Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajan arkea!

Vierailija
22.12.2010 |

Maanantaina ja tiistaina on hoitolapsi haettu 30-45min myöhässä. Kuinkahan käy tänään?

Varaudunko tunnin myöhästymiseen?

Jouluvalmistelut täytyy tehdä hoitoajanpuitteissa, perhana!

Vaikka vanhemmille sanoo tuosta niin ei mitään vaikutusta. Koska olen kunnallinen pph niin eivät joudu maksamaan mitään korvausta.

Ei mitään järkeä, kyllä minäkin töiden loputtua riennän jouluvalmisteluiden kimppuun!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen 6.15-18 välillä max 10h/vrk.

Toinen 7.17-17.

Kolmas 7.30-16.30.

Neljäs 8-16.

Kyllä tossa päivälle tulee pituutta sillon kun ensimmäinen tulee 6.15 ja viimeinen lähtee myöhässä

17.30.

Hoitoaikasopimuksessa päätetään millaista päivää kukakin on. Ei ole mitään valmiutta 17.00 asti.

Turha kirjoitella jos ei itse ole tehnyt tätä työtä.

Kun sinä haet lapsesi aikaisin niin päivä voi hoitajalla jatkua vielä monta tuntia.

Vierailija
2/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vanhemmat ei vain osaa käyttää järkeään. Lapsen hoitoaika on vanhempien työaika + kohtuullinen aika työmatkoihin, ei siihen mitään shoppailuaikoja enää päälle saa laittaa!

Itse joustan tarvittaessa, mutta en kauppareissujen tai jouluhommien takia. Ilmoitan jo jouluviikolla että minulla on sovittuja menoja klo se ja se (vartti hoitolapsen hakuajaksi ilmoitetun ajan jälkeen) ja sillä selvä. Jos eivät tule hakemaan siihen mennessä niin kiikutaan varahoitopaikkaan joka on lähin päiväkoti.

Tarvittaessa tarkoittaa odottamatonta ruuhkaa tai auton rikkoontumista tmv. hyvää syytä. Kauppareissu ei ole hyvää, ei myöskään joulu, synttäri tm. valmistelut.

Muutaman kerran olen vienyt yhden perheen lapsen päiväkotiin kun olen ilmoittanut selvästi pari pv aikaisemmin että minulla on menoa siihen ja siihen kellonaikaan (jolloin työaikana pitäisi olla jo päättynyt enkä periaatteessa ole velvollinen niistä ilmoittamaan) ja muistuttanut vielä aamulla asiasta ja sitten on juuri näitä "menen vielä kauppaan, menee 1-1½ tuntia yliajalle"-tekstareita. Silloin ilmoitan että vien lapsen päiväkotiin ja sieltä voi hänet hakea, ei se lapsellekaan ole kiva mennä vieraaseen paikkaan kylmiltään mutta minkäs teet!

Ehkäpä esimiehesi voisi muistuttaa perhettä sovituista hoitoajoista jos sinun sanomana asia ei mene perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulkee ovensa 17.00 eli ei auta minua jos viimeinen lapsi haetaan myöhässä.

Vierailija
4/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä raivoat? hoitosopimuksessa on hoitoajat.

t. ammattikasvattaja

Vierailija
5/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä raivoat? hoitosopimuksessa on hoitoajat.

t. ammattikasvattaja

Ja kysehän oli nimenomaan hoitoajan ylityksistä!

Vierailija
6/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina ja tiistaina on hoitolapsi haettu 30-45min myöhässä.

Vierailija
7/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa tehdä asialle ja kinkunpaistolleen jotain

t. ammattikasvattaja

ps päiväkodissa asia ei edes aiheuttaisi keskustelua- ihan normaalia että bussit ja junat ja vanhemmat myöhässä- se on elämää

Vierailija
8/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä koiranvirka. Koti oli työpaikkana ja koko perhe joutui pyörimään näiden itsekkäiden vanhempien ympärillä.

