Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö enemmän mummolassa kuin he teilä?

Vierailija
06.12.2010 |

Onko teillä niin, että vanhempasi/appivanhempasi haluavat nähdä teitä enemmän heidän kotonaan kuin teillä, siis jos matkaa sen verran, että pitää jäädä yökylään?

Meillä jostain syystä vanhempani eivät millään haluaisi tulla meille. Meidän pitää sitten rampata heidän luonaan kaikki lastenhoitotarvikkeet ym mukana, vaikka he, 2 hyväkuntoista aikuista, tulisivat kätevästi pienen kassin kanssa helposti ja vaivattomasti. Muutenkin reissaavat 3-4 kertaa vuodessa ulkomailla ja ystävillään ympäri Suomea ja myös samalla paikkakunnalla kuin missä itse asumme. Kyse ei ole siitä, että luulevat aiheuttavansa vaivaa. Olen monesti kysynyt, miksi toimivat niin, muttei ole kertoneet.

Jos meillä on jotain menoa, n. 2-3 kertaa vuodessa, eivät halua tulla meille hoitamaan lasta, vaan meidän pitää ensin ajaa 200km ja viedä lapsi hoitoon, ajaa sama matka omalle paikkakunnalle esim juhliin ja seuraavana päivänä, kun lapsi pitää hakea, 400km edestakaisin. Puhuvat koko ajan, kuinka ikävöivät lapselastaan ja näkevätkin usein, kun me sitten ramppaamme heidän luonaan, kun kutsuvat sinne. Olen miettinyt, että pitäisiköhän sitten olla menemättä, odottaa aina, että vuorotellen tulevat meille ja me käydään vuorotellen siellä. En nauti niin paljoa roudata kamalaa määrää tavaraa edes takaisin, minkä olen heille sanonutkin. Ei silti auta, vaikka olen puhunut asiasta. He eivät puhu asiasta, ovat hiljaa, tai sanovat jotain merkityksetöntä.

Onko muilla samanlaista, vieraileeko isovanhemmat enemmän teillä vai päinvastoin vai meneekö tasan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ilmeisen kätevää heille :(. Asuimme ennen kaukana ja tuollinkin me reissasimme 2 lapsen kanssa.

Vierailija
2/6 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee pistäydyttyä monta kertaa viikossa. Kyllä hekin käyvät meillä mutta me paljon useammin heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole enää ajokuntoinen

Vierailija
4/6 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempieni kanssa kyläilemme suurin piirtein yhtä harvakseltaan puolin ja toisin.

Miehen vanhemmat ovat suostuneet käymään meillä vain kerran näiden 8 vuoden aikana, joten kyllä me käymme siellä useammin vaikka harvoin käymmekin. En usko että he suostuvat tulemaan meille enää koskaan, joten emme enää edes kutsu. Oli niin turhauttavaa vuosi toisensa jälkeen saada kaikkiin kutsuihin kieltävä vastaus.

Vierailija
5/6 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran pitkä välimatka molempiin isovanhempiin, että allekirjoitan tuon pakkaamisjutun: paljon helpompi olisi kahden hyväkuntoisen aikuisen lähteä reissuun kuin lapsiperheen.

Mun vanhempani käyvät meillä paljon useammin kuin me heillä. Appivanhempani taas eivät jostain syystä kauhean mielellään aja meille. Sanovat ongelmaksi siis nimenomaan tuon ajomatkan. Milloin on keli huono jne. Jostain syystä meidän pitää kuitenkin ajaa heille kelillä millä hyvänsä, jos kyläilystä on kerran sovittu...

Sitten kun tulevat meille, viipyvät muutaman tunnin ja lähtevät. Meidän taas pitäisi olla monta yötä kerrallaan heillä.

Vierailija
6/6 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi sen sijaan ei millää tulisi meille. Ollaan myös yritetty selittää, että hänen yksin on helpompi tulla meille kuin me nelihenkinen perhe reissata sinne. Samoin anoppilassa on ahdasta (pieni kerrostalokolmio) ja tosi epämukava vuodesohva nukkumiseen. Meillä anoppi ehtisi touhuta lasten kansssa, anoppilassa hänen aikansa menee keittiössä höösäämiseen. Mutta silti tulee tänne meille pitkin hampain ja joskus jopa vain päiväksi, ei ajaa yöksi kotiin (parin tunnin matka).