Onko muita joiden on jotenkin vaikea jutella puhelimessa?
Minun on aina ollut vaikea soittella ja vastata puhelimeen. Muuten olen ihan sosiaalinen tyyppi, tykkään kyläillä ja näin päin pois. Mä vaan menen jotenkin lukkoon kun puhelimessa pitäis rupatella, vaikka siellä toisessa päässä ois hyvä ystävä.
Onkohan tämä nyt ihan normaalia? Onko muita samanlaisia?
Kommentit (23)
Hupaisa piirre on se, että nykyiseen työnkuvaani kuuluu olennaisena osana nimenomaan puhelinkontakti eri tahojen kanssa. No, onpahan haastetta... tosin huomaan, että virallisen puhelinkätöskoulutuksen jälkeen olen alkanut soveltaa kaavaa myös henilökohtaisiin puheluihini.
Mutta minusta ei ikinä tule ihmistä joka soittaisi toiselle rupatellakseen asioista. Soitan vain, jos on pakko.
Luonteenpiirre varmaankin.
Viralliset puhelut tosin hoituvat ihan kivutta... Erityslapsen äitinä em. puhelut ovatkin arkipäivää. Mut kavereille soittaminen on minustakin hankalaa. Olen myös sosiaalinen ja tykkään kyläillä. Jostain syystä soittaminen ystaväville/sukulaisille vaan tuntuu hankalalle. Jos joku soittaa minulle, en koe tilannetta hankalana... Mut se puhelun aloitus tuntuu vaikealta.
Hoidan asioita puhelimitsekin, mutta se ei ole mieluista. Soittelen harvoin kenellekään mitään rupattelupuheluita. Osin syynä on se, että tuntuu ettei ole aikaa (hands free voisi auttaa tuohon), mutta osin siksi etten pidä puhelimessaolosta. Autossa soittaminen on pahinta (siis vaikka olisin auton kyydissä). En kuule kunnolla ja kaikki taustamelu häiritsee. Muutenkin on tosi ärsyttävää olla puhelimessa jos ympäriltä kuuluu hälinää. Kävin jopa ylimääräisessä kuulokontrollissa, kun ajattelin etten kuule kunnolla. Mutta ei se ollut sitä.
virallisista puheluista, enkä suurimmaksi osaksi kyllä tuttujenkaan kanssa jaksa puhua. Kasvotusten jaksaa sitten taas ihan toisella tavalla, mutta en ymmärrä miksi se puhelimessa on niin väsyttävää. Monesti en jaksa miehenikään kanssa puhua, kun soittelee vaikka töistä. Kotona sitten taas on täysin eri asia ja jutellaan jatkuvasti.
Mulla yksi tuttava, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, jos sille soittaa. Laittaa tekstiviestiä sitten perään. Sairastaa masennusta (ja varmaan kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä, joka liittyy mielenterveyteen). Todella ärsyttävää enkä ole ainoa, joka näin ajattelee. Mutta eipä juuri haittaa, kun ollaan niin vähän tekemisissä.
se jää paljosta paitsi jos ei hengaile tuollaisen nirppanokkaisen ja epäempaattisen ihmispaskan kanssa.. Itselläni oli joskus vaikeuksia puhua puhelimessa, jostain syystä se on nykyisin paljon helpompaa ja en tykkää yhtään tekstiviesteistä kun pitää miettiä niin tarkkaan mitä sanoo, vaikka se vastapuoli ei taatusti mietikään.
Hei yksinkertaisuus! En kertoinut sinulle enkä tässä keskustelussa kenellekään muullekaan, minkä vuoksi emme ole juurikaan tekemissä, koska se ei ollut tämän jutun juuri. Että ole hyvä ja katso peiliin puhuessasi ihmispaskasta.
varsinkin nuorempana pidin puhelimessa puhumista suorastaan ahdistavana. Niin paljon kommunikaatiosta jää pois, kun ei näe toista.
