Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ihminen käyttäytyy ollessaan psykoosissa? Oireet? Mitä mä teen?

Vierailija
25.12.2010 |

Mun miesystävä kuvittelee, että mun kotini on radioaktiivinen. Lisäksi hän kuvittelea, että hänen omat naapurinsa tulevat ampumaan hänet oven läpi, laittoi pyyhkeen oven alle, ettei asunnosta näy valoa käytävään.

Luulee, että televisiossa olevat ihmiset ovat hänen kotonansa. Lisäksi kuulee ääniä vaatehuoneesta, pitää puukkoa lattialla sängyn vieressä ja kenttälapiota sängyn alaa, että on ase jos joku tulee oven läpi sisälle. Ei ole nukkunut kunnolla koko viikkoon. Äsken sanoi, että

meille on tehty joitain kokeita yöllä, kun nukuimme.

Mun olis pitäny jo eilen soittaa sille ambulanssi, mutta arvelin, etteivät ota tuota osastolle, kun on kuitenkin aika rauhallinen. Eilen illalla oli lisäksi ihan kunnossa. Hemmetti soikoon, kun en soittanut. Äsken alkoi taas sekoilemaan, puku päällensä ja lähti kotiinsa päin. Ei halunnut mua mukaansa.

Mitä mä oikein teen? Soitanko poliisille, että etsivät tuon ja vievät sairaalaan? Vai soitanko miehen äidille ja pyydän, että ottaisi yhteyttä poikaansa ja kävisi katsomassa tätä kotona? Voi kylläkin olla, ettei tuo avaa ovea. Vai soitanko vaan miehelle tasaisin väliajoin tarkistaakseni tuon kunnon? Voi kyllä olla, ettei tuo vastaa.

Mulla on kamala olo tästä tilanteesta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin miehelle, tuo oli tulossa bussipysäkiltä takaisin mun luo, kun ei jaksanut odottaa bussia.

Mies halusi rakastella ja mä suostuin, ajattelin, että se rauhoittaisi. Hän nukahti ja nukkuu edelleen. Tosi hyvä, että nukkuu, kun on nukkunut niin huonosti menneen viikon.

En ole soittanut 112:seen, kun mies ei halua. Ei halua hoitoon.

Takana pitkä ryyppyputki ja viikon raittius. Sen jälkeen oli eilen tosi kännissä ja tänä aamunakin vähän. En kuitenkaan oikein usko juoppohulluuteen.

Psykoosissa hän on ollut aiemmin kaksi kertaa; huumeiden käytöstä johtuen.

Vierailija
22/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistähän se hyvinkin siis voi taas johtua.

kantsii ehkä sun harkita sun suhdetta tollaseen mieheen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikoihin käyttänyt huumeita = poltellut kukkaa. Eikä ole syönyt mitään lääkkeitäkään.

Vierailija
24/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko psykoosi mennä itsestään ohi? Vai onko edessä hoitojakso joka tapauksessa?

Eilen kun mies oli selvä, hän oli ihan tavallinen. Sitten kun joi illalla ja aamulla, niin noi oireet palasivat.

Vierailija
25/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väärinrakastajaa. Onhan se hienoa, että huolehdit miesystävästäsi, mutta et sinä rakkaudellasi ja rakastelulla voi häntä auttaa. Hän tuntuu tarvitsevan ammattiapua, asianmukaista terapiaa ja lääkitystä. Sinä et häntä pelasta, mutta pahimmassa tapauksessa sinä voit olla hengenvaarassa, jos hän psykoosissaan saa päähänsä käyttää puukkojaan ja muita aseitaan.

Vierailija
26/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä hoitamattomana tosi pahaksi

Vierailija
27/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kannabiksesta (vai mikä nyt onkaan se osa mitä "kukka" on) voi tulla skitsofrenia, eli päättymätön psykoosi.

Vierailija
28/29 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen ihminen ei pysty vastaamaan teoistaan.

Ettet päädy iltalehteen :(

Vierailija
29/29 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti jotkut pelottelee huolestunutta läheistä. "ettet joudu iltalehteen"

Joltain mielenterveysfoorumilta voisit saada parempia ohjeita kuin täältä.