Jos täti oli sopinut miehensä ja lastensa kanssa vaikka mummolaan menosta niin ei päästykään kun joku idioottimamma halusi mennä vielä shoppaileen ja oli niin pitkät jonot.

Tai miehellä oli meno ja täti ei ollut pukenut omia lapsiaan ulos kun luuli, että hoitolapset ajoissa, joutui mies pukemaan omatkin lapset ja kiikuttamaan ne pihalle odottamaan, että se idioottimamma pääsee sieltä kampaajalta pois.

Koko perheen suunnitelmat menee näiden idiottimammojen takia pilalle.

Vierailija
9/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapansa!!

Vierailija
10/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa tehdä asialle ja kinkunpaistolleen jotain

t. ammattikasvattaja

ps päiväkodissa asia ei edes aiheuttaisi keskustelua- ihan normaalia että bussit ja junat ja vanhemmat myöhässä- se on elämää

Ai että ei aiheuttaisi keskustelua jos päiväkoti sulkeutuu klo 17 ja jatkuvasti yhtä tai kahta lasta haettaisiin vasta varttia vaille kuusi. Ei vaikuttaisi mihinkään?

Meillä on yksityinen päiväkoti joka on tosi joustava, mutta kyllä sieltä vaan lapset pitää hakea klo 17 mennessä pois. Varmaan nyt välillä joku myöhästyy 5-10 minuuttia, mutta sen harvan kerran kun olen hakenut lasta vasta just ennen viittä niin siellä ei ole ollut enää ketään muuta.

Vierailija
11/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaikasopimuksessa lukee kuitenkin, tarvittaessa 18.00 asti. Viikkoa etukäteen täytyy ilmoittaaa jos tarvitsee hoitoa 17.00 jälkeen.

Ei päiväkodista voi hakea lasta koska tahansa sulkemisajan jälkeen.

Vierailija
12/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen kotikunta (eri kuin pph:n kotikunta) maksaa yksityisen hoidon lisää (eli suurin osa hoitiopaikkamaksusta tulee kunnalta), ja hoitoajaksi on sovittu 8:00 - 16:00 ma-pe, ja emme tuokaan lasta jonain päivänä hoitoon tai hoitoaika on paljon lyhyempi, niin joutuuko tämä yksityinen pph ilmoittamaan erikseen kunnalle, että tämä lapsi oli vain 20 h tällä viikolla hoidossa, ja tosiaan saa vähemmän palkkaa?

Vierailija
13/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on sairaana ja häntä pidetään kotona, onko pph:n tienesti kiinni siitä miten pian lapsi taas kuskataan hoitoon? Olen ollut ihan hyvillä mielin lapsen kanssa kotona jos sen olen saanut järjestettyä, vielä senkin jälkeen kun kuumeilun tms. puolesta olisi voinut viedä hoitoon. Olenkohan nyt huijannut hoitajalta rahat pois :(.

Ps. Meillä ei myöskään ole hoitoaika määräytynyt työaikojen mukaan, kun ei sellaisia työaikoja ole.

Vierailija
14/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannuskorvausta ei tietenkään saa siltä päivältä, mutta palkan saa.

Miten teillä on hoitoaika sovittu, jos ei työaikojen mukaan?

Vierailija
15/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaika on sovittu summittaisesti niin että ehditään opiskelujen suhteen viedä ja hakea lapsi, jotenkin sumplimalla ainakin. "Lukujärjestykset" on, mutta ne vaihtelee niin paljon viikottainkin, että ei niiden mukaan voi hoitoaikoja alkaa järkkäillä. Vaan lapselle on hoitopaikka tietyt tunnit joka päivä, ja me hoidetaan opiskelujutut sen mukaan. Välillä viedään myöhemmin ja haetaan aiemmin, välillä lapsi viedään hoitoon vaikka ei olisi tarvetta. Hoitopaikka ei ole matkan varrella saati ihan vieressä.

