Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion jälkeen Zumbaa tai muita vinkkejä?

Vierailija
25.12.2010 |

Tietäisikö joku milloinka sektion jälkeen voi harrastaa zumbaa? mulla siis ne dvdt, en käy missään ohjatussa zumbassa. Tekisi kovasti mieli zumbaamaan, mutta tuo kiireellinen sektio tuli aika yllätyksenä enkä ole sektio-asioista kovin perillä.

Muitakin hyödyllisiä neuvoja sektion jälkeiseen elämään otetaan vastaan!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon ymmärtäny just että niitä perus vatsalihasliikkeitä ei sais. Toi fysioterapeutti on hyvä ehdotus, täytyykin kysellä yhdeltä tutulta, jos se osaisi neuvoa zumban suhteen. Toisaalta jos se ei ole tutustunut zumbaan niin voi olla vaikea arvioida.

Oliko jollain siis jotain ihan jumppa- ja venytys ohjeita haavalle? Sellaisiakin kaipailisin!

t. ap

Vierailija
2/11 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastuksessa, jossa lääkäri antoi luvan ruveta trenaamaan ihan normaalisti. Vauva nyt reilu 2 kk. Ja sektiolla synnytin. Kannattaa varmaan varmuuden vuoksi odottaa tuo jälkitarkastus..

Mä oon nyt viikon tehny ihan normaaleja vatsalihaksia ja tammikuun alussa kun zumbat pyörähtää käyntiin, niin käyn pari kertaa/vk normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla synnyttäneille on omat ohjeet liikunnasta synnytyksen jälkeen. Jos et, etsin omani (kättäriltä) ja kerron sulle.

Vierailija
4/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiota,mutta en enää muista niitä ohjeita. Sain tosiaan ohje vihkosen sairaalasta, etkö sinä saanut?

Vierailija
5/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan myös mulle! Tiedän, ettei saa nostella mitään, mutta entä kaikki muu? Haava kyllä siisti.

Vierailija
6/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jonkun ohjelippusen, mutta ei siinä Zumbasta puhuttu :D Siis, ton nostokieltohomman mäkin olen lukenut siitä lapusta, ja että kävely on ok, mutta jumppajuttuja siinä ei ainakaan minusta sanottu.

t.ap

Vierailija
7/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellanen a4 läpyskä, jossa ei mitään kovinkaan paljon tietoa ollut.

t.ap

Vierailija
8/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä oli ohjeet liikunnan aloittamisesta, ja kätilö erikseen vielä mainitsi siitä ettei vatsalihasten tekoa saa aloittaa vähään aikaan (olisiko ollut peräti 3kk). Mutta en kyllä muista noita juttuja kun viimeisemmästäkin sektiosta jo 3½v.

Eikä tuota vihkostakaan enää tallessa minulla ole.

Mutta jospa kakkonen löytäisi omansa :).

t.3

Vierailija
9/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole ollut sektiossa, mutta ennen kotiin lähtöä sairaalasta fyssari piti yhteisen infon alateitse ja sektion avulla synnyttäneille. Muistaaksen pari kuukautta pitäis ainaki odotella ennen kun alkaa vatsalihaksia treenaamaan. Eikös zumbassa vatsalihaksetki oo aika lailla mukana? Myös kehoitettiin treenaamaan lantionpohjan lihaksia kuten alateitse synnyttäneitäkin, koska lihakset olleet rasituksessa raskauden ajan vaikkei lapsi alakautta tullutkaan.

Vierailija
10/11 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olisin halunnut jonkun paremman infopaketin koko sektiosta. Onkohan mulle käynyt niin, että ovat unohtaneet antaa, koska meinasin päästä päivää aiemmin kotiin, mutta vauva joutuikin valohoitoon ja pääsin seuraavana päivänä. Silloin aikaisempana päivänä meinaan tuli hoitaja puhumaan että kun pääset nyt kotiin niin, mutta häipyikin pois kun kerroin että pääsenkin vasta huomenna.

Olisi kyllä kiva jos joku löytäisi niitä ohjeita! Ja muitankin vinkkejä tosiaan otetaan vastaan!

Niin mustakin Zumba on kyllä aika vatsalihaksia vaativaa hommaa, ja siksi mietinkin että milloinkahan sitä tosiaan voi taas tehdä. Neuvolatätiltä kun kyselin niin sanoi että 1kk päästä, mutta olen jostain joskus kuullut ton 3kk vatsalihaksien suhteen että pitäs odottaa, joten tiedä sitten.. Toisaalta toi 1kk kuulostas kivemmalta, pääsis aikaisemmin zumbaileen :)

t.ap

Vierailija
11/11 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa synnytyksestä mun PT teki ohjelman jossa kyllä vahvistettiin oliko se nyt syviä vatsalihaksia mutta ei niitä toisia. Melkein konsultoisin jotain fysioterapeuttia, ne on ihan parhaita asiantuntijoita :)

Eli siis että vatsalihaksia saa käyttää mutta mitään 'perus'vatsalihasliikkeitä ei saa tehdä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme