Kälyltä tuli viesti synnäriltä.
Meidän pitäisi nyt lopettaa omat joulutouhumme tähän, lähteä ajamaan puolen Suomen halki tässä kelissä katsomaan heidän vauvaa (esikoista) synnärille jossa he joutuvat olehaan hui jopa 5 päivää, kun lapsi syntyi sektiolla perätilan takia.
Olikohan vähän kohtuuton pyyntö. Mä en ainakaan nyt jouda irtoamaan omista puuhisttani, eikä meidän maailma pysähtynyt vaikka käly sai vauvan.
Olisitteko itse lähteneet?
Kommentit (54)
ja synnäriltä eikä kotoa rauhassa parin viikon päästä, ei minulle tule mitään muuta mieleen kuin se, että sinne synnärille se kutsu kävi.
ap
Mitä sitten? Mä ainakin kieltäydyn sellaisista kutsuista, jotka ei mulle sovi. Monet mun ulkomailla olevat ystävät kutsuvat mua käymään, vaikka mulla ei ole varaa lähteä, mutten silti loukkaannu ja tee aloitusta av:lle aiheesta.
Voithan sä nyt saman tien kertoa kälylle, mitä ajattelet hänen kutsustaan: ota puhelimella kuva perseestäsi ja lähetä tekstiviestillä. Eipähän enää pyytele sua kylään, se ärsyttävä ämmä.
ehkä se käly tarkoitti että sitten kun aikaa on niin katsomaankin saa tulla :) siis pelkän onnittelutekstarin lisäksi. minä ainakin voisin kuvitella sanovani juuri noin mutta ei se tarkoita että just nyt tänne.
ehkä se käly tarkoitti että sitten kun aikaa on niin katsomaankin saa tulla :) siis pelkän onnittelutekstarin lisäksi. minä ainakin voisin kuvitella sanovani juuri noin mutta ei se tarkoita että just nyt tänne.
Kyllähän tuollaiset kutsut loukkaavat ihmisiä... Tai no, ainakin hankalia ihmisiä.
Olen harmissani, koska syyllistyin etten ehdi/jaksa lähteä. Olen ollut kauan kieli keskellä suuta etten suututa tätä ihmistä, ja nyt tämä työ tehdään tyhjäksi ajamalla mut nurkkaan tämän asian kanssa. En yksinkertaisesti voi tällä kertaa miellyttää kälyä, ja syyllistyn siitä. Miten ihmeessä tämä näin kääntyi. Itse olen ainakin oppinut, ettei kohtuuttomia pyyntöjä ole kohteliasta esittää.
Ja tämä keskustelu loppuu mun puolesta tähän. Hyvää joulua vaan kaikille itsekkäille, ymmärtämättömille ihmisille.
ap
Kyllähän tuollaiset kutsut loukkaavat ihmisiä... Tai no, ainakin hankalia ihmisiä.
no voi apua, mekin asutaan ulkomailla ja olen ystäville sanonut että meille saa tulla kylään, onkohan nekin nyt loukkaantuneita! ;)
tulee mieleen että kukahan tässä kuvittelee olevansa maailman napa....
Olen harmissani, koska syyllistyin etten ehdi/jaksa lähteä. Olen ollut kauan kieli keskellä suuta etten suututa tätä ihmistä, ja nyt tämä työ tehdään tyhjäksi ajamalla mut nurkkaan tämän asian kanssa. En yksinkertaisesti voi tällä kertaa miellyttää kälyä, ja syyllistyn siitä. Miten ihmeessä tämä näin kääntyi. Itse olen ainakin oppinut, ettei kohtuuttomia pyyntöjä ole kohteliasta esittää.
Ja tämä keskustelu loppuu mun puolesta tähän. Hyvää joulua vaan kaikille itsekkäille, ymmärtämättömille ihmisille.
ap
excuse me??? onko kohtuuton pyyntö toivottaa tervetulleeksi katsomaan vauvaa? (joskus tulevaisuudessa, kun aikaakaan ei ole missään mainittu)
Itse olisin ottanut tuon viestin juuri samalla tavalla kuin ap:kin. Monikaan täällä ei ilmeisesti ole ollut tekemisissä hankailen, oman napansa vangitsemien ihmisten kanssa...
Itse olisin ottanut tuon viestin juuri samalla tavalla kuin ap:kin. Monikaan täällä ei ilmeisesti ole ollut tekemisissä hankailen, oman napansa vangitsemien ihmisten kanssa...
Mun on pako peesata tätä. Mulle tuli ihan sellanen tunne että tosta ap:n tapauksesta nouse vielä kunnon kähyt jos eivät nyt mene sinne vauvaa katsomaan..
Tämmönen hankala ihminen kun saa ensimmäisen vauvansa tms. niin siinä ollaan helisemässä muut jos ei tajuta että muu maailma seis taas kerran ja meidän vauvan on oltava kaikille kaikkein tärkein asia. Ja anoppi siellä vielä komppaamassa, aijai. Meidän oli aikanaan "pakko" ajaa 140km ja osallistua miehen veljenpojan 1-vuotis synttäreille vaikka olin itse juuri kotiutunut sairaalasta kun meinasin kuolla verenmyrkytykseen ja meillä oli koliikkivauva 2,5kk joka huusi suoraa huutoa 7h päivässä. Ei kestetty sitä painostamista ja syyllisyyden lietsontaa siitä että oltaisiin jätetty NÄIN TÄRKEÄ TILAISUUS tällä kertaa väliin ja menty sitten kun ollaan terveitä..
Vituttaa vieläkin edes ajatella sitä asiaa, onneks sain sisuni sen jälkeen nostettua eikä mua enää pompotella sieltä suunnalta.
mutta en todellakaan odottaisi, että siltä istumalta pitää lähteä katsomaan. Tarkoittaisin sitä, että katsomaan saa tulla sitten kun ehditään. Ja itse en edes halunnut synnärille muita vieraita kuin isovanhemmat. Kaikki muut sukulaiset ja ystävät saivat odotella kyllä siihen asti, että olimme kotiutuneet ja siihenkin meni muutama päivä ennen kuin otimme vieraita vastaan.
saako synnarille laittaa kukkia? Jos saa, sellainen pikana jostakin sinne tai sitten menette kun pääsevät kotiin.
Jos eivät ymmärrä, ei mahda mitään. Kerro, että teillä on jo LAPSIA ja heille joulu on nyt aika odotettu juttu.
emme halua vaivata kun he ovat vasta toipumassa, ja tuntuu tässä olevan flunssakin tulossa, ei saa tartuttaa vauvaa.
Mistä sä keksit, että teidän olisi pakko tehdä noin?
ja synnäriltä eikä kotoa rauhassa parin viikon päästä, ei minulle tule mitään muuta mieleen kuin se, että sinne synnärille se kutsu kävi.
ap