Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyltä tuli viesti synnäriltä.

Vierailija
22.12.2010 |

Meidän pitäisi nyt lopettaa omat joulutouhumme tähän, lähteä ajamaan puolen Suomen halki tässä kelissä katsomaan heidän vauvaa (esikoista) synnärille jossa he joutuvat olehaan hui jopa 5 päivää, kun lapsi syntyi sektiolla perätilan takia.

Olikohan vähän kohtuuton pyyntö. Mä en ainakaan nyt jouda irtoamaan omista puuhisttani, eikä meidän maailma pysähtynyt vaikka käly sai vauvan.

Olisitteko itse lähteneet?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omissakin ihan tarpeeksi hommaa. En kyllä lähtisi katsomaan vauvaa, jos sinne olisi pitkä matka.

Vierailija
2/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi olla varma mitä toinen tarkoitti tai vaikka tarkoittaisi hyvää niin silti toinen pää voi ottaa hyvänkin pahalla.

Jos ajatellaan sitä väleissä pysymistä, niin eiköhän paras ole olla diplomaattinen.

Jos ajatellaan sitä omaa rentoutumista ja joulua, niin eiköhän paras ole olla terveen itsekäs.

Nämä kaksi asiaa voi myös yhdistää helposti pienellä "väärinymmärryksellä".

Kohtelias ilahtunut viesti vastaukseksi vaan "Voi, kiitos kutusta, tullaan ilman muuta käymään heti kun lomien jälkeen tulee seuraavat vapaat. Hyviä vointeja ja toipumista! :)"

Jos vastausviestinä on "Tarkoitin kyllä että tulette nyt heti loman alkuun, ennen joulua." Niin siihen vain kohtelias vastaus "Olisi kyllä ihana nähdä vauva mahdollisimman pian, mutta nyt joulutohinat vievät kyllä kaiken ajan ja muutenkin joulu on tänä vuonna vain pidennetty viikonloppu, joten pakko siirtää seuraavaan vapaaseen mahdolliseen ajankohtaan, ehkä lopiaisena sitten!" Jos on pelko että loukkaantuu tästä, niin vielä loppuun lisäys "Ehkä loppiaisena sitten, niin ehditään saada tuo meidän Mirkakin kuntoon kun on tahtonut kuumeilla ja flunssailla nyt viimeviikkoina myötäänsä. Ei olisi kiva juttu jos toisimme vauvalle kuumeen tuliaisiksi, täällä on ollut sitä niin liikkeellä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion jälkeen ei kukaan ole viittä päivää sairaalassa.

Vierailija
4/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa, pidenpäänkin olisivat pitäneet. En halunnut olla.

Tampereella ei ainakaan saa sairaalaan tulla muut kuin lapsen isä ja sisarukset katsomaan. Edes isovanhemmilla ei ole asiaa sairaalaan. Siis osastolle.

Vierailija
5/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä ainakin alateitse synnyttäny kotiutuu kolmantena päivänä ja sektioitu äiti neljäntenä, jos kaikki ok ja mitään komplikaatioita ei ole. Toki alateitse synnyttäny varmaan saa lähteä aiemminkin, mutta tuo on normaali käytäntö.

Vierailija
6/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lähtee jo kahden päivän kuluttua.

Ei mitään komplikaatioita, mutta viisi päivää on aika standarti.

Vierailija
7/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siinä puitteissa on vaikea sanoa, tarkoittiko hän, että vauvaa saa tulla katsomaan lähiaikoina, vai käskyttikö tulemaan sairaalaan varta vasten hänen pienokaistaan katsomaan.

Itse ymmärtäisin viestin niin, että voi tulla katsomaan jos on aikaa, mutta ei mikään pakko. Toisaalta, jos kutsujan luonne on hankala, niin tuollaiseen viestiin tulee heti piilomerkitys, jonka vain henkilön tuntevat voivat ymmärtää/tajuta.

Henkilökohtaisesti en lähtisi satojen kilsojen päähän perheineni vain nähdäkseni vauvan "tuoreeltaan", vaan tekisin kuten tuossa yksi jo ehti sanomaankin, eli vastaisin että "kiitos kutsusta, tulemme joulunpyhien jälkeen."

Vierailija
8/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen viisi päivää sairaalassa.

