Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetin 30 korttia, sain 10

Vierailija
23.12.2010 |

jotenkin vähän paha mieli.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa jos ei enempää tule.

Vierailija
2/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tapana ripustaa joulukortit joka vuosi samaan silkkinauhaan. Aiemmin niitä oli katosta lattiaan asti limittäin, nyt hyvä kun metrin matkalle. Ja minä sentään olen keski-ikäinen kääpä - olisin luullut, että ikäpolveni vielä noudattaa perinteitä.

Vierailija
4/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ethän lähettänyt kortteja saadaksesi kortteja, vaan toivottaaksesi hyvää joulua? Ei muistaminen ja ystävällisyys mitään kauppaa ole. Hyvää joulua!

Vierailija
5/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ethän lähettänyt kortteja saadaksesi kortteja, vaan toivottaaksesi hyvää joulua? Ei muistaminen ja ystävällisyys mitään kauppaa ole. Hyvää joulua!

että saisin niitä itsekin. Minusta on hauskaa jos on joku ovi päällystetty joulukorteilla. Nykyään se ei enää onnistu kun pahuksen ihmiset eivät viitsi lähettää niitä kortteja!

Vierailija
6/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sii väliä on Tiimarin 10c kortti vai itse kovalla työllä askarreltu, vaan ajatus on tärkein. Mutta jos et saa jolta kulta edes korttia, eli hän ei ajattele sinua. Mitä sitten pitäsi ajalella?

Vierailija
7/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan lähettele kortteja. ei siitä kannata mieltänsä pahoittaa.

sitten harmittaisi jos tietäisin jääväni jonkun ystäväni "korttilistan" ulkopuolelle. itse lähetän kortit joka vuosi. korttien saaminen on melkein parasta koko joulussa!

Vierailija
8/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille itsekin lähetän. Nyt olen joko tippunut heidän listoiltaan tai kyseiset henkilöt ei lähetä enää kortteja lainkaan.

ap.

Vierailija
9/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille itsekin lähetän. Nyt olen joko tippunut heidän listoiltaan tai kyseiset henkilöt ei lähetä enää kortteja lainkaan.

ap.

Eniten inhoan tekstari joulun toivotuksia. Se on niin mielikuvituksetonta ja vetelää.

Vierailija
10/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti lähetän 20 korttia. Nyt lähetin 5

kortit sai:

- lapsen kummitäti (setä muuten unohtui)

- hyvä ystävä

- lasten mummi ja ukki

- yksinäinen serkku (jota tuskin kauheasti muistetaan)

- kummitätini

suurin osa kavereista/sukulaisista jäi kortitta.

Joillekkin on varattu kortit sitten käteen annettavaksi

Vierailija
11/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5 korttia tuli,kiitti vitusti, ensi vuona en lähetä yhtäkää..

Vierailija
12/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas muistin miksi en esim viime vuonna (eka kerta ikinä) laittanut YHTÄÄN, en laita muuten ensi vuonnakaan kun kork. 10.

Vierailija
13/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en ole saapuneita laskeut. Yleensä menee aika tasan. MUTTA. Ensi vuonna lähetän sähköpostiviestin ja toivotan sitä kautta hyvät joulut ja mainitsen, minkä tukemiseen vaihdan Itellan tukemisen. Esim. lastensairaalan hyväksi.

Vierailija
14/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetin 5 ja sain yhden.

Vierailija
15/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen verran pitäisi lähimmäisiään muistaa, että edes sen kortin laittaa menemään.

Tekstarit on todella syvältä jouluaattona. Pilaa tunnelmaa ja häiritsee joulun viettoa. Ei kiitos.

Vierailija
16/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen verran pitäisi lähimmäisiään muistaa, että edes sen kortin laittaa menemään. Tekstarit on todella syvältä jouluaattona. Pilaa tunnelmaa ja häiritsee joulun viettoa. Ei kiitos.

..on ihan hyvä, JOS ilmoitat samalla tukevasti Itellan rahapussin paisuttamsien sijaan esim. syöpäsairaita lapsia. Mielestäni ei ole syvältä.

Vierailija
17/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellaa en mielelläni tukisi mutta mielestäni on kivaa askarrella kortit ja ilahduttaa läheisiä. Joten ensi jouluna lähtee saman verran kortteja matkaan..

Vierailija
18/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suhdeluku on ihan ok. Osa henkilöistä joille kortti sähtee on sellaisia, ettei korttia edes odoteta takaisin, esim. dementoituneet isovanhemmat, kehitysvammaiset ja mielenterveysongelmaiset sukulaiset, ym. Mielestäni velvollisuuteni on heitä muistaa, vaikkeivät he minulle mitään lähetäkään. Lisäksi lähetän ihan periaatteesta joka vuosi kortin kaikille sedilleni, tädeilleni, serkuilleni ja mieheni vastaaville - vaikka osa heistä ei koskaan mitään takaisin lähetäkään. Haluan yksinkertaisesti pitää edes jonkinlaista yhteyttä sukulaisiin.

Muiden ihmisten, vanhojen tuttujen ym. suhteen minulla on sellainen linja, että kolme vuotta lähetän kortin vaikkei vastakorttia tai muuta muistamista tulekaan ja sen jälkeen lopetan lähettelyn. Kaikki saadut ja lähetetyt kortit on koneella listattuna 20 vuoden ajalta. Osa ihmisistä muistaa jotenkin muuten kuin kortilla, esim. sähköpostilla, tekstarilla, tms. ja se on minusta ok, heidän tapansa.

Kannattaa muistaa, että aika suuri osa korteista häviää matkalla, eli se että yhtenä vuonna jostain ei tule korttia ei välttämättä tarkoita sitä ettei korttia olisi lähetetty. Esim. omille vanhemmilleni lähettämäni joulukortti on viimeisen 10 vuoden aikana jäänyt matkalle postin toimesta KOLMESTI, mikä on minusta aika suuri prosentti. Jos muista korteista katoaa samanlainen määrä, niin ei ihme ettei kortteja tule yhtä paljon kuin niitä lähettää... Harvemmin sitä tulee kuitenkaan kyseltyä ihmisiltä, että saittekos varmasti meidän joulukortin.

Vierailija
19/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin niille sukulaisille/ystäville/kavereille kortit, joita olen tavannut tämän vuoden ajan tai ovat muuten tärkeitä: Kenellle sydämestäni haluan toivottaa jouluja :)

Vierailija
20/26 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä täällä taas vaahdotaan kun kaikki eivät tee asioita kuten te itse?

me ei laiteta kortteja kenellekään, mutta ei se nyt mikään henkilökohtainen hyökkäys ole ketään kohtaan. ei vaan ole tapana. toivotan hyvää joulua omalla tavallani. kukas se määrää mikä se oikea tapa on toivottaa hyvää joulua? onko se taas tämä "kun aina ennekin on näin tehty"??