Puhelimessa tosi helppoa, paras saavutus ventovieraan kanssa 6 tuntia putkeen.
Mulla yksi tuttava, joka ei ikinä vastaa puhelimeen, jos sille soittaa. Laittaa tekstiviestiä sitten perään. Sairastaa masennusta (ja varmaan kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä, joka liittyy mielenterveyteen). Todella ärsyttävää enkä ole ainoa, joka näin ajattelee. Mutta eipä juuri haittaa, kun ollaan niin vähän tekemisissä.
se jää paljosta paitsi jos ei hengaile tuollaisen nirppanokkaisen ja epäempaattisen ihmispaskan kanssa.. Itselläni oli joskus vaikeuksia puhua puhelimessa, jostain syystä se on nykyisin paljon helpompaa ja en tykkää yhtään tekstiviesteistä kun pitää miettiä niin tarkkaan mitä sanoo, vaikka se vastapuoli ei taatusti mietikään.
Hei yksinkertaisuus! En kertoinut sinulle enkä tässä keskustelussa kenellekään muullekaan, minkä vuoksi emme ole juurikaan tekemissä, koska se ei ollut tämän jutun juuri. Että ole hyvä ja katso peiliin puhuessasi ihmispaskasta.
"No huhhuh, sulla taitaa olla aika vähän kavereita. Ymmärrän tuttavasi vastaamattomuuden täysin."
ööö :) Paljon YSTÄVIÄ, jos haluat tietää. Ja jos tuntisit meidät molemmat, niin ymmärtäisit, mistä puhun. Mutta niin kuin aiemmin totesin, niin en lähde aihetta enempää selvittämään, koska se ei liity tähän ketjuun mitenkään.
"Vittumaisuus kyllä paistaa läpi viestistäsi, onpa kumma ettei vastata. "
Niin, siis hän ei kyllä vastaa kellekään muulekaan, joten sinun mukaasi olisit myös itse v****mainen.
"Vittumaisuus kyllä paistaa läpi viestistäsi, onpa kumma ettei vastata. "
Niin, siis hän ei kyllä vastaa kellekään muulekaan, joten sinun mukaasi olisit myös itse v****mainen.
koska vastasit tähän ketjuun ja kerroit että ko ihminen on ärsyttävä, KOSKA hän ei vastaa puhelimeen, vaan laittaa tekstiviestin, niin ei sillä ole väliäkään miksi ette ole paljoa tekemisissä. Muuten olisit vastannut johonkin toiseen ketjuun ja kertonut miksi tämä ihminen on ärsyttävä. Ja minun mielestäni pitäisi ymmärtää, jos joku ei jostain syystä halua puhua puhelimessa, kun hän kuitenkin kommunikoi muulla tavalla.
"Vittumaisuus kyllä paistaa läpi viestistäsi, onpa kumma ettei vastata. " Niin, siis hän ei kyllä vastaa kellekään muulekaan, joten sinun mukaasi olisit myös itse v****mainen.
koska vastasit tähän ketjuun ja kerroit että ko ihminen on ärsyttävä, KOSKA hän ei vastaa puhelimeen, vaan laittaa tekstiviestin, niin ei sillä ole väliäkään miksi ette ole paljoa tekemisissä. Muuten olisit vastannut johonkin toiseen ketjuun ja kertonut miksi tämä ihminen on ärsyttävä. Ja minun mielestäni pitäisi ymmärtää, jos joku ei jostain syystä halua puhua puhelimessa, kun hän kuitenkin kommunikoi muulla tavalla.
