Saan pian 13. pikkusisaruksen...
Meillä on perheessä 13 lasta ja uutta tulossa...ja olen onnellinen että saan lisää sisaruksia!
Kyllä uskovainen perhe on hieno kasvatuksen paikka....Olen siis itse silti kokenut saavani isältä ja äidiltä rakkautta ja huolenpitoa!
Toki aivan pienet lapset isossa porukassa kasvaessaan saattavat olla hieman "villejä" mutta oppivatpa itsenäiseksi jo varhain ja sosiaalisuutta. Missään ei opi niin sosiaaliseksi ja huolehtimaan myö smuista.
Pienessä perheessä sitä ei opita.
Ja ei me lestadiolaiset ruukata isompana ryypätä, elikkä kun perustamme oman perheen, niin ollaan raittiita.
Se on jo aikahyvin kasvatuksesta, että ei juo alkoholia, vai mitä?
Kommentit (62)
Tuleeko lisää vielä ...Aikooko hän tehdä Suomen ennätyksen ?
Suvussani on vl:ia, ja minusta se oppi on aivopesua lapsesta lähtien. Aivopesu syyllistää tehokkaasti, eikä arka vl uskalla edes tutkia muita kuin suositeltuja juttuja.
Ihmisen itsemääräämisoikeus on hyvin vähäistä.
No, toki moni vl on itse tyytyväinen elämäänsä pienessä piirissä. Ja hyvä niin. Mutta se joka osaa ajatella omilla aivoillaan ja lähtee lahkosta, niin silloin hyvin usein joutuu sukunsa ulkopuolelle. Surullista :-(
usko ja ry sikseen mutta ei ole rohkeutta sitä tehdä.
kannata mainostaa että on lesu,muuten saa armotonta pilkkaa täällä! täällä ymmärretää homoja,ja puolustetaan hampaat irvessä,mutta jos mainitset olevasi uskovainen,pilkka on taattua!!
Ihanaahan se on kun perheeseen syntyy vauva. Ja kiva kuulla että olet tyytyväinen perheeseesi!
Ihanaahan se on kun perheeseen syntyy vauva. Ja kiva kuulla että olet tyytyväinen perheeseesi!
jatkaa että niinpä!
Mua harmittaa, kun en ole uskovaisesta kodista ja viina pilasi oman parisuhteeni, kun en osannut aikoinaan valita oikeanlaista miestä.
Onnea sinulle ap. Olen kyllä uskossa, vaikka en lesta olekaan.
Sepä se on meilläkin ollut mielessä...En ole vieläkään saanut sanottua asiaani läheisilleni. Asia vaivaa aivan järjettömän paljon. Ja tiedän, että monikaan ei pysty ymmärtämään kuinka vaikeata on sanoa muille että ei enää usko samalla tavalla.
Minua huolestuttaa juuri tuo ystävien menetys. Niitä ei nytkään liiemmälti ole, mutta pelottaa että menetämme viimeisetkin tämän vuoksi.
uskoon jopa lestaksi vaikka heti, vaan eipä tunnu onnistuvan, edes teidän ihan isä ei mua huoli...
uskoon jopa lestaksi vaikka heti, vaan eipä tunnu onnistuvan, edes teidän ihan isä ei mua huoli...
Ja minä vaihtaisin tän huume riippuvuuden vaikka heti uskoon jos voisin
Ja minä vaihtaisin tän huume riippuvuuden vaikka heti uskoon jos voisin
kyllä TaivaanIsä sua rakastaa!! rukoile!
uskoon jopa lestaksi vaikka heti, vaan eipä tunnu onnistuvan
Joo m' en kans muuta toivo ku että tulisin uskoon niin sit kyll lopettaisin kaljanjuonnin ja baaris notkumisen.
Minä haluaisin tulla vähintään 15 lapsen äidiksi mutta ku mies ei suostu :-( Jos se ois lesta niin eipä hän pystyis estään mun toivetta
kyllä TaivaanIsä sua rakastaa!! rukoile!
enkä sitä huomaa tai koe, sehän tässä on ongelmana, ja jatkan pahaa rataani.
Se rukoilu mitään auta. En ainakaan ole huomannut.
netiin ja vielä av:lle tällasta.
Tämän täytyy olla provo!
T:vl-äiti
Supertäydellisen surperheen takapihalta voi löytyä yhtä ja toista. Kun lapset eivät ole henkilökohtaisesti toivottuja vaan yhteisön normin takia pakkosynnytettyhjä, sairas alistaminen ja pakon edessä alistuminen näkyy kyllä jossain.