MIES valitti, ettei meillä ole joulukoristeita, eikä tarpeeksi sisustustavaraa!
Myönnän, että olen "vähän, mutta aitoa" -tyyppiä, enkä tykkää yhtään värikkäästä muovisälästä. Meillä ei ole kirjahyllyä (on vain seinän mittainen taso), jossa olisi koriste-esineitä, on vain tauluja seinillä ja keramiikkaveistoksia (itse tehtyjä ;o)). Mainittakoon vielä, että asumme vanhassa talossa joka on sisustettu vuosien varrella kertyneillä huonekaluilla ja tavaroilla - eli kotimme on kaikkea muuta kuin steriili moderni kuvastokoti.
Olen kesällä ja syksyllä kärsinyt loppuunpalamisesta. Olen hädin tuskin pystynyt suoriutumaan normaaleista kodin askareista. Siksi jouluunkin valmistauduin mahdollisimman vähällä tekemisellä, että voimavarani riittäisivät edes välttämättömimpään.
Jotenkin sitten halusin miellyttää miestä joulukoristeilla, kun hän siitä mainitsi. Kävin Anttilasta ostamassa valkoisia metallitiukuja, jotka pujotin nauhaan ja laitoin ikkunaan. Kun mies tuli kotiin, ensimmäinen kommentti oli: "Mitä helvatan vessapaperia tuolla olohuoneen ikkunassa roikkuu?" Ja jatkoa tuli vielä reilusti lisää siitä, miten olisi pitänyt olla värikästä, eihän ne tiu'ut siinä ikkunalla helise jne jne.
Kävin sitten nykimässä koristeet pois. Pahan mielen koristeet.
Hyvää joulua :´(
Kommentit (8)
Koristelkoot itse. Miehesi vaikuttaa empatiakyvyttömältä - jssap.
Mulla nyt kuusessa vanhanajan koristeita. Tykkään erityisesti noista kangaskoristeista.
Myös jouluikkuna sopii hyvin vanhaan taloon.
Etsivä löytää, jos haluaa.
Kodin Anttila on hyvä ostopaikka.
Mulle joulu tulee koristeista, enkä tykkää kimaltavista palloista.
Myös lyhtyjä pitää olla paljon.
Meillä on paljon kynttilöitä punaisissa ja valkoisissa tuikkulyhdyissä. Löysin vanhat punaiset puiset kynttilänjalat ja laitoin ne piirongin päälle. Siinä sitten kun polttelin pitkiä kynttilöitä, niin mies kävi nykäisemässä niistä kynttilät pois koska kuulemma haisevat.
Lopahti into "jouluvalmisteluihin" aika lopullisesti.
Ap
..myös mun miehen mielestä kynttilät haisee. Hänellä on tavallista herkemmät aistit ja lisäksi allerginen monelle. Ratkaisu ongelmaan ovat 100 % steariinista valmistetut kynttilät. Ne eivät kuulemma haise. Poltan niitäkin silti säästeliäästi, kun olen niin tottunut moitteisiin aina kun kynttilä palaa.
steriili modernikuvastokoti. Asumme uudehkossa talossa ja meillä ei ole mitään ylimääräistä krääsää.
Mun mies aina valittaa, että pitäisi olla jotain tauluja tai muuta. Mutta kun en keksi mitään mieleistä, miehellä ei ole minkäänlaista silmää ja mä en voi sietää mitään joutavaa krääsää.
Mies sanoi, että meillä ei ole muuta kuin paljonpaljon kynttilöitä palamassa aina. Tosin mieskin tykkää niistä paljon.
Miehesi on kyllä aika tökerö, kun noin rumasti sanoo, vaikka sä sentään yritit hänen mielikseen.
Sanoisin, että koristelkoon itse kodin sellaiseksi kuin itse haluaa, jos ei kerran kelpaa.
vietä sinä haluaamasi joulua