Hyväntekeväisyyslahjojen antajat olettavat että köyhät matelevat heidän edessään.
Ja jos köyhä ei ylistä ja kumartele saamansa paskakasan yllä, on köyhä kiittämätön eikä ansaitse edes paskakasaa.
Kommentit (25)
annan ylipäänsä enää mihinkään hyväntekeväisyyteen yhtään mitään, eikö muka riitä että puolet palkastani jo menee köyhille. Silti mää pöljä pistän rahaa kaiken maailman vammaisille, sairaille, kehitysmaiden tytöille, naisten pankkiin, syöpäyhdistykselle, lastenklinikalle, pelastuskoptereille ja huumetyöhön. Niin ja vielä työpaikan ja sosiaalitoimiston yhteiseen joulukeräykseen köyhille. Varmaan sekin teini joka ne elokuvaliput saa, silppuaa niitä parhaillaan kun niitä ei olekaan kymmentä.
ensi vuonna en anna mitään! siitäs saatte.
hyväntekijän varpaita nuollen. Pitäkää roponne, lapset pärjäävät ilman lahjojakin.
hyväntekijän varpaita nuollen. Pitäkää roponne, lapset pärjäävät ilman lahjojakin.
Sua vituttaa niin että pääsi halkeaa!
haaroista puhki kuluneita housujani vuoden päivät, ennenkuin ostin itse uudet, kalliit ja mieleiseni.
Nyt minä hölmö tarjoan vääränvärisiä hyväkuntoisia lapselleni pieneksi jääneitä toppahaalareita ystäväni lapselle ilmaiseksi. Ystävältäni on mennyt luottotiedot shopatessa!
Muuta köyhäinapua on mielestäni ikävä antaa, koska siitä tulee niin nolottavan jalo olo :(
Tää oli ensimmäinen joulu, kun osallistuin Joulupuu yms. keräyksiin. Ja taitaa olla samalla viimeinen, jos niitä paketteja noinkin paljon arvostetaan :(
Luulin saavani itselleni ja paketin saajalle hyvän mielen, mutta sainkin vaan armotonta v****sta molemmille :(
ja mieluinen jos olisi edes ollut TALVIKENGÄT ja oikeaa kokoa. Pitää ilmeisesti olla kiitollinen, että kengät olivat edes liian isot, niin nille ehkä saattaa olla syksyllä käyttöä.
Matelen, nöyristelen ja kumartelen tästä lähtien jokaisen vastaantulijan edessä kun en voi tietää kuka heistä se meidän perheen hyväntekijä on.
eikö muka riitä että puolet palkastani jo menee köyhille.
Vastenmielisiä ihmisiä tuollaiset.
normaali kiitollisuus olisi mukavaa. Niin me keskituloisetkin tunnemme toisilta saaduista lahjoista - oli mieleinen, kallis, halpa tai mitä tahansa. En ole koskaan valittanut omasta tai perheen lahjoista, antajalla on kuitenkin ollut hyvä tarkoitus.
Ensivuonna jätän senkin hyväntekeväisyyden antamatta kun ei kerran kelpaa. Oletko nyt tyytyväinen?? Parempi ilman kuin ei vähääkään?
Sitä suurempi pettymys, mitä enemmän toiveita latautuu yhteen pakettiin. Hyvähän se on hymistellä, jos omat kaapit pursuavat sekä tarpeellista että tarpeetonta.
Alkoiko tämä keskustelu mustat kuomat -ketjun innoittaman? Jos oma lapseni palelisi liian kylmissä kengissä ja olisin saanut sen käsityksen, että hän saa sopivat järkevät toppasaappaat (ei mielestäni kovin kohtuuton toive edes köyhältä) ja paketista tuleekin liian suuret toisen vuodenajan kengät, olisin aivan varmasti pettynyt. Tulisi varmasti itku. Myöhemmin varmasti olisi kengille käyttöä, kun kasvaahan jalat, mutta juuri nyt näillä pakkasilla ei lohduttaisi.
Mä en kyllä tiedä, että kenen pitäisi madella mun edessä.
Kato nyt, kun et nöyristelly hyväntekeväisyyslahjojen antajien edessä, niin ne suuttu ja eivät aio auttaa "vilpittömästi" enää koskaan.
T: köyhä, joka ei saa mtn mstn ja nauraa tälle keskustelulle salaa katketakseen. Huoh. :')
jää kyllä jatkossa lahjat väliin! Lapsesi kasvaa ja vaikka kengät ei nyt olekaan sopivat jonain päivänä on syksy/kevät ja kengät sopivat. Olisit onnellinen että ne on odottamassa jo tuota hetkeä. Itse otan mielelläni vastaan tutuilta lapsille vaatteita, siis käytettyjä, ja varastoin ne odottamaan sopivaa hetkeä. Enkä ole edes ns köyhä.
Tottakai, olisi mukavaa kun ne kengät olisi olleet juuri nyt sopivat mutta aina ei voi onnistua. Ehkei sopivia ollut saatavilla ja antaja teki parhaansa saadakseen sinulle lähinnä sopivan vaihtoehdon.
Oksettaa tuollaiset valittajat.
sitten enää osallistu mihinkään keräyksiin, ettei kenelläkään ole jälkikäteen valittamista. Legoja ostin, mutta olisi varmaan pitänyt olla av-mammalle guccin laukku lapsen joulupaketissa.
Kumarrella ja madella ei tarvitse, mutta jos olet niin tarkka ettei mikään kelpaa, miksi yleensä menet pyytämään mitään keneltäkään? Voit mennä ihan itse töihin ja ostaa mitä haluat omilla rahoillasi.
Lapseni ovat jo vuosia valinneet kaupasta lahjan, minkä he itse haluaisivat jouluna ja se on viety joulupuukeräykseen. Näin olen edes yrittänyt taata jollekin lapselle mieluisen lahjan.
Mutta näköjään sekin on väärin. Anteeksi itseni ja typerien lasteni puolesta.
ostin joululahjaksi uniceffilta ruokaa, koulutarvikkeita tai rokotteita.
Elätin lastani Kela-rahoilla 3 vuotta. Koskaan en mussuttanut mistään hyväntekeväisyysjutuista vaan elätin jälkikasvuni ihan itse.
Lähetän hyväntekeväisyyteni niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.
ainakin lahjoista jotka saimme joulupuukeräyksestä. Ei sen väliä mitä ne sisältää, on ihana kun on ihmisiä jotka välittää niin paljon et antaa meidän köyhienkin lapsille joulu iloa :)
Kiitos teille.
En mä kyl kehtais alkaa valittamaan lahjoista mitä lapset on keräyksestä saaneet.
Silloin lahjan antajalla on ollut väärä motiivi ja se ei ole lahjan saajan vika.