Mitä ajattelet naisesta joka ottaa naimisiin mennessään miehen sukunimen?
Enkä tarkoita tilannetta jossa neiti Virtanen menee Herra Fazerin kanssa naimisiin.
Kommentit (71)
Vierailija:
mitä itse ajattelet?
Ajattelen että miksi ihmeessä?
ap
Hieno juttu, jos aikovat lapsia tehdä. Muuten eri sukunimi heillä kuin isällään tai äidillään.
rakastoohan se miestään enemmän kuin minä kun otti sen sukunimenkin. Itse en pystynyt omastani luopumaan. Otin yhdistelmänimen. Tiedän, että mieheni haluaisi että olisimme kaikki samannimisiä. Hupsuja ajattelen mutta minkäs teet??
Nainen haluaa, että perheellä on yhteinen nimi.
Nainen ajattelee menvänsä naimisiin miehensä kanssa - ei isänsä.
Epävarman marttyyrin teko, joka elää niin kuin muut olettavat.
Paremminkin ihmettelisin, jos mies ottaisi naisen nimen.
jos menisimme ottaisin mieheni sukunimen koska se kuulostaa paremmlta ja sievemmältä kuin omani. lapsemme on saanut miehen nimen.
Sain kuulla siitä koko peruskoulu- ja opiskeluajan ihan tarpeeksi.
Ja onhan se kiva että koko perheellä on sama sukunimi kun on lapsia.
Vierailija:
Hieno juttu, jos aikovat lapsia tehdä. Muuten eri sukunimi heillä kuin isällään tai äidillään.
Itse en päätynyt samaan ratkaisuun, enkä kadu.
Ja ehkä hassua, se tuo turvallisuudentunnetta muutenkin olla saman niminen sen rakkaan miehensä kanssa!
Mutta onneksi meillä kaikilla on oikeus (tai ainakin melkein) valita.
Lisäksi jos nyt sattuu olemaan joku ällötys sanaleikki oma tyttönimi niin senkin takia
Meillä mies otti minun sukunimeni ja olen kyllä ylpeä tästä teosta!
ja naisella on uusi mies. Silti nainen pitää edelleen exän
sukunimen. Lasten takia toki, mutta silti minusta jotenkin
kummallista, kun on rakkaus hiipunut ja erokin jo tullut.
Vierailija:
Itse en päätynyt samaan ratkaisuun, enkä kadu.
Patavanhoillista patriarkaalista hapatusta.
Vierailija:
Meillä mies otti minun sukunimeni ja olen kyllä ylpeä tästä teosta!
eikä tyytynyt siihen minkä oli saanut siltä mieheltä mitä ei voinut itse valita.
Häpeäkseni täytyy myöntää. En tajua, että kun naiset saivat kamalan tappelun jälkeen oikeuden pitää oman sukunsa nimen, siitä luovutaan noin helposti. Minulle se symboloi jonkinlaista identiteetin ja itsenäisyyden menetystä ja miehen omaisuudeksi julistautumista. Toki tajuan, että asia ei ole enää niin, mutta historian raskas painolasti naisen alistamisineen ei voi olla vaikuttamatta tunteisiin.
siinä viedään naista kuin pässiä narussa.
halusin, että kaikilla perheenjäsenillä on sama sukunimi ja olihan se myös rakkaudenosoitus minulta miehelleni ja kunnianosoitus mieheltäni minulle, että halusi minut sukuun :) Enemmän ihmettelen miksi mennä naimisiin, jos ei edes ota miehenstä sukunimeä?
mitä itse ajattelet?