Vierailija
9/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnet tietysti itse ko. henkilön, me emme, joten varmaan ymmärrät hänen piiloviestinsäkin, mutta objektiivisesti katsottuna tuossa viestissä ei ollut mitään käskyä. Itse en lähtisi ja katsoisin, että minut on kutsuttu esim. välipäivinä katsomaan vauvaa.

joten siinä puitteissa on vaikea sanoa, tarkoittiko hän, että vauvaa saa tulla katsomaan lähiaikoina, vai käskyttikö tulemaan sairaalaan varta vasten hänen pienokaistaan katsomaan.

Itse ymmärtäisin viestin niin, että voi tulla katsomaan jos on aikaa, mutta ei mikään pakko. Toisaalta, jos kutsujan luonne on hankala, niin tuollaiseen viestiin tulee heti piilomerkitys, jonka vain henkilön tuntevat voivat ymmärtää/tajuta.

Henkilökohtaisesti en lähtisi satojen kilsojen päähän perheineni vain nähdäkseni vauvan "tuoreeltaan", vaan tekisin kuten tuossa yksi jo ehti sanomaankin, eli vastaisin että "kiitos kutsusta, tulemme joulunpyhien jälkeen."

Vierailija
10/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tuttuni ovat olleet

Eräs jopa 7pvä sektion jälkeen. Vaikka mitään ihmeellistä ei ole niissä tapahtunut.

Vierailija
11/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä joulu alta pois ja lepuuttaa ehkä niitä hermoja jos tuollaisesta nyt vedät herneen nenään.

Kälysi ei varmaa ole tarkoittanut että sinun pitää olla siellä nyt ja heti. Tuskin niin tärkeä olet...

Varmaan on tarkoittanut että pyhien jälkeen saa sitten tulla katsomaan tms.

Ehkä nyt sinuna vastaisin onnittelut ja kertoisin että tulemme mielellämme katsomaan kun joulun tohinat on saatu alta pois.

Vierailija
12/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuiko käly teitä käymään, vai vaatiko, että jätette joulutouhut silleen ja lähdette viivana ajamaan?

Vierailija
13/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin tottakai katsomaan! En nyt ehkä puolen Suomen läpi jos on vain pitkä vkl lomaa.

Laita joku lahja tai kukkia ja soita perään.

Vierailija
14/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 6 päivää sekä normaalin synnytyksen että sektion jälkeen.

Vierailija
15/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä ei ainakaan kälyä saa mennä edes sairaalaan katsomaan. Tai saa jonnekin kahvioon, mutta ei osastolle. Sinne saa tulla vain isovanhemmat, isä ja sisarukset.

En lähtisi, en todellakaan. Kyllä sen vauvan ehtii myöhemminkin nähdä.

Vierailija
16/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että lähetti viestin, jossa luki "Teidän pitää nyt lopettaa jouluvalmistelunne ja lähteä tänne ajamaan heti, jouditte tai ette"?!?

Vai olisiko käly ihan vaan ilmoittanut lähisuvulle, kuten tapoihin kuuluu, että lapsi on syntynyt ja saa tulla katsomaan?

Jotenkin ap:n viestissä on tosi ikävä ja jopa katkeranoloinen sävy. Jos käly ei viestissään oikein vaatinut teitä lähtemään ajelemaan kohti synnäriä, ei hän nähdäkseni ole tehnyt mitään kohtuutonta tai väärää. Päin vastoin, ajattele kuinka moni lähisukulainen loukkaantuisi, jos ilmoitusta uudesta tulokkaasta ja kutsua laitokselle EI TULISI. Totta kai saa sitten itse valita, ehtiikö mennä vai ei. Aina voi onnitella kukkalähetyksellä/kortilla/viestillä. Kuten joku tuossa aiemmin jo sanoi, lähetät viestin, että "Ihanaa ja paljon onnea! Toivottavasti näemme pienokaisen pian. Nyt omat jouluvalmistelut ja kiireet pahimmillaan; tulemme katsomaan teitä heti laitokselta päästyänne." tms.

Piristy vähän ap! - Ja by the way, eiköhän uusi suvun jäsen kuitenkin ole ihmeellisempi asia kuin jokavuotinen joulukiire...

Vierailija
17/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 6 päivää sekä normaalin synnytyksen että sektion jälkeen.

Vierailija
18/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän miehesi eli tuore eno ole se joka päättää haluaako nähdä siskonlapsen tuoreeltaan vai ei.

Vierailija
19/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten katsomaan vauvaa joulun jälkeen kun teille sopii.

Vierailija
20/54 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempien silmäterinä. Että käly vielä joulun alla kehtasi tuollaisen tempun tehdä.