onko joku jo ratkaissut aamulehden kuva-arvoituksen?
Mulla vielä muutama lintu tai kala uupuu... jos jollain olis antaa vinkkejä numeroon 2 , 4 ja 89
Kommentit (145)
aikasemmin luki että se ois toutain. mutta miten sen saa kuvasta ?
Lippu taustalla ilmoittaa, että vihjeet on lontooksi. Laatikoissa on lähtevä ja saapuva posti, OUT ja IN. Lisätään vihjekirjaimet -> T OUT A IN -> toutain.
ei tullut mieleen vaikka kuinka pähkäiltiin.
Mulla vielä muutama lintu tai kala uupuu... jos jollain olis antaa vinkkejä numeroon 2 , 4 ja 89
2: Alokasta haukutaan tällä nimellä armeijassa
89: Kuvassa on sikli
Ei keksi ei millään.
Olisiko jollain kiltillä antaa vinkkejä?
36: puuttuu itseltäkin vielä
37: kuukkeli
39: liro( room. n:ro 50:n lyh. L ja ori väärinpäin)
40: satakieli (room. n:ro 100 ja kitaran kieli )
kaikki muut ratkaistu yksin ja yhdessä
3: Ruutana (Kangasala)
10: L ohi
36: Alli (Paasikivi, tukevahko rouva)
Alli on myös se läskimöykky, joka roikkuu käsivarressa hauiksen vastapuolella. Alli Paasikivellä oli isot allit, siitä nimitys on saanut alkunsa.
onko mitään käsitystä numerosta 43
numero 2
siinä etsitään alokkaalle lempinimeä. avomies sanoi että alokkaita haukuttiin armeijassa monniksi.
eli mä laitoin kuva nro 2 monni
En tiedä, haluanko vielä kuulla ratkaisua, pähkäilen nyt vielä itse... =)
Mukava huomata että me kaikki ollaan erilaisia, sillä monilla on ollut vaikeuksia niissä, jotka on itse löytänyt, sain täältä vastauksen muutamiin, sillä minulla oli kaikenkaikkiaan 12 ratkaisematta, mutta vielä uupuu 41,42,57 ja 66. Voisko joku antaa näihin vihjeitä, niin saisin mielenrauhan.
57: Kuvassa sulkia ja vihje -va, yhdistelemällä siitä saapi särkikalan
66: kuvan pallo näyttää minusta helmeltä ja telkkari voisi olla "töllö"
Jos joku on keksinyt nro 8, 25, 42, 83 tai 88; ottaisin mielelläni lisävinkkejä vastaan :)
57: Kuvassa sulkia ja vihje -va, yhdistelemällä siitä saapi särkikalan
66: kuvan pallo näyttää minusta helmeltä ja telkkari voisi olla "töllö"
Jos joku on keksinyt nro 8, 25, 42, 83 tai 88; ottaisin mielelläni lisävinkkejä vastaan :)
Kiiti vihjeestä saan nyt tuon 66 ratkaistua.
25. esim. paidan rinnassa on usein sellainen, jossa kulttuurillisesti merkittävä suomalainen
83.jonkinmoinen lätkä, jonka etukirjain vaihtuu
88 sekä 8 niistä on vihjeet tässä ketjussa jo aiemmin. En ole saanut 42:sta ratkaistua, odotan itsekkin siihen vihjettä.
Puuttuisi myös tuo 88, mutta en kyllä jostain syystä löytänyt ketjusta vinkkiä siihen :o
Tuon lisäksi 76 tuottaa hirmuista päänvaivaa :D
Lippu taustalla ilmoittaa, että vihjeet on lontooksi. Laatikoissa on lähtevä ja saapuva posti, OUT ja IN. Lisätään vihjekirjaimet -> T OUT A IN -> toutain.