En kirjoittanut noin, kun tuohon laitoit. En sanonut, että ihminen on ärsyttävä vaan että tapa olla vastaamatta on ärsyttävää. Ei vääristellä asioita, joohan. Jokainen kommunikoikoon millä tavalla tahansa, mikä kullekin sopii. Satuin nyt vaan mainitsemaan tähän, että mielestäni se TAPA on ärsyttävä. Pahoittelen, jos loukkasin, mutta luulin palstan olevan mielipiteiden jakoon tarkoitettu. Itse ainakin haluaisin saada erilaisia mielipiteitä eri ihmisiltä eri asioista, jos aloitan keskustelun, koska yhtä paljon ajatuksia ja mielipiteitä on, kun on ihmisiä. Mutta jouluja kaikille joka tapauksessa =)
Hupaisa piirre on se, että nykyiseen työnkuvaani kuuluu olennaisena osana nimenomaan puhelinkontakti eri tahojen kanssa. No, onpahan haastetta... tosin huomaan, että virallisen puhelinkätöskoulutuksen jälkeen olen alkanut soveltaa kaavaa myös henilökohtaisiin puheluihini.
Mutta minusta ei ikinä tule ihmistä joka soittaisi toiselle rupatellakseen asioista. Soitan vain, jos on pakko.
Luonteenpiirre varmaankin.
En ikinä soita, ellei ole pakko, enkä kyllä aina vastaakaan.
Aiemmin joo, kun äiti opetti mut siihen, että hoiti puolestani kaikki viralliset asiat... Mrrrh mikä karhunpalvelus! Siis vasta joskus 17-vuotiaana aloin tajuta että EHKÄ tää pitäisi hoitaa itse. Alussa pelotti älyttömästi, sitten vaan ajattelin että mun täytyy vaan selittää tää asia niin että ymmärretään, ellei ymmärrä, selitän toisin, eikä tätä voi hoitamattakaan jättää. Olen kyllä visusti opettanut omaa lastani puhumaan ja hoitamaan mahd. paljon asioitaan itse, olen toki tukena, mutta että huomaa ettei se mikään peikko ole.
Sittemmin työn puolesta on ollut pakkokin opetella hankalatkin asiakkaat hoitelemaan puhelimitse, joten nyt jo sujuu hyvin. :)
Parhaan ystäväni kanssa puhutaan monta tuntia viikossa, krhm...
Mutta ainoa, kenen kanssa ei puhelut meinaa sujua, on miesystäväni! :D Se on niin vaisu puhelimessa, että mun pitää tosiaan nyhtää jos vaikka parin päivän näkemistauon haluan soitella muuten vaan. Vastailee joo tai ei, eikä paljon kertoile tai kysele. Vaikka tietysti muuten puhutaan paljon! :D Mutta niitä puheluita ei ole erityisen kiva soittaa, vaikka vois luulla...
On tosi vaikeaa puhua kun ei nää ilmeitä, eleitä ja sellaista. Virastopuhelutkin on tosi inhottavia.
Kavereiden kanssa puhun ihan mielellään. Mutta kaikki asioiden hoitaminen puhelimitse on mulle täyttä tervan juontia. Käytän aina mieluummin sähköpostia tai tekstiviestiä.
Ja mun mies taas ei ikinä laita tekstaria tai sähköpostia kenellekään, vaan soittaa kaikki asiat. Niinpä mies soittaa lastenkin asiat, koska se tykkää siitä soittelusta.
Me täydennetään tässä asiassa toisiamme.
en kanssa oikein osaa puhua puhelimessa, ainakaan mihinkään virastoihin ym. Mulla monesti häviää sanat ni kiva siin sit yrittää selittää, mies jo aikas hyvin tajuaa vaik sanon et kyl sä tiiät mitä mä tarkoitan, mut sano noin sit puhelimessa.
Kavereiden kanssa puhun ihan mielellään. Mutta kaikki asioiden hoitaminen puhelimitse on mulle täyttä tervan juontia. Käytän aina mieluummin sähköpostia tai tekstiviestiä.
Ja mun mies taas ei ikinä laita tekstaria tai sähköpostia kenellekään, vaan soittaa kaikki asiat. Niinpä mies soittaa lastenkin asiat, koska se tykkää siitä soittelusta.
Me täydennetään tässä asiassa toisiamme.