Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin lyhdyt on turvallisuusriski kerrostalon lasitetulla parvekkeella?

Vierailija
26.12.2010 |

Kertokaa, mihin tämä perustuu.

nimim. aina lyhtyjä parvekkeella polttanut, ei koskaan mitään sattunut -75

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Asiallisesti kysyin ja sain vastauksen kiitos vain. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että tuikku lyhdyssä ei ole avotuli. Ja voihan se ok-talokin syttyä tuleen kynttilästä, jos niikseen on...

ap

Vierailija
2/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille ei kotona enää opeteta mitään. Kyntilän on aina sytyttänyt äiti tai isä.

Ap varmaasti osaa katsoa, että ei laita kynttilää/tuikkua palavan alustan päälle, mutta monelle nuorelle ei tule mieleenkään että puu/muovi jne. voi syttyä palamaan.

Entäs sitten kun yksi tonttu ottaa roihun sisälle ja käräyttää sillä kämppänsä ja aiheuttaa koko kerrostalolle savuvauriot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi järjestää niin, ettei siellä ole mitään herkästi syttyvää kynttilöiden lähistöllä. Niin, että vaikka kynttilä leimahtaisi, mitään ei ole yläpuolella eikä sivusuuntaan alapuolella, joka voisi syttyä. Ja jos lyhty jostain syystä pettäisi ja tippuisi, ei myöskään lähistöllä alapuolella ole mitään syttyvää. (Siis jos lyhty roikkuu jossain.) Eikä tietenkään lyhty ole palavalla alustalla tai kiinnitetty millään sellaisella joka voi syttyä, sulaa tai venyä kuumuudesta.

Ja senkin jälkeen ei jätä kynttilöitä yksin palamaan, niin pitäisi olla jo turvallista.

Vierailija
4/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota riskiä pienentää laittamalla kynttilän turvalliseen lyhtyyn ja kauas syttyvästä materiaalista. Täysin turvallista se ei silti ole, kaikkea voi sattua ja vahtia pitää aina.

Ja mielestäni kynttilä jossain lyhdyssä ei ole avotulta.

Vierailija
5/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika varovainen noiden kynttilöiden ja lyhtyjen kanssa, en uskalla jättää minkäänlaista kynttilää palamaan. Esim. naapurit jättää kynttilät palamaan lyhtyynsä yöksi, mutta minä käyn sammuttamassa jokaikisen sytyttämäni kynttilän ennen nukkumaanmenoa. Ja valvon niitä. Mies joskus nauraa mun "hysterialle" mutta siltikään en muuta tapojani.

Taidanpa muuten käydä laittamassa terassille lyhtyihin kynttilät palamaan, kiitos muistutuksesta palsta :)

Vierailija
6/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä on kieltänyt sen minun esityksestäni.

*itsestään ylpeä puheenjohtaja*

Vierailija
7/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä on kieltänyt sen minun esityksestäni.

*itsestään ylpeä puheenjohtaja*

Mahtaakohan isännöitsijällä olla oikeuksia moiseen kieltoon... Taloyhtiön säännöissä ehkä voisi tuon kieltää mutta ei isännöitsiä mikään jumala ole. Isännöitsijä = talonmies!!!

Eikäs tupakoinninkin kieltäminen parvekkeella ole melkoisen vaikeaa, joten osaan kuvitella mitä kynttilänpolton kieltäminen on.... Toki kaikenmaailman suosituskieltoja voi antaa mutta mitäs sitten kun joku ei tottele?

Vierailija
8/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota riskiä pienentää laittamalla kynttilän turvalliseen lyhtyyn ja kauas syttyvästä materiaalista. Täysin turvallista se ei silti ole, kaikkea voi sattua ja vahtia pitää aina.

Ja mielestäni kynttilä jossain lyhdyssä ei ole avotulta.

Parveke on tehty betonista = ei yhtään mitään palavaa. Kaikki palokuorma on vain ja ainoastaan asukkaan sinne tuomaa, joten eikähän parvekkeesta myös saa täysin paloturvallisen.

Pitää myös muistaa, että parvekkeen seinä on tehty siten ettei tuli pääse siitä läpi (edellyttäen, ettei ikkuna mene rikki), joten parveke voi palaa melkopahasti ennekuin siitä on todellista vaaraa... Savu ja vesi vaurioita toki tulee herkästi...

Vierailija
9/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvekkeilla, terasseilla jne jossa ei olla jatkuvasti valvomassa.

Kynttilät voivat olla virheellisiä, leimahtaa, lyhty voi olla viallinen, poksahtaa rikki, kiinnitys voi irrota jne jne mitä nyt kynttilöiden kanssa voi tapahtua niin sisä- kuin ulkotiloissakin.

Joten koskaan ei kannata jättää kynttilöitä itsekseen palamaan.

Jos asuu omakotitalossa niin asia on eri, koska vaarantaa vain oman kotinsa.

nykyään saa kivoja paristokynttilöitä, jotka on sopivia vaikka parvekkeelle koska niistä ei erota ikkunan läpi ovatk oaitoja vai ei.

Vierailija
10/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perusteet eivät vielä saa minua luopumaan kynttilöiden polttelusta parvekkeella. Etenkin kun niitä poltetaan vain silloin, kun itse ollaan kotosalla.

ap

Vierailija
11/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perusteet eivät vielä saa minua luopumaan kynttilöiden polttelusta parvekkeella. Etenkin kun niitä poltetaan vain silloin, kun itse ollaan kotosalla.

ap

Mutta on hyvä tiedostaa, että riski on aina olemassa. Ei auta, vaikka kuinka homottelisit ja huutaisit tuossa toisessa ketjussa. Se riski on silti aina olemassa.

Vierailija
12/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perusteet eivät vielä saa minua luopumaan kynttilöiden polttelusta parvekkeella. Etenkin kun niitä poltetaan vain silloin, kun itse ollaan kotosalla. ap

polttaa vaikka kokkoa pihalla? :)

Kerrostaloissa on mielestäni avotulen teko parvekkeella kielletty.

Vierailija
13/14 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerrostaloissa on mielestäni avotulen teko parvekkeella kielletty."

ei oo.

Vierailija
14/14 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parvekkeilla, terasseilla jne jossa ei olla jatkuvasti valvomassa.

Kynttilät voivat olla virheellisiä, leimahtaa, lyhty voi olla viallinen, poksahtaa rikki, kiinnitys voi irrota jne jne mitä nyt kynttilöiden kanssa voi tapahtua niin sisä- kuin ulkotiloissakin.

Joten koskaan ei kannata jättää kynttilöitä itsekseen palamaan.

Jos asuu omakotitalossa niin asia on eri, koska vaarantaa vain oman kotinsa.

nykyään saa kivoja paristokynttilöitä, jotka on sopivia vaikka parvekkeelle koska niistä ei erota ikkunan läpi ovatk oaitoja vai ei.

Paristoilla toimiva kynttilä suli metallilyhdyssä helteellä. Suljin ajastimen ja jätin parvekkeelle, oli  täysin sulanut vain lätty jäljellä.

En osta enää mitään kiinalaista roskaa. Onneksi oli parvekkeen katossa roikkuva metallilyhty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän