Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kälyltä tuli viesti synnäriltä.

Vierailija
22.12.2010 |

Meidän pitäisi nyt lopettaa omat joulutouhumme tähän, lähteä ajamaan puolen Suomen halki tässä kelissä katsomaan heidän vauvaa (esikoista) synnärille jossa he joutuvat olehaan hui jopa 5 päivää, kun lapsi syntyi sektiolla perätilan takia.

Olikohan vähän kohtuuton pyyntö. Mä en ainakaan nyt jouda irtoamaan omista puuhisttani, eikä meidän maailma pysähtynyt vaikka käly sai vauvan.

Olisitteko itse lähteneet?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä sen jälkeen kun ensin ilmoitti tekstarilla syntymästä, niin mikä muu se on kuin kutsu/käsky?

Meillä ollaan nyt ihan paniikissa, että loukkaantuuko kuinka pahasti jos ei mennä. Ei nimittäin ole helpoin persoona tuo ihminen. En nyt viitsi muuta kertoa, vaikka kerrottavaa olisi.

ap

Vierailija
22/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 6 päivää, huonekaveri oli 7 ja pitempäänkin olisivat pitäneet mutta sai puhuttua lääkärin ympäri ja pääsi kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän silti, että lähtisi jos päättäisin että lähdetään.

ap

Vierailija
24/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisi kenenkään lasta katsomaan sairaalaan useamman sadan kilometrin päähän, enkä käynyt veljen lapsia katsomassa sairaalassa (ei tosin pyydettykään sinne vaan kotiin, kun olivat sairaalasta kotiutuneet).

Kyllä sen lapsen ehtii näkemään myöhemminkin, kukkia voi lähettää interfloran tai jonkun paikallisen kukkakaupan/netin kautta. Kun on esikoinen kyseessä, niin onhan se ihan kiva huomioida jotenkin, jos tuntuu ettei pelkkä onnittelutekstari riitä.

Vierailija
25/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä luetun ymmärtäminen hakusessa. Eiköhän siellä toisessa päässä ymmärretä sana JOULU.

Vierailija
26/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lähtee jo kahden päivän kuluttua.

Vierailija
27/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen ymmärtää vittumaisena käskyttämisenä, mutta kyllä sen voi ymmärtää ihan vain tiedonantona. Että täällä ollaan, ja saa täällä vierailla jos haluaa. Kaikkiin sairaaloihin ei saa mennä kuin lapsen isovanhemmat ja sisarukset. Enot, tädit ja ystävät ei saa tulla. Ja taas toiset ei itse tahdo vieraita.

Tämä on vähän niinkuin se lahjaketju, jossa mietittiin miten jotkut ymmärtää aina lahjat piruiluina eikä nää ihan hyvää elettä lahjan antamisen takana. Voit valita hermostua tästä tai sitten voitte lähettää kukkia ja terveisiä että tulette kun joulu on juhlittu.

Vierailija
28/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, kiitos kutsusta. Tullaan katsomaan heti joulupyhien jälkeen. t. x"

Vierailija
29/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa minun mielestäni sitä, että olette tervetulleita molemmille sopivassa vaiheessa ikatsomaan vauvaa, kunhan ette nyt heti tungeitseänne sinne. Näin minä sen tulkitsisin.

Vierailija
30/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oleta, että joku lähtee toiselle puollelle maata pari pv ennen joulua? Haloo.

Sanot yksinkertaisesti että tullaan joulun jälkeen.

Vierailija
31/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelisit, ja juttelisitte niitä näitä - silloin saisit varmuuden siitä että oletko ymmärtänyt ihan väärin. Mä en jotenkin usko että teitä tuossa nyt vaan ihan pottumaisuutta käskytetään, eiköhän siinä ole jokin väärinymmärrys. Tuoreet äidit jotka on vielä kipeitä ja muutenkin sekaisin, harvemmin jaksaa suoraan vittuilla vaikka olisivat ihmisinä kuinka hankalia tahansa.

Vierailija
33/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo viesti takuulla sitä edes tarkoittanut.

Ei minunkaan kälyni tullut katsomaan meidän vauvaa, vaikka oli kesä ja lyhyt matka. Ei me olla niin läheisissä väleissä.

Vierailija
34/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mieheni kännykkään tulee viesti, että 'saa tulla katsomaankin' päivä sen jälkeen kun ensin ilmoitti tekstarilla syntymästä, niin mikä muu se on kuin kutsu/käsky?

KUTSU ja KÄSKY eivät ole sama asia. Kumpaakaan ei tietenkään tarvitse totella, aikuiset tekevät itse omat johtopäätöksensä.

Voi olla, että käly lähetti viestin siksi, että moni ei halua tuppautua katsomaan vastasyntynyttä vauvaa, vaan odottaa, että tuoreet vanhemmat antavat siihen luvan.

Kyllä varmaan on vaikeaa, jos tuollaisistakin asioista pitää ottaa itseensä. Ja saattaapa olla, että oletkin itse se hankala luonne, kun käännät tuollaisen viestin niin kuin avauksessasi annat ymmärtää.

Vierailija
35/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuossa missään kohtaa pyydetä teitä tulemaan, vaan todetaan että SAATTE =annetaan lupa, jos tahdotte mennä katsomaan. SAA EI ole yhtä kuin TÄYTYY. Tuntuu siltä että ymmärrät tai tulkitset viestin ihan väärin.

Vierailija
36/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kiittää kutsusta ja pahoitella, että ette ehdi vielä vauvaa katsomaan. Ei kait sitä ihmeempiä tarvi selitellä. Palaatte itse asiaan, kun aikataulut antaa periksi.

Vierailija
37/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko oli kommentoida että itse olin juurikin 5 päivää molemmilla kerroilla sektion jälkeen. ja kuulemma juuri tuo 5 päivää on normaali. näin LKS. ja hyvin meni toipuminen molemmilla kerroilla.

Vierailija
38/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapoihini haukkua tuntemattomia, niin nyt on pakko kompata tuota ylempää, joka totesi, että ap on joko tyhmä tai inhoaa kälyään.

Siis synnäriltä tuli viesti, jossa sanottiin, että "saa tulla katsomaankin". Ja ap vetää tällaisen johtopäätöksen:

"Meidän pitäisi nyt lopettaa omat joulutouhumme tähän, lähteä ajamaan puolen Suomen halki tässä kelissä katsomaan heidän vauvaa (esikoista) synnärille jossa he joutuvat olehaan hui jopa 5 päivää, kun lapsi syntyi sektiolla perätilan takia.

Olikohan vähän kohtuuton pyyntö"

EIHÄN TUOSSA EDES PUHUTTU SIITÄ, KOSKA PITÄISI TULLA KYLÄILEMÄÄN. EIKÄ "TÄYTYMISESTÄ" MUUTENKAAN. Ihan normaalia ja asiaankuuluvaa ilmoittaa, että kyläily on ok. Vain moukat tunkevat laitokselle uuden vauvan kotiin, elleivät vanhemmat ilmoita, että passaa tulla!

Taidat olla vähän vaikea luonne, ap. Mitäs sitten, ap, jos käly ei olisi sanonut, että saa tulla katsomaan: olisit vetänyt herneen nenään, kun uusi sukulainen syntynyt, mutta teitä ei edes haluta/toivota kyläilemään?

Vierailija
39/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kiittää kutsusta ja pahoitella, että ette ehdi vielä vauvaa katsomaan. Ei kait sitä ihmeempiä tarvi selitellä. Palaatte itse asiaan, kun aikataulut antaa periksi.

Ollaan tosi väsyneitä molemmat, ja olen niin odottanut joulua että saa vähäksi aikaa pysähtyä kotipesään. En tiedä juuri nyt mitään kamalampaa kuin pakata 3- ja 5-cuotiaamme takapenkille huutamaan ja lähteä pimeyteen ja lumipöllyyn ajamaa.

Niille, jotka ehtivät päätellä vaikka mitä meidän ja kälyn/anopin suhteesa voin vain sanoa: hankkikaa elämä. Meillä on ollut niin kovaa viime ajat, että nyt on minun vuoroni tehdä asiat oman pääni mukaan ja levätä kun sen aika on.

Minusta koko kutsu (en ole tästä edelleenkään ihan varma oliko se kutsu vai käsky) oli ihan silkkaa itsekkyyden osoitusta ja ilmentää lähinnä kälyn käsitystä hänen napansa sijainnista universumin keskipisteessä.

ap

Vierailija
40/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko kutsu (en ole tästä edelleenkään ihan varma oliko se kutsu vai käsky) oli ihan silkkaa itsekkyyden osoitusta ja ilmentää lähinnä kälyn käsitystä hänen napansa sijainnista universumin keskipisteessä.

ap

Se, että käly antaa teidän luvan tulla katsomaan vauvaa, ei tarkoita, että teidän pitäisi jättää jouluvalmistelut kesken jne.