Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui jouluhössötys. Katso pysäyttävä kuva :(

Vierailija
22.12.2010 |

Vielä varoitus, kuva voi vaikuttaa sinuun vahvasti.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1379.snc4/163148_15844265…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n ketjut lahjojen ostosta, kinkun paistamisesta, lapsijoulukorteista yms. tuntuu nyt lähinnä irvokkailta. Hävettää voida näin hyvin kun lapsia kuolee nälkään.

Kuvan oli tarkoitus pysäyttää ja sen se tosiaan teki. Menenkin seuraavaksi tekemään lahjoituksen katastrofirahastoon.

Vierailija
22/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku..miksi, oi miksi pitää olla niin helvetin utelias ja kurkkia kaikki??!! :( surullista. Todella surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvassa lapsi jonka vierellä korppikotka odottaa lapsen kuolemaa :(.

Vierailija
24/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua vaan Afrikkaan.

Vierailija
25/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen asia on tietoisuudessani joka päivä. Siitä huolimatta olen itsekäs länsimaiden asukas, joka kerää omaisuutta varmistaakseen leijonaemon lailla oman lapsensa selviytymisen. Maailma voi olla pahimmillaan todella paha paikka, mutta silti on toivoa.

Vierailija
26/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kuolee nälkään -> pilataan suomalaisten joulu.

Hieno logiikka aloittajalla!

Vierailija
27/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo lapsi missään yksin ollut. Siinä kuvaajan takana oli joku avustuspiste/leiri. Kaikki ne lapset samassa kunnossa siellä oli.

Vierailija
28/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n ketjut lahjojen ostosta, kinkun paistamisesta, lapsijoulukorteista yms. tuntuu nyt lähinnä irvokkailta. Hävettää voida näin hyvin kun lapsia kuolee nälkään.

Kuvan oli tarkoitus pysäyttää ja sen se tosiaan teki. Menenkin seuraavaksi tekemään lahjoituksen katastrofirahastoon.

Miksi hävettää voida hyvin. Haluaisitko että omat lapsesi kärsisivät?

Luuletko että nyt köyhissä maissa välitettiin vittuakaan silloin, kun suomessa oli köyhää?

Vierailija
29/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja uskon kyllä että tuo kyseinen lapsi on saanut apua, toivottavasti ajoissa. Enemmän minua huolestuttaa ne lapset jotka ovan avun ulottumattomissa.

Mä olen kyllä kiitollinen tuosta kuvasta ja sen pysäyttävästä vaikutuksesta. Tuntuupahan omat murheet taas pienemmiltä. Miten kauheaa jos tuo kuvan lapsi olisi oma lapseni. Oma lapseni on hieman pullea, syö jouluna hyvin ja saa paljon lahjoja ja nukkuu pehmeässä sängyssään. Kyllä musta tuntuu että häneltä voisi varmasti ottaa jotain pois ja antaa nälkää näkeville.

Vierailija
30/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset maailmassa näkisivät tuon kuvan mielessään joka päivä. Jos he päättäisivät toisin, nälkää ei maailmassa olisi.

Vierailija
31/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että nyt köyhissä maissa välitettiin vittuakaan silloin, kun suomessa oli köyhää?

No tuskimpa köyhissä maissa silloin Suomesta välitettiin jos itselläkin oli samat ongelmat. Mutta varmasti olisi ollut mukavaa jos parempiosaisia olisi kiinnostanut tilanteemme ja olisivat yrittäneet auttaa!

Vierailija
32/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua tuo kuva ei pysäytä. Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Olen tosin nähnyt tuon kuvan ennenkin, mutta en muista silloinkaan mitenkään ahdistuneeni siitä.

Olen tietoinen kehitysmaiden nälänhädästä ja sairauksiin ja nälkään kuolevista lapsista, mutta se ei vaikuta omaan elämääni mitenkään. En koe empatiaa, en sääliä, en mitään. Mulle on ihan sama miten jossain muualla maailmassa eletään.

Vierailija
33/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua tuo kuva ei pysäytä. Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Olen tosin nähnyt tuon kuvan ennenkin, mutta en muista silloinkaan mitenkään ahdistuneeni siitä. Olen tietoinen kehitysmaiden nälänhädästä ja sairauksiin ja nälkään kuolevista lapsista, mutta se ei vaikuta omaan elämääni mitenkään. En koe empatiaa, en sääliä, en mitään. Mulle on ihan sama miten jossain muualla maailmassa eletään.

Vierailija
34/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa tuollaiset nyyhkykuvat hetkauta.

Vierailija
35/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi oli raahautumassa avustuspisteelle. Kuvaaja vei lapsen sinne, mutta lapsi kuoli kuitenkin, oli jo niin pahasti nälkiintynyt, ettei voitu enää auttaa.

Vierailija
36/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuntevat enemmän empatiaa oman rodun edustajaa kohtaan, rodusta riippumatta. Tummaihoiset katsovat pidempään kuvaa jossa itkee tummaihoinen lapsi, vaaleaihoiset katsovat vaaleaihoista; pulssi nousee enemmän yms. Se on osin tiedostamatonta.

Vierailija
37/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herättänyt juurikaan tunteita. Kuitenkin koen olevani empaattinen ihminen. Autan naapureita jos pystyn. Hoidan kavereiden lapsia jos he tarvivat apua. Huolehdin yksinäisistä sukulaisista ja autan heitä. Osallistuin joulupuu keräykseen jne.

Ehkä olen vain oppinut että kaikkia en voi auttaa. Teen sen minkä pystyn enkä murehdi sitten sen enempää tuntemattomista íhmisistä ja heidän kohtaloistaan. Omassa elämässäkin tekee välillä tiukkaa kun lapsillani on niin paljon sairauksia. Joudun taistelemaan sen puolesta että he saisivat tarvitsemaansa hoitoa lääkäreiltä ym. asiantuntijoilta. Ei riitä tunteita ja voimia enää kauemmaksi. Jos sattuu sopiva keräys kohdalle niin annan rahaa mutta en ajattele sen enempää.

Vierailija
38/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on pahuutta täynnä ja jokaisen on elettävä elämänsä

Vierailija
39/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaajaa on syytetty ettei tehnyt mitään, mutta selitys oli nimenomaan tuo, että siinä ympärillä oli paljon ihmisiä, kuvaaja oli vain kuvaamassa.

Ei todellakaan ollut ainoa lapsi siellä.

että lapsi oli raahautumassa avustuspisteelle. Kuvaaja vei lapsen sinne, mutta lapsi kuoli kuitenkin, oli jo niin pahasti nälkiintynyt, ettei voitu enää auttaa.

Vierailija
40/60 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleen vuodatin kuvan vuoksi. Ei vaikuta onko lapsi tumma tai vaalea. Lapsi on aina lapsi ja viaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi