Voihan v...u -Saksanpaimenkoira vapaana
Alueellemme (kaupunginosa keskustan lähettyvillä) on ilmeisesti muuttanut uusi asukas saksanpaimenkoirineen ja koira saa olla vapaana lenkillä.
Joillakin ei vain "säteile".
Kiitos, että sain päästää ilmoja pihalle...
Kommentit (7)
Minua on esimerkiksi purrut pahasti pienenä juuri saksanpaimenkoira kun ajoin fillarilla kouluuun ja se hyökkäsi pihasta jalkaan kiinni. En tosi enää odota siihen asti että puree, potkaisen napakasti kuonoon jokaista koiraa joka tulee vapaana luokseni eikä pysähdy jos käsken.
Mun asuinalueellani lenkkeilee myös saksanpaimenkoira vapaana. Mutta mikä siinä olisi ongelmana? Tämä ko. koira on todella hyvin opetettu ja kiltti, se hakee omistajansa heittämiä keppejä metsästä ja kulkee omistajan vieressä, ei ryntäile lumiauroja tai lapsia kohti (kuten jotkut hihnassa talutettavat pikkukoirat) tai räksytä oravia puussa. Tilanteessa, jossa vastaan tulee esim. ihmisiä, olen nähnyt omistajan kaivavan taskustaan hihnan ja kytkevän koiransa kiinni, tämänkin hän varmaan tekee ihan koiran oman turvallisuuden vuoksi, ihmisillä ei tuossa tilanteessa olisi vaaraa.
Ymmärrän tilanteen, jossa koira olisi omistajansa hallitsemattomissa, karkailisi ja ryntäilisi kohti ihmisiä ja autoja. Roduissa ja yksilöissä on aina eroja. Ei kai kukaan vastuullinen omistaja pitäisi tuollaista epävarmaa koiraa vapaana?
Minua on esimerkiksi purrut pahasti pienenä juuri saksanpaimenkoira kun ajoin fillarilla kouluuun ja se hyökkäsi pihasta jalkaan kiinni. En tosi enää odota siihen asti että puree, potkaisen napakasti kuonoon jokaista koiraa joka tulee vapaana luokseni eikä pysähdy jos käsken.
Potkaise oikein isoa ja pahaa koiraa kuonoon, niin se raatelee sut hengiltä. Kannattaakin kerjätä verta nenästään! Olet naurettava
Potkaise oikein isoa ja pahaa koiraa kuonoon, niin se raatelee sut hengiltä. Kannattaakin kerjätä verta nenästään! Olet naurettava
Jos sinulle olisi pienenä käynyt noin, mitä itse tekisit.
ja mulle ihan sama mikä rotu olisi kyseessä. Olen koko ikäni pelännyt koiria (ja muitakin nelijalkaisia) ja vaihdan tien toiselle puolelle jos vain mahdollista koiran kohdatessani. Ihan sama mulle miten se on koulutettu... Koirat tulee pitää kiinni ulkoillessa!
Mitä väliä sillä on onko se kiinni vai ei?
pitäminen vapaana on saatana KIELLETTYÄ, että sen verran väliä sillä on!
Tommoset koiranomistajat pitäis järjestään ampua kaikki, kun eivät tajua pitää niitä koiriaan kiinni. Ja perustelut on aina ihan naurettavia, tyyliin "Ei se ennenkään ole ketään purrut". Joka asiassa on aina se ensimmäinen kerta, eikä se lohduta paskaakaan, että onko koira tehnyt sitä aikaisemmin vai ei.
että koira on vapaana vai erityisesti se että SAKSANPAIMENKOIRA on vapaana?