinen, mutta pelko ehkäisyn pettämisestä ei hälvene.
Luulen, ettei sulla ole muita vaihtoehtoja kuin vain kertoa, yksinkertaisesti. Ymmärrän, että olet lykännyt asiaa, niin olisin minäkin lykännyt. Niin teki siskonikin aikoinaan, niin pitkälle että abortoi neljännen lapsensa kertomatta miehellensä ollenkaan. Hänelle tehtiin lääkkeellinen (onkohan oikea termi?) keskeytys, jossa hän meni aamulla sairaalaan, ja kun kaikki oli hyvin, pääsi iltapäivällä kotiin. Yöllä alkoi runsas verenvuoto, ja mies hädissään vei siskoni sairaalaan, jossa mies vasta kuuli abortista. Siitä syntyi päätös pyrkiä parantamaan suhteen luottamusta, ilmapiiriä ja muuta yhteiseloa, joka päättyi kolme vuotta myöhemmin avioeroon.
käyttää tuplaehkäisyä tai tehdä (miehen) sterilisaatio jos on ihan varma että uusi lapsi olisi katastrofi.
käyttää tuplaehkäisyä tai tehdä (miehen) sterilisaatio jos on ihan varma että uusi lapsi olisi katastrofi.
niin olen ehdottanut tuplaehkäisyä miehelle, varmuuden vuoksi. Häntä se ei kiinnosta, koska kumi ei ole kiva. Hän etsi netistä mulle roppakaupalla tietoa siitä, miten hormonikierukka on yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin sterilisaatio, joten hän luottaa siihen. Hän itse kyllä kuulemma menisi sterilisaatioon, jos pääsisi, mutta hän on vielä liian nuori siihen.
Eikä toisaalta se sterilisaatiokaan ole ihan varma ratkaisu. Ystäväni perheeseen syntyi kolmas lapsi, kun miehen sterilisaatio ei sitten ollutkaan ihan onnistunut.
- 9
niin olen ehdottanut tuplaehkäisyä miehelle, varmuuden vuoksi. Häntä se ei kiinnosta, koska kumi ei ole kiva. Hän etsi netistä mulle roppakaupalla tietoa siitä, miten hormonikierukka on yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin sterilisaatio, joten hän luottaa siihen. Hän itse kyllä kuulemma menisi sterilisaatioon, jos pääsisi, mutta hän on vielä liian nuori siihen.
Eikä toisaalta se sterilisaatiokaan ole ihan varma ratkaisu. Ystäväni perheeseen syntyi kolmas lapsi, kun miehen sterilisaatio ei sitten ollutkaan ihan onnistunut.
- 9
miehelle ei kelpaa kondomi niin sitten saa tietty syyttää vain itseään, mutta yksi vaihtoehto tuplaehkäisylle on kuparikierukka ja pillerit (en tarkoita että naisen pitää olla yksin vastuussa, mutta esimerkkinä).
niin olen ehdottanut tuplaehkäisyä miehelle, varmuuden vuoksi. Häntä se ei kiinnosta, koska kumi ei ole kiva. Hän etsi netistä mulle roppakaupalla tietoa siitä, miten hormonikierukka on yhtä varma ehkäisymenetelmä kuin sterilisaatio, joten hän luottaa siihen. Hän itse kyllä kuulemma menisi sterilisaatioon, jos pääsisi, mutta hän on vielä liian nuori siihen. Eikä toisaalta se sterilisaatiokaan ole ihan varma ratkaisu. Ystäväni perheeseen syntyi kolmas lapsi, kun miehen sterilisaatio ei sitten ollutkaan ihan onnistunut. - 9
miehelle ei kelpaa kondomi niin sitten saa tietty syyttää vain itseään, mutta yksi vaihtoehto tuplaehkäisylle on kuparikierukka ja pillerit (en tarkoita että naisen pitää olla yksin vastuussa, mutta esimerkkinä).
koska gyne suositteli sitä ennemmin kuin kuparikierukkaa mun runsaiden kuukautisteni vuoksi. E-pillereitäkin söin pari vuotta vaihtaen merkkiä jatkuvasti, koska sopivaa ei löytynyt, joten itse en niitä enää suostu syömään. Minipillereitä söin 3kk synnytyksen jälkeen ennen hormonikierukan asennusta, ja sinä aikana hiukset tippuivat päästä, joten ei kiitos enää. Hormonikierukka on sopinut hyvin, kuukautiset ovat jääneet pois ja sitä myöten myös pms ja kuukautiskivut. Toki tämäkin lisää ajoittaista paniikkia siitä, että mitä jos raskaus alkaakin kierukasta huolimatta - enhän minä sitä tietäisi, kun ei kuukautisia tule muutenkaan.
Olen tyytyväinen ehkäisyyni kyllä, ainoa asia mihin olen tyytymätön, on se, ettei mies suostu keskustelemaan ollenkaan sellaisesta vaihtoehdosta, että ehkäisy voi pettää. Ymmärrän, ettei hän halua miettiä sellaista vaihtoehtoa ollenkaan, mutta minusta on epäreilua, että minä joudun sitten miettimään ja jännittämään, miten hän mahtaisi reagoida ja miten minä kertoisin asiasta hänelle, ja miten parisuhteemme kävisi, jos vahinko sattuisi. Minusta mies käyttäytyy tässä asiassa todella piittaamattomasti minua kohtaan.