Hoitaja on ollut ymmärtäväinen vaikka saa välillä huonosti tietoa etukäteen siitä koska lapsi tulee ja koska haetaan (no myöhässä sovitusta ajasta ei olla oltu, mutta aikaisin on kyllä haettu moneen kertaan). Tiesin sen että esim. niitten syömisten suhteen on hankalaa, jos hän ruokamäärässä kuitenkin huomioi tietyn lapsimäärän ja sitten yksi ei olekaan syömässä. Mutta olen ajatellut, että hänellä on tavallaan helpompaa, saa lapsesta kuitenkin täyden palkan ja kuitenkaan lapsi ei ole täysiä päiviä aina hoidossa.

Tulipa ikävä olo nyt, en kehtaa enää jouluksi soitella hoitajalle, mutta täytyy selvittää ensi vuoden puolella miten hankalaksi hän tämän "ylijoustavan" tilanteen kokee, tai voidaanko me maksaa hänelle niitä rahoja, jotka kunnalta jää meidän hötkyilyn takia saamatta vaikka hän on ollut hoitovalmiudessa.

Vierailija
16/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen seuraavaan hoitosopimukseen varmuudeksi 15 min - 30 min lisää aikaa loppupäähän, niin ei tule koskaan myöhässä vaan aina ajoissa ja kenenkään ei tarvitse nipottaa oli sitten pph:llä tai tarhassa hoidossa. Toki ei onnist jos uhakuaika on jo nyt sama kuin sulkemisaika. ;-D

Itse laitoin varmuudeksi 16.30 asti vaikka usein haen jo tuntia aiemmin. Tämä siitä syystä, että joskus, onneksi todella harvoin, voi olla pidempään kestävä palaveri. Näin kukaan voi ei marista tai kitistä, vaikka tosin sitä ei meidän tarhassa ole koskaan tehnyt.

Vierailija
17/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä kun multa on hoitolapset pois niin on mulle palkatonta.

Jos meinaan saada palkan niin minun on mentävä päiväkotiin ja hommattava kahdelle omalle lapselle hoitopaikka koska alueella ei saa omia lapsia ottaa tarhaan mukaan. Saman kaupungin sisällä toisessa tarhassa saa ottaa omat lapset tarhaan mukaan eikä heistä mene edes ruoka tms. maksua, meidän alueella ei saa ottaa mukaan vaikka maksaisikin jotain.

Joten kyllä, minulle hoitolasten jokainen sairaspäivä on palkatonta vapaata.

Vierailija
18/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph, mutta meilä ei katota KOSKAA telkkaa tai videoita. Porukassa on lapsi joka ei saa katsella LAINKAAN ja joskus pakakspäivänä olisi todella kiva laittaa vaikka joku filmi lapsille.

Meillä on päivärytmi ja ohjelma, joten "omat" työt jää iltaan ja viikonloppuun.

Vierailija
19/73 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä kun multa on hoitolapset pois niin on mulle palkatonta.

Jos meinaan saada palkan niin minun on mentävä päiväkotiin ja hommattava kahdelle omalle lapselle hoitopaikka koska alueella ei saa omia lapsia ottaa tarhaan mukaan. Saman kaupungin sisällä toisessa tarhassa saa ottaa omat lapset tarhaan mukaan eikä heistä mene edes ruoka tms. maksua, meidän alueella ei saa ottaa mukaan vaikka maksaisikin jotain.

Joten kyllä, minulle hoitolasten jokainen sairaspäivä on palkatonta vapaata.

Olisi helpompi arvioida miten tämä menee, jos kertoo onko kunnallinen vai yksityinen.

Jos me ei saataisi kuntalisää tähän hoidon maksuun, niin me maksaisimme sen hoitajan palkan itse, emmekä me vähentelisi sieltä sellaisia tunteja tai päiviä jotka meidän omasta halusta on oltu pois hoidosta. Mutta tietysti kunnan ei tarvitse täyttä tukea maksaa hoidosta, mietin vaan että maksaako ne silti.

Meidän tapauksessa onneksi hoitajalla ei ole omia lapsia ja muut vanhemmat ilmeisesti on säntillisempiä kuin me...

Vierailija
20/73 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Lakkaa marisemasta ja keskity hoitolapsiisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän