Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja, kun alkoi itkettää tuo uutisten juttu köyhästä lapsiperheestä!

Vierailija
23.12.2010 |

Se,joka oli juuri äsken, ennen joulupukin lähtöä. Siinä äiti viiden lapsensa kanssa oli hakemassa srk:lta joulupaketteja ja kertoi, että nyt lapset ovat sen ikäiset (12-5 v), että ymmärtävät, että ovat joskus itse antaneet lahjoja ja nyt on heidän vuoro saada.

Koti oli yksinkertainen ja pelkistetty. Kuusen alla pari hassua lahjaa... voi luoja, elääkö jotkut noin puutteessa...?

Minä en ole mikään herkkis, mutta tämä juttu sai minut kyynelehtimään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mist se akka oli eläkkeellä, varmaan "masennusta" ja ukkokin työtön!haloo, oma moka

Vierailija
2/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan köyhyys oma valinta jos rahaton vääntää viisi lasta.

Eikä tuo mitenkään nälkiintyneeltä vaikuttanut. Olisi voinut omista mässyistään säätää vähän lasten lahjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli äiti syyllinen tai syytön, niin lapset ainakin on syyttömiä. Ja lapsia minun kävi sääli.

Kyllä se äitikin ihan fiksuja puhui.

ap

Vierailija
4/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsia soskupummeille. jos ei ole rahaa muutenkaan niin miksi tehdä kakaroita joita sitten yhteiskunta pitää huolehtia?

Vierailija
5/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä on nettotulot reilut 8000€/kk.

Miksi lapset pitäisi haudata lahjoihin ja opettaa materialisteiksi?

Vierailija
6/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko joku kertoa mitä siinä oli?

Vierailija
7/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada jotain elämässään. Tuo juttu antoi sellaisen kuvan, että elämä on tosi....köyhää. En minä siis lahjojen määrää tarkoittanut kommentoida.

Kyllä te olette julmia, että ette tunne empatiaa lapsia kohtaan.

ap

vaikka meillä on nettotulot reilut 8000€/kk. Miksi lapset pitäisi haudata lahjoihin ja opettaa materialisteiksi?

Vierailija
8/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä lapsineen. Yleensä lapsia ei näytetä näissä pätkissä. Äiti kertoi, kuinka olivat saaneet vaatteita ja ruokakorin, jossa "rusinoita ja marsipaania, mitä ei normaalisti tulisi mieleenkään ostaa". Ja kotona ei ollut mitään.Tosin kyse oli olohuoneesta, mutta tosi karua. Tämänpäivän yltäkylläisyydessä se oli kuin kolmannesta maailmasta.

voisiko joku kertoa mitä siinä oli?

Vierailija
9/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mist se akka oli eläkkeellä, varmaan "masennusta" ja ukkokin työtön!haloo, oma moka

tosiaan ei ole lasten syy, että vanhemmat ei pärjää. ja varman aikuistenkin ongelmat on selmmosia, että tuskin omasta tahdostaan ovat köyhiä... hullua syyllistää ketään tämmösistä. jos on työnlaistaja tai kouluttamaton, niin sitten koulutusta ja töihin ja ehkä se on oma syy, mihin vois vaikuttaa.

Vierailija
10/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsia soskupummeille. jos ei ole rahaa muutenkaan niin miksi tehdä kakaroita joita sitten yhteiskunta pitää huolehtia?

Vaikka tilanne olisi hyvä kun lapsia saa, ei se tarkoita että aina olisi.

Vierailija
11/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi surullinen mieli lasten puolesta, kun eivät mahda mitään vanhempiensa (huonoille) valinnoille :(

Ja miksi niitä lapsia piti tehdä niin monta? :(

Vierailija
12/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kommentoivat ovat kypsymättömiä tai muuten vaan ymmärtämättömiä.

Sinä sitävastoin taidat käsittää kuinka monisyistä on elämä.

Kyllä köyhyyttäå, ja suoranaista kurjuuttakin on.

Ja ei. Ei se ole oma syy.

Miksi ihmeessä kukaan valitsisi niin, jos voisi toisin.

Vierailija
13/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä on nettotulot reilut 8000€/kk. Miksi lapset pitäisi haudata lahjoihin ja opettaa materialisteiksi?

Pidät siis rahat itselläsi vaikka olisi mistä antaa. Häpeä itsekkyyttäsi.

Vierailija
14/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat moka niillä ettei rahaa mist se akka oli eläkkeellä, varmaan "masennusta" ja ukkokin työtön!haloo, oma moka

mutta mikä vitun oikeus sulla on arvostella muita????

Meillä on nyt se tilanne että miehen pienellä palkalla kituutetaan ja minä työkyvyttömyys eläkkeellä.

onko siis vittu minun vikani siis että kun sairastin syövän ja sen syövän vaatimien hoitojen takia elimistö meni huonoon kuntoon(sydänongelmat mm)

ja se että polvessa on kierukka paskana.käsi krempppaa ja selässä on jotain luupiikkejä ja hermopinne ongelmia niin etten enää työelämään kykene.

Lapsia on 4 ja lahjat ostettiin kirpparilta ja ruokakauppaan saimme lahjakortin jouluruokia varten.

Meillä jää laskujen maksun jälkeen kuussa käteen n 100€ ja siitä pitää ostaa ruuat ja vaatteet yms asiat.

Ei kuule kaikilla se elämä ole niin ruusuilla tanssimista.

itsekin olisin helvetin mielelläni työelämässä jos vaan siihen kykenisin.

T:eräs jota ärsyttää sympatiakyvyttömät ihmiset

p.s. toivottavasti itse olet joskus avun tarpeessa niin ehkä minä voin sitten ilkkua sinulle kun vingut täällä

Vierailija
15/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saahan sitä tyttömyyskorvauksia yms

mihin rahat menneet? ottamatta kantaa kyseisen perheen tapukseen

itsekin olen eläkkeellä, mut nuukana kun on niin jotenki pärjää

lapset aina etusijalla,

Vierailija
16/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostelee köyhyydessä elävää perheenäitiä.

Todella ylimielistä ja ymmärtämätöntä.

Vierailija
17/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vähävaraisia perheitä. Osa oman valinnan kautta (ts. "liikaa" lapsia), työttymyys, sairaus jne.

Suomessa on kuitenkin sen verran hyvä perusturva, että sillä taatusti saa kunnon joulun aikaiseksi. Toisaalta, täällä on myös hämärtynyt köyhyyden raja.

Jopa minä sain työttömänä yh-äitinä joskus aikoinani lapselle joulun. Sai lahjoja sekä minulta että sukulaisilta. Myös Joulupuun kautta tuli pari pakettia vaikka vähän nolona ne otin vastaan koska poika olisi joka tapauksessa saanut lahjoja.

Tokikaan jos tulee yllättävä elämänmuutos (se sairaus tai työttömyys), ei voi tavallaan varautua vaikkapa jouluun. Muussa tapauksessa voi vaikka laittamalla sen kympin kuukaudessa sivuun. Sekin auttaa jo paljon.

Jäin itse näitä miettimään, kun vein Joulupataa neljä kassillista pieniksi jääneitä vauvanvaatteita (köh, joku innostui kirppiksellä =D). Onko Suomessa todella niin köyhiä, ettei ole varaa edes kirppikseltä hakea lapsille vaatteita?

Vierailija
18/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla kurjuutta ja köyhyyttä, niin kiva katsoa paketteja tietäen, että ei saa avata kui huomenna illalla. Ei kävisi mielessä tehdä vastaavaa kotona, hirveän ärsyttävää lasten kiusaamista. Ihan kuin kulkisi itse kotona niukassa alusasussa, mutta ilmoittaisi miehelle, että huomenna illalla vasta

Vierailija
19/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä on nettotulot reilut 8000€/kk.

Miksi lapset pitäisi haudata lahjoihin ja opettaa materialisteiksi?

Arvaan nyt kuitenkin, että olet hankkinut omakotitalon ja pidätte perheinenne kahta autoa yms...

Vierailija
20/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on hyvin erilaiset resursit tehdä valöintoja.

Ymmärrättekö?

Kaikki eivät asu teidän päässänne.