- 9
pelkäsin kierukkaraskautta, ja mies todellakin on tehnyt selväksi ettei halua enää enempää lapsia. Kun sitä kolmatta ja viimeistä raskaustestiäni tein, päätin että kerron tekstiviestillä mikäli tulos on positiivinen. Silloin miehellä olisi aikaa koota itsensä ja keksiä jotain rakentavaa sanottavaa, jotta kolmannen lapsemme syntymä ei alkaisi hänen isänsä "voi vittu, ei saatana":lla.
Olen tyytyväinen ehkäisyyni kyllä, ainoa asia mihin olen tyytymätön, on se, ettei mies suostu keskustelemaan ollenkaan sellaisesta vaihtoehdosta, että ehkäisy voi pettää. Ymmärrän, ettei hän halua miettiä sellaista vaihtoehtoa ollenkaan, mutta minusta on epäreilua, että minä joudun sitten miettimään ja jännittämään, miten hän mahtaisi reagoida ja miten minä kertoisin asiasta hänelle, ja miten parisuhteemme kävisi, jos vahinko sattuisi. Minusta mies käyttäytyy tässä asiassa todella piittaamattomasti minua kohtaan.
- 9
siis kyllähän mies on todella tyhmä kun ei suostu puhumaan ihan mahdollisesta vaihtoehdosta, että ehkäisy pettääkin. Oletko sanonut, että kyllä hormonikierukallakin on tultu raskaaksi, tai että se voi liikkua pois paikoiltaan? Väittääkö hän vain, että ei se ole mahdollista?
Mutta takasin ap.n vaivaan:
sää kerrot että olet raskaana. Jos ei ole hyvä niin teette abortin.
Kierukkaa pitää tarkastella että se on paikallaan.
Ja abortti tehdään jos ei lasta haluta.
16
miettimään mitä jos...tilanteita (kuten minä itse) ja suurin osa miehistä ei halua/kykene/viitsi tehdä niin. Tämän olen oppinut suhteissani ja miespuolisista ystävistäni. Ensimmäisessä pitkässä suhteessani kanssa myös hermoilin miehen mahdollista suhtautumista kaikkiin mahdolisiin kunnes huomasin että kehitän itselleni turhaa stressiä. Kun se tilanne tulee tulee päälle, miehen reaktio voi oilla kaikkea muuta mitä olin etukäteen pohtinut. Eli tein sitten päätöksen - spekuloin itse mitä teen eri tilanteissa, esim jos nyt tulen raskaaksi 46-vuotiaana (kyllä tämänkin ikäisillä on seksielämää ja kyllä olen vielä hedelmällinen :), niin millaisen ratkaisun kanssa pystyn elämään, mieheni ei halua etukäteen tällaista raskautumisvaihtoehtoa ajatella koska hänen ajatusmallinsa mukaan kunnollinen ehkäisymenetelmä on käytössä ja todennäköisyys sen pettämiseen on pieni.
Eli samaa suosittelen muillekin; eli ajattele itse omat ajatuksesi ja jos miehesi ei halua ajatusleikissä olla mukana niin anna olla. Tiedän, että tasa-arvoisessa ja tasapainoisessa parisuhteessa näin ei kuuluisi tehdä mutta elämä on.
ja kerrot, että haluat sen vauvan joko miehen kera tai ilman miestä. Et tee aborttia ainakaan miehen painostuksesta, katuisit sitä koko loppuelämän!!!
Niin, olen siis raskaana, tein ennen joulua testin ja olen miehelle kertomista lykännyt koska tiedän että hänen mielestään meidän lapsilukumme on täysi eikä hän halua enään yhtään lasta.
Pelottaa kertoa, ja tuntuu ettei sopivaa hetkeä löydy kun hän on koko ajan pahalla päällä vilkkaiden lastemme takia joita on kaksi. Miten siis kertoa?
Mies, joka vaimoltaan vauvan kieltää, on paska jätkä ja sillä siisti.
Mies, joka on pahalla päällä vilkkaitten lastensa takia, on paska jätkä ja sillä siisti.
Hyi, miten munatonta toimintaa, siis henkisesti, heh.
I feel sorry for you.
Kuule Reijo, arvaa mitä.
Muistat kai kerran, kun tehtiin sitä?
Taisi käydä ihme juttu,
entuudestaan meille tuttu,
mun vatsa paisuu niinkuin pulla,
arpa ja osuus siihen on sulla!
Jos et aio tästä tykätä,
saat maailmalle itses lykätä.
Ja turha on takaisin enää tulla,
vaikka myöhemmin katumus olis sulla.
Meillä on silloin jo elämä oma,
lapset ja vauva tosi soma.
Sä voit silloin lähtee haneen
ja mennä jotain mahoa paneen.
Mä en enää sua huoli,
jos et tajuu; perheestä sun on puoli!
Meillä on ehkäisy käytössä, minulla siis hormonikierukka, joten tuota tilannetta ei pitäisi tulla. Mutta voihan se pettää, ja pelkään sitä aivan älyttömästi. Kierukka on ollut puolitoista vuotta, ja vähintään kerran kuukaudessa poden kuviteltuja raskausoireita, kunnes teen raskaustestin työpaikan vessassa. Joka kerta se on negatiivinen, mutta pelko ehkäisyn pettämisestä ei hälvene.
Miten te suostutte elämään tuollaisissa suhteissa, tuollaisten miesten kanssa, jotka saa teidän käyttäytymään noin järjettömällä tavalla?!? En vaan tajua.
Jos on jo kaksi lasta, joitka vituttaa ja kiristää aamusta iltaan, ei mitään järkeä hankkia siihen kolmatta kiljukaulaa.