Miksi murheet ja huolet kaatuu niskaan erityisesti yöllä?
Ja kun et saa nukuttua ja mietit niitä asioita, ne vaikuttaa vielä pahemmilta. Rationaalisesti ymmärrät, ettei se murehtiminen auta yhtään mitään, mutta silti ajatukset kiertää kehää.
Tuntuu, että jokainen pieleen mennyt asia, joko tapahtunut tai vasta mahdollinen, vaanii yön pimeydessä ja kasvaa siellä täysin epärealistisiin mittasuhteisiin.
Kommentit (15)
Väsymys ja se ettei pääse mihinkään toimintaan pakoon koska pitäisi nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä on tarkoitus nukkua eikä pyöritellä asioita päässään. Miksi toimit väärin?
Huoh. Juuri tätä vastausta tässä nyt kaivattiinkin. Jos et pysty ymmärtämään aloitusta etkä ole ikinä kokenut mitään sellaista, ei oikeasti tarvitse kommentoida lainkaan.
No näinhän se menee. Minä herään joskus pikkutunneilla murehtimaan jotain juttuja, jotka eivät päiväsaikaan paljoa huoleta. Tai huolettavat, mutta pystyn niitä jotenkin käsittelemään rationaalisesti mielessäni.
Mutta annas olla kun kello on jotain kolme yöllä, herään PLING! ja sellaisetkin asiat, joita en ole päivällä edes ajatellut valtaavat mieleni. Siinä sitten pyörin ja stressaan.
Uni tulee uudelleen varttia ennen herätyskellon soimista. Perkele.
Mäkin oon valvonut turhien asioiden takia monta tuntia. Mutta sen olen oppinut että, suuria päätöksiä ei koskaan pidä tehdä yö aikaan. Ainakin minulla ne todennäköisesti on huonoja päätöksiä.
Mä olen aina ollut illanvirkku. Kiva kun kaikkia ongelmia tuntuisi luontaisimmalta ratkoa siinä 20-24! Ei hyvä kun 06.30 pitää aamulla nousta.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon valvonut turhien asioiden takia monta tuntia. Mutta sen olen oppinut että, suuria päätöksiä ei koskaan pidä tehdä yö aikaan. Ainakin minulla ne todennäköisesti on huonoja päätöksiä.
Yö jotenkin vääristää asioita. Kaikki tuntuu suuremmalta ja pahemmalta silloin.
Vierailija kirjoitti:
No näinhän se menee. Minä herään joskus pikkutunneilla murehtimaan jotain juttuja, jotka eivät päiväsaikaan paljoa huoleta. Tai huolettavat, mutta pystyn niitä jotenkin käsittelemään rationaalisesti mielessäni.
Mutta annas olla kun kello on jotain kolme yöllä, herään PLING! ja sellaisetkin asiat, joita en ole päivällä edes ajatellut valtaavat mieleni. Siinä sitten pyörin ja stressaan.
Uni tulee uudelleen varttia ennen herätyskellon soimista. Perkele.
Minä laitan noissa tilanteissa kuulokkeista jonkun kevyen podcastin päälle. Kun kuuntelee sitä silmät kiinni niin ajatukset pysyy poissa niistä omista ongelmista kunnes jossain vaiheessa nukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uni tulee uudelleen varttia ennen herätyskellon soimista. Perkele.Minä laitan noissa tilanteissa kuulokkeista jonkun kevyen podcastin päälle. Kun kuuntelee sitä silmät kiinni niin ajatukset pysyy poissa niistä omista ongelmista kunnes jossain vaiheessa nukahtaa.
Ai joku muukin on keksinyt tämän. En omista älypuhelinta, mutta kuuntelen radiota kunnes nukahdan. Nyt korkean sähkönhinnan aikana vain mietityttää, kuinka paljon se radion kuuntelu kuluttaa sähköä, kun saatan nukkua vaikka kymmenen tuntia ennen kuin herään ja suljen radion.
Se johtuu siitä, että yöllä meillä on vain ajatuksemme. Kaikki ärsykkeet poistetaan - valot, telkkari, kännykkä jne.
D vitamiini auttaa sekä omega3:set. lisäksi muut vitamiinit. Miksi kidutat itseäsi ilman niitä?
Vierailija kirjoitti:
Myöskin yöllä kirjoitetut kirjeet jäävät usein lähettämättä.
Vierailija kirjoitti:
Väsymys ja se ettei pääse mihinkään toimintaan pakoon koska pitäisi nukkua.
Tämä. Päivisin on ääntä ja elämää eikä tarvitse kuulla aivojaan. Yöllä on hiljaista ja uniaika, tällöin helposti se mieli alkaa elää. Huomaan että mitä väsyneempi olen esim töistä, sitä enemmän se tulee öihin ja nyt kun tilanne on helpottumassa, ei yöllä niin paljon mieti ja pyöritä asioita.
Vaikea saada näitä ajatuksia pois päästä. olen kuullut vinkin että kirjoita yöllä päässä pyörivä asia paperille, en ole ikinä väsyneenä jaksanut kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä on tarkoitus nukkua eikä pyöritellä asioita päässään. Miksi toimit väärin?
https://blogit-cdn.a-lehdet.fi/uploads/sites/64/2018/05/et-vain-osaa.jpg